Sähkökaavio

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja CHR300, 9.12.2002.

  1. CHR300

    CHR300 1st gear

    Mistäs löytäisin sahkökaavion Chrysler 300 1963 convertibleen?

    Toimikohan tuon aikakauden autoissa vilkut parkkeina?

    Tyhmiä kysymyksiä, mutta tyhmä on kysyjäkin. Niin että kiitoksia jo etukäteen.
     
  2. fisu

    fisu Gearhead

    yleensä ne parkit toimivat myös vilkkuina tuonikäisissä, parkki sammuu kun kytketään ajovalot.(ainakin sen pitäisi sammua)
     
  3. Simo

    Simo 1st gear

    Service manualeja löytyy usein ainakin ebaystä, sieltä olen mm. kuuskymppiseeni sellaisen hommannut. Lisäksi cd muotoisia manualeja on kaupan. Myyjä löytynee oikeilla hakusanoilla netistä.

    Parkit eivät vilkuta. Takapäässä jarruvalot toimivat vilkuina, etupäässä vilkku voi olla fyysisesti parkin kanssa samassa paikassa, mutta vilkkuvalo on tehokkaampi kuin parkki. Eli kaksilankaiset polttimot 5/21W tai jotain, kuten takanakin.

    Simo

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Simo 2002-12-10 10:40 ]</font>
     
  4. fisu

    fisu Gearhead

    Parkit eivät vilkuta. Takapäässä jarruvalot toimivat vilkuina, etupäässä vilkku voi olla fyysisesti parkin kanssa samassa paikassa, mutta vilkkuvalo on tehokkaampi kuin parkki. Eli kaksilankaiset polttimot 5/21W tai jotain, kuten takanakin.

    Simo
    [/quote]

    jep juur tätä meinasin, 2-lankainen polttimo, sama sydeemi löytyy pitkälle 70-luvulle asti.
     
  5. CHR300

    CHR300 1st gear

    Parkin johdot on katkastu liittimeltä, mistä jatkuu piuhat vilkuille (nyt puhun siis etupäästä) ja vedetty ulommille etulyhdyille jotka on vaihettu H4 valoihin, sisemmät valot on umpiot. Voikohan ton sisemmän valon vaihtaa H4:seen, niin sais tupla valot sekä lyhkäsille että pitkille.

    Ihan mietintä asteella, mutta kuitenkin...
     
  6. jundek

    jundek 1st gear

    Voit vaihtaa tuon ikäisessä ne sisemmätkin H4:siksi mutta silloin kannattaa asentaa valoreleet joita sitten ohjaat orkkis katkaisialla sillä orkkis katkaisia ylikuumenee muutoin ja saat automaattisesti vilkkuvat ajovalot! ts.valokatkaisia on suojattu ylikuormitusta vastaan ja 4kpl H4 polttimoita on ehdottomasti ylikuormitus ton ikäiseen autoon.
    Toivottavasti ei menny liian sekavaksi mutta Halogeeni valot kannattaa muutenkin vetää releellä suoraan akusta ettei valojen piuhat kuumene.
     

Kerro tästä muillekin!