Ryökky lava-ajokiksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja -TH-, 9.2.2005.

  1. -TH-

    -TH- Gearhead

    noniin, kysympä nyt täältä kun idea taas pulpahti mieleen.....

    olen bongannut kuopiossa kaksi mersunryökkyä jotka on muutettu pikupiksi.
    mielessä on muhinut idea laikata tuollainen w123 mursu enempi lavamalliksi.
    mitenhän nykyään onnistuu tuollaiset muutokset katsastaa ja onnistuuko ajoneuvoluokan muutos halvalla/järkevästi....pikkarihan pitäisi saada pakuksi,kun takapenkitkin poistuu jne.

    miten lie vaikuttaa, että noista mersuistahan on kuitenkin maksettu aikoinaan verot ym.

    luulisi tälläisen toiminnan olevan kierrättämistä parhaimmillaan, tietystihän tämänkin idean joku laki tai asetus kieltää......
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuommoinen valkoinen on eräällä Kuopionseudun jenkkiautoharrastajalla käyttöautona.. Siis W123 sadan, josta on tehty suht siististi pick up..

    Ja pakuna se menee dieselverotuksessakin.. Siitä varmaan saisi mallia tekemiseen.. :odroll:
     
  3. -TH-

    -TH- Gearhead

    joo, se on juuri se toinen jonka olen nähnyt, se toinen joka on myös valkea on kai W115 korinen ja jonniinverran enempi räjähtäneen oloinen....

    en tunne sitä kuopion harrastajaa, luulisin, mutta kaipa kaveri löytyy.

    lähinnä pitäisi saada tietoa että onnistuuko ilman aken kalliita lupia ja onnistuuko se ajoneuvoluokan muutos.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Miksi ei muutos onnistuisi? Verothan siitä on maksettu.. Mutta luvan kai siihen korimuutokseen joutuu hakemaan.
     
  5. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... highlight=

    ei tuntunu kukaan keksivän miksi ehdottamaani mb crewcab 2-paikkapakua pystyisi tekemään?
    Ei tarttisi perustella rakenteiden kestävyyksiä eikä sipistellä pellinreunoja ym.

    Vielä kun löytäisi rattivaihdevivustot ja etusohvan jotka oli taksimallissa 80-luvulla...

    Mistä tuo ryökky-nimi tulee? :eek:
    Savossa syntyy joka päivä muutama uusi sana :lol:
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest


    Jos lähdetään siitä, että takaluukun ja -penkin poistamalla saa vanhan kiisselipirssin pieni käyttövoimaveroiseksi pakuksi, ajatus on hyvä, mutta kyllä sen täällä kieltolassa on pakko olla jonkun lain vastainen... tai ei välttämättä suoraan vastainen, mutta jotenkin se mahdollinen hyöty varmasti jää saavuttamatta, jos ei tänään niin viimeistään ens viikolla. Pakollinen asian vierestä purkaus jota pahoittelen :oops:

    Ilmeisesti suurin ongelma tässä tapauksessa on se, että henkilöautoluokan henkilöauto pitäisi muuttaa identiteetiltään pakettiautoluokkaan kuuluvaksi. Nykyäänhän se ilmeisesti on mahdollista suuntaan jos toiseenkin, mutta liekö nyt sitten niin, että dieselveroetu porsaanreikä on tukittu ja siksi se ei kannata. Mitään teknisesti mahdotontahan tuossa ei ole, mutta jos toi D-vero jää ennalleen, niin hyötynä on omalaatuinen sekajuna, joka tulee jäämään perikunnalle kun tekijästä aika jättää.

    Eikä ole mitenkään tarkoitus masentaa, siitä vaan taksikilpi katolta hittoon ja laikka soimaan, mersuja on maailmassa ihan tarpeeksi :lol:
     
  7. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Mitäs jos tekee sen 2paikka pakun, silloinhan ei tarvi maksaa "takapenkkiveroa" eli ei 2-käyttöauto vaan varsinainen paku "pickup", porsaanreikähän oli toi pehmee takapenkki?

    Farmarista/liftbackista saa tehdä 2-paikkapakun pikkuverolla edelleenkin.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos henkilöautoksi leimatusta farkusta voi tuollaisen tehdä, niin ei pitäisi olla syytä siihen, miksei aihio voisi olla alunperin hieman toisennäköinen henkilöauto? Tämä on tosin vain looginen päätelmä ja toisinaan tuntuu että logiikka pettää pahimman kerran.

