Romeico 2000kg 2-pilarinosturi, ikivanha

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja osilpi, 13.3.2008.

  1. osilpi

    osilpi Gearhead

    Tuollainen olisi itselleni tyrkyllä. Merkkiä Romeico oleva 2000kg nostava 2-pilarinosturi. Sanoisin, että on ehkä 70-luvulta ja pilareiden yläpäässä näytti olevan tuplahihnat sähkömoottorin jatkona ilmeisesti jonkun sortin matoruuvia pyörittämässä.
    Nostotallat on varsin korkealla, joten ei sovi matalille autoille.

    Nosturi on ollut korjaamokäytössä tähän päivään asti enemmän tai vähemmän. Viime ajat lähinnä siten, että joku romu on ollut nosturilla pari viikkoa kerrallaan. Katsastettu 2006. Pitäisi ihan toimiva olla.

    Saakohan tuollaiseen mitään osia tänä päivänä Suomesta? Googlettamalla ei oikein mitään löytynyt. Onko muuten kokemuksia? Juuri nyt ei ole paikkaa, johon tuon laittaisi, ja on hieman liian pieni mun käyttöön (harrastepeli painaa tyhjänä 2500kg). Mutta ajattelin, jos varalle ostaisi.
    Mitä näkisitte käyväksi arvoksi? Itse veikkaisin ehkä 100-200 euroa.
     
  2. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    tolpathan voi "upottaa" tai tehdä ajosillat matalalle autolle sopiviksi.
    myyjä päättää yleensä sen arvon, mut myynti-ilmoja kun katselee niin
    saa vähän esimakua muiden nosturien hinnoista :)
     
  3. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    merkki on tyystin tuntematon mulle, mutta eipä siinä mitään. ensimmäiseksi mä kuitenkin tsekkaisin nostomutterien ja -ruuvien kunnon, jos ne on kuluneet pahasti eikä uusia saa mistään en maksais mitään. Noi on yllättävän kallia osia uusia. Lisäksi toi 2000kg maksimikuorma on todella pieni, joten jos valmistaja ei aliarvioinut laitteen kantavuutta hurjasti pilarit ja nostovarret on aika heppoista kamaa. Nostovarsien tapit ja pesät kannattaa myös tarkistaa huolella, ovat melko varmasti väljiä.
     
  4. vetukka

    vetukka 1st gear

    Ja jos ei mitään pölysuojia ole ollu ruuvien suojana ni tietää kyllä mihin kuntoon ne menee.

    Ei kait tommosesta kannata kauheesti maksaa, nykyään saa uusiakin jo aika sopivasti. Esim. 3-4 tonnin hydraulisia(esim. MAHA tai näitä tsekkivalmisteisia tai sieltä suunnalta) saa jo reiluun 2000€.
     
  5. osilpi

    osilpi Gearhead

    Joo no tuota mieltä itsekin olen. Se on työpaikan vanha nosturi. Eipä näyttänyt pölysuojia olevan ainakaan toisella puolella, ja tosiaan aika heppoisen oloinen.
    Nostokyky ei riitä mun harrasteautolle, mutta ajattelinkin lähinnä käyttöautoja varten. Olisi mukava tehdä jarrurempat ja vaihtaa renkaat.

    Juu uusia kunnon 3.2t nostureita saa jo alta parin tonnin tarjouksesta.

    Kait mä tuosta tarjoan sitten joku 50€... eli käytännössä lupaan noutaa pois.

    Tuosta on oikein virallinen tarjouskilpailu meneillään, joten jos joku siitä satasia rupeaa maksamaan, niin vieköön pois.


    EDIT:
    joku hullu maksoi siitä 500€...
     

Kerro tästä muillekin!