rumin tuning auto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tuning & Styling', aloittaja hillo-, 8.11.2010.

  1. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Toi remmiahdettu trabi on magee!
     
  2. mctikku

    mctikku 1st gear


    Hauskaa lukee ku ihmiset joilla ei oo minkänlaisia meriittejä ja ei ymmärrä rakennettujen autojen päälle mitään nii haukkuu oikeasti hienoja autoja.

    Tuon Hondan kohalla viimmeistely taso on niin korkea ettei montaa paremmin viimeisteltyä autoa löydy suomesta. Auton voisi ajaa vaikka sema showhun amerikkaan ja olisi varmasti iso veto naula sielä. :D

    Mitä tulee autoon sai auto mm. John D. agostinon erikois maininta palkinnon. Monellako muulla Suomalaisella on kyseinen palkinto??
    Listaan lisätäkseni mm. acs top 10, Gti-magazinen pressi pysti acs,Miljoona tuningin voitto ja yleisön suosikki,Hpj cruising 3 ja yleisönsuosikki, Hot rod & rock showssa tuning 1, Jossain jenkki auto näyttelyssä top 10, Kouvola night cruising top3, 2 pokaalia oslo motorshowsta, 3 pokaali scandinavian custom motor showsta, Viimme vuoden pääsiäisenä tyhjäs palkinto pöydän elmiassa ym.

    Monta yhtä menestynyttä autoa löytyy suomesta?? Itelle ei ainkaan tule mieleen kuin Saaren Harrin dodge ja Salon pekan ice lady mondeo.

    Jos ei tämmösiä asioita tiedä on parempi jättää kommentoimatta.
     
  3. FoCoMo

    FoCoMo 1st gear

    Joo, tulee mieleen se että Wartburgin tehtaan työntekijät valitsivat Wartburgin maailman kauneimmaksi autoksi, tämä vuonna 1965?
    Yllättävää, eikö totta?!
     
  4. J.J.

    J.J. Gearhead

    Nää kun on just niitä makuasioita mistä ei voi kiistellä.
    Itsekin tuon kotteron livenä nähnyt ja oli kyllä vimosen päälle hierottu ja laitettu ja respektit siitä mutta mun silmään näytti kyllä silti ihan paskalta.
    Ja paska on paskaa vaikka kuinka kiillottaa. :poff:
     
  5. JariV

    JariV 2nd gear

    Voihan toi Honda olla hirmuinen palkintoharava ja jos se on tehty näyttelyissä voittamista varten niin silloinhan se noilla meriiteillä on erittäin hyvä. Kyseisen laitteen näin nyt vasta tässä keskustelussa ensimmäistä kertaa. Vaikka en itse tuosta tyylisuunnasta oikein välitä niin en menisi kutsumaan sitä paskaksi. Mutta en myöskään itse haluaisi omistaa tuota autoa enkä olisi siitä valmis maksamaan rahaa. Kaikki kunnia kuitenkin rakentajalle, tossa autossa on varmaan ollut miljoona eri työvaihetta ja ne erilaiset tekniset ratkaisut, miten kaikki tuo on tehty, olisi mulle se mielenkiintoinen asia mietittäväksi.
     
  6. J.J.

    J.J. Gearhead

    Hyvä autohan tuo on ei siinä, oma äitimuori ajelee samanlaisella civikillä, tosin hivenen konservatiisemmalla luukilla.
    Vähän kärjistettyä tekstiä tuli tuohon, en halua väheksyä kenenkään tekemisiä. Sen vaan halusin tuoda ilmi että se on ihan katsojasta kiinni mikä kenenkin silmää miellyttää, oli auto mikä tahansa.
     
  7. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    samaa mieltä , rakennustaito aivan huippua ja maalaus taito huippua myös, mutta itseäni vaan tuollaiset pokemon tyyliset kamaluudet eivät kiinosta .. eikä olisi kiinostanut 20 kymppisenäkään. Ja uskon vahvasti että ko civikillä ei sen omistaja kehtaa ajaa neljä -viisi kymppisenä?
    :odroll: Ja tämän topiikin aiheahan oli suomen rumin tuning auto: mielestäni tuo Civic se on, mutta samalla on se myös ehkä taidoikkaammin rakennettu ja maalattu.
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Entä sitten, kehtaako joku jotain ja kehtaako joku toinen muuta?

    Tuskin Ellin Edselillä kukaan parikymppinen lippavinossa-Jonne kehtaa ajella.
     
  9. mctikku

    mctikku 1st gear

    Mitä ajamiseen tulee niin tuskinpa tuolla paljoa ajetaan. Siinä vaiheessa ku autoon on lykätty omakotitalon hinnan verran rahaa kiinni nii ei sillä tohdi enään tiellä ajaa ettei vaan tule mitään vahinkoa.
     
