Sähköflekti Biltemasta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Impalala, 8.2.2014.

  1. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Samaa mietin itse myös, nyt ajoviiman vaikutus saattaa hävitä, on toi pelti ilmeisesti irti laidoilta, jolloin se imee myös konhuoneen puolelta.

    Vaikee sanoa onko parempi ilman vai tuon kanssa. Mutta melko varma olen ettei toi perustunnelia voita.
     
  2. Johnny V4

    Johnny V4 2nd gear

    Otin netistä mallia :lol:. Voihan se olla, että se on ihan perseestä.
    http://www.superchevy.com/technical/engines_drivetrain/sucp_1204_cfr_performance_electric_fan/
    http://www.jegs.com/i/Jegster/550/40533/10002/-1?parentProductId=756845

    Ei ole auki sivulta, mutta ei se siis ihan kiinni syylärissä ole. Noin 7 cm rakoa kennoihin.

    EDIT: Tuossa on kuva sivulta.
     
  3. Golden Cup

    Golden Cup 1st gear

    Ajoviiman aikaansaama ilmavirtaama jäähdyttimen lävitse on käytännössä aina helposti suurempi kuin flektin.

    Tuo koteloratkaisusi on hyvä, mikäli autosi on käynnissä pysähdyksissä tai liikkuu vain kävelyvauhtia.

    Voisit kehittää ratkaisua leikkaamalla koteloon sopivia aukkoja, joiden peittoon kiinnittäisit yläreunasta sopivan lerppuja kumilätkiä, ikäänkuin roiskeläppiä. Paikoillaan ollessa flekti vetää läpät kiinni alumiiniin ja estää flektiä imemästä konehuoneen puolelta kuumaa ilmaa jäähdyttäjän lävitse, mutta toisaalta ajoviiman patopaine taittaa läpät auki ja saat jäähdyttimestä paremmat tehot kuin pelkällä flektiaukolla.
     
  4. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    ON topikkina täytyy kompata Jza:ta että hieno kotelo.Millisestä alumiinistako pokkasit??
    Ja OFF topikkina että helvetin hieno pöytä!!!Saabin kone?
     
  5. Johnny V4

    Johnny V4 2nd gear

    Mitä noista koteloista tuolta jenkkifoorumeilta olen lukenut, niin sielläkin ne jakaa mielipiteitä. Siellä oli myös tuo sama idea heitetty noista kumiläpistä. Mene ja tiedä, mutta oli kyllä siinä luulossa, että ei tää nyt mikään uus juttu ole. Eikö vastaavia nyt ole kuitenkin laitettu täällä Härmässäkin autoihin, joten kai jollakin on käyttökokemuksia.
    1,5 mm alumiinista tehty ja yllättävän hyvä siitä tuli vaikken ole mitään vastaavaa aikasemmin tehnytkään. Ja juu Saabin V4 kone.
     
  6. Golden Cup

    Golden Cup 1st gear

    Alla kuva eräästä kumilirvakeratkaisusta, toki melko hifistelyä tuon alan takia :D
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!