sähköjohtojen suojaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja pete78, 7.2.2014.

  1. pete78

    pete78 Gearhead

    ootteko hommannu ja mistä, suojasukkaa tms. sähköjohtojen suojaamiseen ja siistimiseen konehuoneen puolella?
     
  2. peltsi

    peltsi Gearhead

    no mä olen laittanut kaikki motonetin haitariputkeen ja/tai lokasuojan sisään, mutta jos haluaa hifistellä niin täältä löytyy jotain http://www.laspek.com/tuotteet.html?id=1/

    entäs vulkanoituva kangasteippi? tosin se on sit siinä, paha lisäillä johtoja
     
  3. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Etolasta saa metritavarana erikokoista siistiä muovihaitariputkea. Eikä todellakaan maksa paljon.
     
  4. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Riippuu paljon johtojen sijoituksesta. Haitariputke käyttäisin itse vain paikoissa joissa johtonippu joutuu kiertämään korin ulkopuolella ulkoilman armoilla. Tässäkin kannattaa ottaa huomioon putken päiden suojaaminen teipillä sai sikamassalla. Johtojen niputus konehuoneessa, ellei mekaaninen kulutus ole kovaa, onnistuu kaikist kivuttomimmin muovispiraalilla, jolla ne nätiksi paketiksi kietaistaan. Tässä haitariputkeen etuna, ettei sisään valu paskaa/kondensoidu vettä. Tämä on myös kaikista huoltoystävällisin ratkaisu, eli helpoiten avattava jos ja kun jotain joutuu tekemään johdoille.
     

Kerro tästä muillekin!