Sähköauto-uskovaisuus

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja viikinki75, 10.4.2019.

  1. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    ongelma on päättäjät ja sähköautoihin yhdistetyt ihmiset. Viha niitä kohtaan kanavoituu sitten myös sähköautoihin+niiden omistajiin.
     
    Harri S ja Pertti K tykkäävät tästä.
  2. Karpov

    Karpov Gearhead

    Kyllähä se sähkömoottori tunnelmaa syö ja tekee vetoalueesta kuminauhan. Jopa jossain diesel/bentsiiniautoissa kuminauhamainen veto voi turruttaa vs nyt mennään kierrosalue.


    Maakaasut se fiksuin ja säästeliäin tapa tunnelman kannalta nyt vielä.


    Mut sitte kun on joku volvo vaikka ekokippo niin ei siinä enää niin väliä onko siellä sähkömoottori vai joku 1.6diesel.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  3. Harri S

    Harri S Gearhead

    Oikeaa sähkistä ajaessa kuminauhamaisuus on kyllä melko kaukana.
    Kun nappaa lapun lattiaan on fiilis heti sama kuin perinneturboautoissa siinä vaiheessa kun iso ahdin herää. Sitä vetoa jatkuu rajoittimeen asti eikä vaihtamiset sitä vetoa välillä katkaise.
    Välitön vääntö ja eleettömyys.
    Tuon tavan 40kWh leafin suoritusarvot 80 km/h asti on samat kuin 240 heppaisessa Golfissa, vaikka tehoa on nafti 150hp ja vääntöä 320Nm. Se vääntö tulee heti.
     
    Muokattu: 14.4.2019
  4. Karpov

    Karpov Gearhead

    Kyllä kuminauhamainen veto voi olla vaikka autossa ois 1000hv

    Mun mielestä toi on just sitä vaikka oliskin 0-100 3sek.

    Tossakin videossa vaan tasasesti vauhti kiihtyy kiihtymistään.
     
  5. rodhot

    rodhot Gearhead

    Eleettömyys,heti alko kiinnostaa.
     
  6. urho3

    urho3 Gearhead

    Kivempi on semmoinen auto joka nykäisee vaihdetta vaihdettaessa että niskat murtuu. Tämä sama ominaisuus on hyvä kun ruuvaa terassiruuveja akkukoneella.
     
  7. Karpov

    Karpov Gearhead

    En nyt sitä tarkoittanut, mutta vaihdemopo missä tuli piikki oli hauskempi kuin skootteri missä vaan veto tuli ja jatku.

    Käyttöautossa voi ollakin piristävä ominaisuus
     
  8. Harri S

    Harri S Gearhead

    En mä tuota tarkoittanutkaan, vaan sitä lähdön räväkkyyttä joka jatkuu vaan. Variaattorifiiliksellä ei ole sen kanssa mitään tekoa.
    No mullahan on sitä nykimistä ja rytinää varten toi 8 litran (vapari) manuaalirassi. En kuitenkaan välttis jaksais ajaa sillä +20tkm vuodessa kun sen voi tehdä siististi incoknito.
    Enkä tosin tiedä onko tässä maassa ketään sellaista vaikka kuinka olis HC V8 lätinää ja silleen hemmo.
    Kai se vanha Corolla on niille sitten se parempi.
     
  9. Karpov

    Karpov Gearhead

    Juu lähinnä tota sössön fairlaneen sähkökone-linjaa makustelin. Varmaan merkkurikin tolla 8l+man paketilla erilaisempi kokemus kuin sähköllä.
     
  10. Harri S

    Harri S Gearhead

    Mä olen perin ristiriitainen ihminen tässä(kin asiassa) ;)
    Naapuri viime vkl totes mulle että ”sinulla on näköjään toi maailma tasapainossa”, kun pihassa oli nylättävänä sekä Camino että Leaffi.
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  11. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Suvakki.
     
    Harri S tykkää tästä.
  12. Harri S

    Harri S Gearhead

    Ite oot.
     
    Rautamäki tykkää tästä.
  13. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Just niin, mikään ei voita tunnetta ku iso porakone tai sekotuskone jää jumiin ja ranteet vaan rutisee ennen kuin käsky välittyy aivoilta käsille. Kerran tipuin telineiltäkin kun 32mm terä meni lautaseinän läpi suoraan raudoitusrautojen väliin ja kerralla jumiin niin että luiskahdin ja haalareista jäin roikkumaan niin ettei jalat tavottanu maahan johon oli muutama metri. Kahvitunti tietysti ja ketään ei huutomatkan päässä.

    Eleettömyys kuuluu aatelisille ja kuninkaallisille. Kyllä hyvässä autossa ääntä, hajua ja repivää kiihtyvyyttä pitäs olla sen verran ettei kaiken maailman kermaperseet hypi silmille. Automaattikin pitää olla portaallinen. Siitä saakin seuraavan aiheen riidellä....
     
  14. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Polttomoottoriporakone? Oliko vielä isolla turbolla ja manuaalivaihteilla? Semmosilla tosiäijät poraa.
     
    Powerstroke ja pantera tykkäävät tästä.
  15. Procharged Vette

    Procharged Vette 1st gear

    Silti tuo on sama kuin hässis naisen sijasta kuusilaudan oksanreikää, nimittäin V8:ssa äänet on sitä jotain.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  16. Harri S

    Harri S Gearhead

    Paha vertailla kun mulla ei ole kokemusta kun naisesta :D
     
    ramman, Pertti K ja rotax tykkäävät tästä.
  17. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Kyllä huvitti kun yksi naapuruston teinipoika sattumalta nouti postipakettia samaan aikaan kuin minä, hän oli justiinsa ostanut ekan autonsa, -94 Fordin F-sarjasen, ja ensi töikseen hää oli tilannut exhaust cut-out sarjan :rotfl:. Ei mitään jarruhommia tai lift kittejä, ekaks pitää saada mökää aikaan :odroll:. En minä mitään muuta sanonut kuin että no sillä lailla, siitä se lähtee. Pojat on poikia. Jotkut ihan jääkin sellaseksi.
     
    Jussi289, Karpov, Pertti K ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. Silvarello

    Silvarello 3rd gear

    Sattuipa tänään että neitsytmatkalla tuosta -75 eldosta loppui virta äänestyspaikan pihaan. Näköjään pieniä latausongelmia oli... no kävelytti kotiin hakemaa apuvirtaa ja takaisin tullessa vieressä oli Tesla.
    En malttanut olla mainitsematta omistajalle että hänellä sitä riittää, mitä minulta puuttui... hyvässä hengessä. Hieno auto, mutta Cadillacin viissatasessa viritysnokalla on paremmat äänet.
     
    Jussi289, Harri S, Pertti K ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. Karpov

    Karpov Gearhead

    ripuliranne :D
     
  20. hantta

    hantta Gearhead

    Riippuu, mitä asioita arvostaatyömatka- autossa, esim. Teslan kiihtyvyys on aivan toista luokkaa, kuin isolohko+ man.
     

Kerro tästä muillekin!