    Mutta tuota kantaa pitäisi oikeastaan kysyä herra ÅKE:lta itseltään, konttorilla eivät varmaan uskalla ottaa edes kantaa tai sitten kieltää MuTuna samantein varmuuden vuoksi.

    Vieläkös näitä ylivaihteen juttuja lueskellaan konttorilla? Miten on, menisköhän läpi tämmönen vehe?
     
  9. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    )
    Jos osais käyttötarpeella perustella miksi pitää 123mb:stä takapenkki ja -luukku poistaa niin auttaisko?

    Tulis mieleen jokin hiekkalaari sinne takatilaan josta saisi yksityistietä hiekottaa tms. Ei taitais silti työkoneeks saada muuttaa? (löpöllä ajelua varten :rotfl:




    Ennemmin sellainen kuin kuvaa vastaava viritys:

    [​IMG]
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    No tossa vehkeessä on munaa :D Ja kuskilla pitää olla myös :wink:
     
  11. Suburban

    Suburban 1st gear

    eikö pakuissa oo nämä lavan pituus 185cm / 3 kuutioo tai jotain...riittääkö pituus?
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei pituudella väliä, jos tehdään paku jo verot Suomeen maksetusta HA:sta .. Nyt voisi tehdä semmoinen Pick-Up Camaron ihan oikean mittaisena verollisesta HA:sta, ja pistää siihen idenorin dieselin säästötarkoituksessa keulille ;) Kaksi istuin paikkaa, eikä lisäpenkkejä, niin pääsisi vielä paku dieselverollekin :)
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

  14. Timmo

    Timmo 1st gear

    Mehut meinasi lentää näytölle kun näin tuon volvon...
     
  15. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

  16. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Eikös tuo nyt jäänyt kiinni pääasiassa jousista. Ja toisekseen tuon ikäisestä Patrollista ei taida olla niitä veroja maksettu. Tosin vaatiihan se AKEn luvan kun tuskin avolavaa on mersun mallistossa ollut.
     
  17. jotu63

    jotu63 Gearhead

    Kyllä ainakin 115 korin mersusta on ollut avolava versiota saatavana, ei tosin mersun tehtaan tekemänä ne tehtiin kuten esim ambulanssit pienemmissä saksalaisissa erikoiskori pajoissa oli muistaakseni mobilistissakin joskus juttua.Yksi tehdas tekonen 115 korin avolava oli 90-luvulla Orimattilassa Orimattilanromu nimisen liikkeen omistajalla ajossa.
     
  18. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Mitäs kun mersusta samoin kuin taunuksesta on tehty argentiinassa paikallisilla tehtailla lavaversiota vai eikö kelpaa vertailumalliksi?

    Tuskin patrolin lavamalliakaan euroopassa on tehty?

    Mitenkäs kun taunus pickupia tehtiin turkissa vielä 90-luvulla, mersun kone ja laatikko tanariin... :lol:
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo

    Joo homma kyllä helpottuu, jos avolavamalliversioita on tehty jossain päin maailmaa. Sulla pitää olla vaan sitte jonkinlaaset rokumentit ja kuvatukset???

    Mutta et kuiteskaa vältä AKE:n lupaa ja rosvohintaa!!!

    Soita vaan AKE:lle tai kats.konttorille, ne kyllä vastaa eikä vi-ttuule. Samaten aika hyvät vastaukset muutosjuttuuhin saat offipalstalla (josta laitoon tuon patrollilinkin).

    Toisaalta oon kyllä sitä mieltä, notta, kun harrastan tuota purjehteluakin, että ONNEKSI Suomessa ei saa ITTE tehrä OMINPÄIN mitä tahansa kulukuneuvoja tiän päälle, ku näköö tuolla vesillä vastaatulevan mitä SÄÄTÄNÄN IHIMEELLISIMPIÄ SÄTKÄKONEHIA. Vesillä liikkuvihin vehkehisihin saa toteuttaa omaa LAHAJAKKUUTTANSA ja TAITEELLISTA (pers)SILIMÄÄNSÄ!

    [​IMG]
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tässä eräs EU-näkemys STW:stä miehistöohjaamoisena pick-upina. Makuja on tietysti monia, mutta huomattavasti kauniimpiakin Chevyjä olen nähnyt...

    http://www.musclecars.nl/pages/32.htm
     

Kerro tästä muillekin!