S10:n herkistelyä elävien kirjoihin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Pas(i)kiainen, 19.11.2016.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mulla oli vähän ideana et jos madaltaa pari tuumaa takomalla vielä, niin sit jos näyttää et jää liian korkeeks tai matalaks niin pystyy pelaa vielä sit niillä madalluspaloilla sitä korkeutta tarkemmin säätämään.

    Toi on kyllä niin korkea auto että tod näk jotku droppispindelit siihen joutuu hankkimaan vielä eteenkin.
     
  2. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Heh, nostettiin lava paikalleen. Enää 18 senttiä kumista lokarinkaareen :D

    Ajatuksena vähän oli et josko ne vallilas sais suoristeltua jousia siten että vielä tultais 4-5 tuumaa alaspäin...
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ameriikan pojilta kuulin villin huhun että vaikka S10:ssä ja G-bodyssa sopii olka-akselit ristiin, niin s10:ssä se pyöränlaakeriakseli olis matalammalla eli g-bodyn olka-akselin vaihtamalla s10 madaltuis. Tietääkö kukaan onko tää höpönpöppöä?
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Mittaa cusilassista? :D
     
  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Aattelin jos joku olis tienny kun oon sen verta laiska ja mukavuudenhaluinen. Sama olka-akseli se on.
     
  6. rallikuski

    rallikuski Gearhead

    Mullahan makaa tallilla vielä ne malibun olka-akselit kun ei ostaja oo vielä noutanut niitä. Voitas lauantaina käydä mittailee ja ihmettelee...
     
    Pas(i)kiainen tykkää tästä.
  7. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    ei kai se mitään madallu kun pitäisi olla keskenään vaihtokelpoiset.
    ---siis koska sama madallus akseli sopii g bodyyn kuin s10 ja pitäisi tuoda saman madalluksen molempiin. ei niissä pitäisi olla eroja silloin.
     
  8. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Tänään oli jostain syystä virtaa purkaa vähän keulaa ja yritin kovasti myös kuskin etulokaria purkaa mutten saanut toista pyyhkijänvartta irti, ja sen seurauksena sitä tuulilasin edessä olevaa ritiläpeltiä ei saanut irti ja sen alla tietysti oli yksi pultti mikä kovasti pitää etulokaria vielä kiinni.

    Summasummarum: maskipelti on joskus korjailtu, jos nyt ei päin vittua niin ei nyt ihan viimisen päällekkään, ja se korjaus alkaa olla vähän pehmeän näköinen. Kuskin sisälokari ja lokari tosi pehmeen olosen tietyistä kohdista. Apparin puoli näyttää paljon paremmalta. Toistaiseksi.
     
  9. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Niin vaan kun alentui katsomaan youtubesta miten se pyyhkijä irtoaa niin irtosihan se apparinkin puolen pyyhkijä.

    Konepelti irti, puskuri ja maski irti ja kuskin lokari irti. Oli raudan pelkistyminen päässyt aika pitkälle etenemään:

    [​IMG]

    Tota lokaria oli korjailtu jo kertaalleen. Sisälokari näyttää sit kuitenkin aika hyvältä, paikallaan ei ihan hahmottanut et kumi siinä on mätä, lokari vai sisälokari. Sisälokari voi kelvata vielä.

    Naamapellin se kans tarttee uuden.

    Mites tämmösessä autossa, vuosimalli tosiaan se 90.


    Puskurissa on vilkku, eikö vaan. Saako siihen laittaa silleen et on kakslankanen polttimo vai tuleeko sanomista et jos palaa parkkina ja vilkkuna noi puskurivalot. Toi ajovalon viereinen on ilm. pelkkä vilkku? Tarviiko tämän ikäisessä olla sivuvilkkuja ollenkaan? Siis tota mikä on etulokarissa.

    Jos jollain on tollanen tai vastaava maski niin tartten. Muutakin osaa saa edelleen tarjota.
     
    Muokattu: 30.7.2017
  10. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Parkki ajovalon umpioon ja vilkku puskuriin.
    Noi umpiot ei maksa kun jokusen kympin varaosaliikkeessä...vois päivittää samalla kirkaslasisiin...ehdotus.
    Voihan sinne etuvilkun umpioon laittaa 21/5W polttimot ja erillinen katkasija johonkin, jolla saa toimimaan haluttaessa myös alkuperäsen jenkki kytkennän, jossa vilkku/parkki samassa.
    Punasessa autossa toimii todella hienosti musta maski, ei kuitenkaan mattamusta, vaan sellanen satiinin musta, puolikiiltävä, tulee sporttisemman näkönen :odcool:

    Ps. Vanhemman mallin maski on minusta tyylikkäämpi kun tuo mikä siinä on...mutta se on tietty makuasia :odwink:
     
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mulla on jo uudet umpiot näihin, tuli HID sarja kaupantekijäisiksi mutten kyllä ajatellut sitä laittaa.

    Millon se sivuvilkku tuli pakolliseksi? Vuonna 85 tuli ilmeisesti pakolliseksi, mutta riittääkö toi sivulle näyttävä etuvilkku?