  10. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    lippavino jannuille ei juu 1900--1980 lukuset amerikanautot istu.

    noh, itse ainakin suu messingillä 20 vuotiaana vaihdoin laikka kuplani ekan jenkkiini 1964 Galaxie 2dr Ht .
    Käyttöautona oli spoileroitu buusti buusti tsytt tsytt fiuu fiuu turpo interkuuleri siarra..

    niin se maailma muuttuu..
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Niinpä.
    Olitko silloinkin yhtä suppea katseinen muiden harrastamista kohtaan?
     
  12. pequli

    pequli Gearhead

    And now for something completely different.
    Balilaista tuning-meininkiä noin vuoden takaa. Oli ihan ajossa tuolla rengastuksella
    [​IMG]
     
  13. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Well, tuolloin ei ollut tuunaus mielestäni keksitty.
    Omaan sierraani asensin fordin RS- levikesarja, corworthin konepellin ritilöineen, ja laiskuituisen coswort takaspolerin, oliko se tuuninkia ???

    Silloin ei kukaan rakentanut tuollaisia civikin kaltasia "mauttomia taideteoksia (minun mielestäni)"

    Itse arvostan kaikkea harrastamaista pitsin nypläämisestä postimerkkien keräilyyn, tylsäähän on jos ei mitään harrasta. Lähinnä tuunareista ajattelen, että se on parikymmpisten jannujen varustelua, 30 kymppisenä on jo muut harrasteet. Joillain sitten vaan karkaa mopokäsistä jos omakotitalon verran menee rakenteluun, tai rakentaa tunning autoa liki 10 vuotta !

    Ja edelleen tämän topiikin ajatus oli mikä on rumin tuning auto, mun valinta on ko civic.
     
  14. JariV

    JariV 2nd gear

    No mites tämä? Onko kustomtuningia vaiko tuningkustomointia vai jotain muuta? Oli tän rakentaminen sitten mitä tahansa tyyliä ja oli oma mielipiteeni autosta mikä tahansa niin arvostan tuota työtä mitä tuon auton eteen on tehty.

    http://images.hemmings.com/wp-content/u ... s_1500.jpg
     
  15. JariV

    JariV 2nd gear

    Työn laadulla (se mitä nyt valokuvista koskaan pystyy sanomaan) saa monesti kauhean kikkarankin kukoistamaan. Esimerkiksi jos joku vaikka ensin vääntäisi suolestaan tortun ja pakastaisi sen ja hiilikuiduttaisi sen pinnan ja laittais siihen vaikka kromiosia, viimeistelisi sen ja pistäis pöydälle kaikkien nähtäväksi niin veikkaisin että moni sitä jäisi katsomaan joko huvittuneena tai mielenkiinnosta :D

    En viittaa tällä pökäle-vertailulla yhtään mihinkään yksittäiseen autoon tai ihmiseen, en edes keskusteltuihin esimerkkeihin. Viittaan vain kapeakatseisuuteen.

    Vastaavasti huonolla työllä kukkasesta saa tehtyä kikkaran.
     
  16. mctikku

    mctikku 1st gear


    OOkko ite rakentanu koskaan mitään esittelemisen arvoista?? Tuommonen n.100 000€ budjetti taitaa olla aika normi päivää ku lähetään rakentamaan näyttely voittajaa. Toisille se on iso raha, toisille pieni. Toinen ostaisi samalla rahalla kesämökin toinen rakentaa auton ja kiertelee kesät tapahtumia. Jokainen tyylillään. Ja mitä tulee noihin Suomen palkinto hirmuihin on omistajilla yleensä ikää jo enemmän esim. Ice lady mondeon omistaja +50.. Pitkälti iät varmaan 30-40 vuoden välisä. 20 vuotiaat rakentelee ennemin kaiken maailman hellaflush ja german look pelejä. Eli Pienet leveet vanteet ja kape kumi+ Helmat maassa kiinni. :)
     
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ite kans sitä mieltä, et civikki on helvatin komea, mut jos latino tyyliin rakennettu tai civik tarjottaisiin, et kumman haluat niin kyllähän sillä latinolla kotiin ajelisi

    Se puusisusta on helvatin hieno, mutta samalla jumalattoman ruma :poff:

    Ja tuon tyylisistä liekeistä en oikeen koskaan ole tykännyt liika on liikaa ennemmin sellaiset "jenkki" tyyliset lieskat [​IMG]
     
  18. mctikku

    mctikku 1st gear

  19. Putte

    Putte 1st gear

    Omiin mieltymyksiin ei tarvitse tietää auton ja rakentajan meriittejä. Toisilla vaan on maku sormessa ja sormi perseessä, toisilla taas ei. Ja tämä kommentti ei ota mitenkään kantaa kyseiseen autoon vaan kertoo tilanteen yleistasolla.
     
  20. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllä tuning oli jo silloin olemassa, mutta sen merkitystä ei ollut vielä vääristetty tarkoittamaan eurojen ja japsien kustomointia. Alunperin tuning on ollut nimenomaan auton alustan virittämistä, eikä mitään muuta.
     

Kerro tästä muillekin!