Ruuvinreikien täyttö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja anttikristus, 2.12.2008.

  1. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    On ainakin sata monenkokoista ruuvinreikää auton lattiassa, katossa, kyljissä jne. mm. koristelistojen jäljiltä. Suurinpaan osaan ei pääse käsiksi kuin toiselta puolelta. Noihin pikkureikiin olisi kiva keksiä joku helppo ja hyvä konsti.

    Koitin täyttää niitä migillä. Säädöistä, asennosta ja liikuttelusta riippumatta meikäläisellä näyttää käyvän niin, että kun reikä on ummessa, sen kohdalle on kerääntynyt naurettavan iso ja korkea pahkura kovaa terästä.

    Olisiko kellään vinkkejä tuohon täyttöhitsaukseen, joilla hitsin saisi pysymään vähän paremmin pinnan tasossa? Vai onko järkevämpää/helpompaa koittaa tehdä nuo niin, että lyö kohdan lommolle, laittaa koritinaa, pieni peltilätkä päälle ja taas tinaa? Tai sitten noiden yhdistelmä; lommolle, hitsi, karkea hionta ja reippaasti tinaa?
     
  2. niklas_

    niklas_ 1st gear

    tommosella reikä pihdillä. onnistuu tietenkin peltisaksillakin

    http://www.biltema.fi/osteri/data/webpi ... -092_h.jpg

    olen yleensä toiseen peltiin tehnyt reikiä ja ottanut talteen ne pienet 5mm halk peltipalat.

    reiän taakse magneetti (jos mahtuu) ja hitsaus ulkopuolelta.

    tuolla tavalla saa hyvin pienemmät reiät umpeen.
     
  3. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Jos kovin korkea knööli jää, niin katkaisulaikalla matalammaksi...
    Viimeistely tarvittaessa hiomalaikalla.
     
  4. -TH-

    -TH- Gearhead

    laita naula reijästä ulos, ja hitsaa kiini, oikein jos menee niin kanta tukee sulaa ja pelti ei pala puhki,mutta kanta hitsautuu läpi. lopuks katkase naula laikalla ja hio. sumuta takapuolelle kotelosuojaa, mutta vasta sitten kun oot vähintään pohjamaalannu/tinannu hitsatun kohdan,mielellään.
     
  5. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    Yks vanhan ajan konsti on pitää kuparin palaa pintapuolella ja hitsata sisäpuolelta.
     
  6. rokki383

    rokki383 Gearhead

    mä oon kans todennu ton kupari lätkän( tai messinki pronssi tms mikä johtaa hyvin lämpöä ja ei hitsaannu kiinni mustaan rautaan) olevan hyvä konsti, toi lämmönjohtaavuus on tärkeetä ainaki pintapelleistä kun hitsuuttaa reikiä kiinni. lattias ym ei kai niin väliä jos ei pieni vetely haittaa ja rakenne on muutenki tukevampi kun esim kylkipelleissä tms niin eihän se ees vetele
     

Kerro tästä muillekin!