    Mitä tulee maskiin niin siitä ei oo tehty mitään päätöksiä vielä.
     
    Muokattu: 21.1.2017
  12. jusssi

    jusssi Gearhead

    Tuossa ajovalon vieressä ei ole alunperin
    vilkkua, vaan sivu marker, joka ei riitä sivuvilkuksi sellaisenaan, vaikka laittais räpsymään. Sivuvilkun tarvii näkyä takaviistoon.
     
    Muokattu: 22.1.2017
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Tarkaksi on mennyt prkl.

    Jos jollain on ehjä lukkopelti ja kuskin lokasuoja niin olisin kiinnostunut myös sellaisista.
     
  14. jusssi

    jusssi Gearhead

    Sillai vois saada kelpaamaan vilkuksi, että liimaat siihen pintaan polttimen kohdalle jonkun sivuvilkun korkean lasin, että tulee koholle reilusti. Aikanaan omistamaani 87 caminoon oli tehty tuollai uutena metro-auton toimesta.
     
  15. jrasi

    jrasi Gearhead

    Inssin kanssa keskustelin noista 21/5W vilkuista, niin aikansa haroi hiuksiaan ja totesi että "Ota nyt leiman ajaksi pois". Tein sitten leimapolttimot Sevilleen, viilasin sieltä pohjasta sen 5W nastan hittoon.

    Noi side markerin päälle liimatut vilkkunännit on kohtuu kammottavan näköisiä... Yhdessä jenkeistä laivatussa Sevillessä oli joku C Asconan/E Kadetin nännivilkku tuossa markerin päällä.
     
  16. LPV

    LPV 3rd gear

    Sullahan on etuloksun takareunassa jo vilkut, eikö?
    Kyllä ne riittää sivuvilkuiksi ja eteenpäin riittää se puskimessa oleva. Parkiksi kelvannee se etunurkassa oleva oranssi... Voivat kyllä vaatia valkoisen parkin. Sen voi tehdä poraamalla reiän ajovaloumpioon ja epoxilla sopiva kanta siihen kiinni.
     
  17. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Niin no mulla oli idea sheivata se takareunassa oleva vilkku pois.
     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Nonniin poijjaat.

    [​IMG]

    Melkeen vois noi hytin ja rungon puslatkin uusia kun on kaks jo auottu. Osuis ehkä se lavan ja hytin korkeuskin paremmin tai sitten ei.

    Plääninä tosiaan etupäässä rapsutella runkopalkit puhtaaksi, uusia alustan/jarruosat siltä osin kun tarve vaatii, maalailla runkopalkit, mahd. tehdä jäykkäriputket tohon runkopalkkien väliin mallia G-bodyn, onks se nyt sitten F41 alustajäykisteet. En tiiä sit onko S10 niissä rallialustallisissa ZQ8 tms koodilla olevissa jotain jäykkäreitä mut tuskin ne huonoa tekee.

    Onkohan näissä releistetty ajovalot vai meneekö katkaisijan kautta? Ajovaloille teen enihuu johtosarjan niin vois samalla releistää. Ja voiko bensapumpun releen tilalle laittaa ns tavan kytkemisreleen ja vaihtaa sen pohjan jos en löydä orkkis relettä?
     
    Muokattu: 30.7.2017
  19. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Bensapumpunrele olikin ihan hyllykamaa SWT:llä.

    Otin vähän tota etupäätä purkaen lisää. Huomioita ja suunnitelma miten edetään: Levyt ok, jarrupalat tulee uutta, männät ei olleet edes pahasti jumissa, pullautin jo ulos ja olivat ok. Uudet tiiviste- ja suojakumit vaan niin mennään taas pitkä pätkä. Tukivarret tulee "uutta", eli hyvää käytettyä. Vanhat oli sen verran pehmeen oloset, varsinkin ylätukivarret. Pitää tutkia vielä kantsiiko vanhoja edes säilöä. Nick rallikuskilta tulikin jo ylätukivarret, vaihdoin toiseen väljien rungonpuoleisten puslien tilalle uudet. Ohjausnivelet vaikutti timmeiltä, koiranluut tulee uudet ja varmaan samaan rahaan runkokiinnikkeisiin kans uudet puslat. Jouset on tosiaan hankittu käytetyt katkotut jouset ja iskarit tarvii vielä hankkia. Jos jollain on hyväkuntoiset S10/g-body etuiskarit niin nakkaa yv.

    Tosiaan puran ton etupään, hion ja maalaan runkopalkit ja sit vähän noita alustan osasia et on säädyllisemmän näkösiä. Varsinkin olka-akselit on aika ikävän näköset ruosteisena. Toki voi olla et jotain droppi-olkaa pitää vielä suunnitella, sen nyt näkee sitten.
     
  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Purin vähän lisee tota keulaa. Iskarit tosiaan uusiksi, jos jollain on pitkänä about 40cm iskareita, yläpää suora reikä ja alapää silmukalla niin voisin olla kiinnostunut.

    Kävin yhet etulokaritkin hakemas mut ne on kyl niin huonot ettei niistä taida loppujen lopuksi mitään iloa olla.
     

Kerro tästä muillekin!