Saksan keltaiset pörssit + ebay-läppää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Sumu, 10.1.2005.

  1. Sumu

    Sumu Gearhead

    Tähän saa listata! Osia tarvittais...

    Saako tuon saksan Ebayn englanninkielisenä?
    Hieman vaivalloista tuo saksan lukeminen...
    Vai jos rekisteröityy ebayhin enklannissa , onko silloin etuoikeutettu tarjoamaan joka puolella , mm. ebay.de:ssä?
     
  2. Harri

    Harri 1st gear

    Olen muistaakseni törmänny samaan kielimuuriin germaanien e-bayssa ja siirryin takaisin jenkkilään, pitääkin joku päivä katsoa mitä engelsmanneilla on tarjolla...veikkaan ettei onnistu toi ristiin tarjoaminen mutta voithan kokeilla tehdä tarjousta, kyllä se alkaa herjaamaan jos ei onnistu :p
     
  3. Jukka K

    Jukka K 1st gear

    Olen itse aikanaan rekisterötynyt UK:n ebayhin (eka ostos sieltä). Sen jälkeen olen ostanut tavaraa sekä ebay.de:stä ja ebay.motors.com:sta. Saksan myynti-ilmoitukset on pääosin saksaksi, tosin osa international myyjistä voi kirjoittaa myös tuotteen kuvauksen englanniksi. Eli tarjouksen jättäminen onnistuu ainakin noihin em. ebay kauppoihin. Eri asia on se, että osa myyjistä ei halua toimittaa tavaraa kuin kotimaahan. Saksalaisille myyjille kannattaa kirjoittaa kyselyt saksaksi, saattaa helpottaa kummasti kaupankäyntiä. Ja vaikka myyjät ilmoittavat lähettävänsä vain kotimaahan, senkin voi saada muuttumaan kyselyllä. Ei muuta kuin kyselyjä rohkeasti myyjille, ettei jää tavarat myymättä.
     
  4. HerkkuJerkku

    HerkkuJerkku Gearhead

    Ainakin onnistuu Babeli kalan kautta. Ei se kyllä kaikkea osaa ja kääntää vähän oudosti osan sanoista.
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ainaskin mä ostin ebay.de:stä mut olen reksiteröitynyt jenkkien ebayhin. Eli onnistuu kyllä.
     
  6. KTM

    KTM Gearhead

    Kun on rekisteröitynyt johonkin E-bayhin niin voit ostaa ja myydä kaikkien maiden E-bayssa. Germaanit aika usein eivät vastaa Englanniksi kirjoitettuihin viesteihin. Sitten kun kyselee asiaa Saksaksi niin ilmenee, että kaveri ei välttämättä osaa Englantia.
     
  7. impala67

    impala67 Double Gearhead

    saksa on iso maa, jossa pärjää omalla kielellä. teeveeohjelmat ja leffatkin puhutaan päälle jotta varmasti kaikki ymmärtää. hyvä kun edes soittavat englanninkieliset laulut ilman päällepuhumista!

    mutta asiasta;
    saksan ebayssä on jonkun verran vedättäjiä, jotka saattavat toisella ebaytunnuksella nostaa hintaa - tai sitten päättävät etteivät lähetä jonnekin euroopan rajalle halpaan hintaan voittaneelle tavaraa.

    olkaa varovaisia. asiallisia on toki suurin osa.
    tarkistakaa AINA myyjän feedback ennen tarjoamista, sekä kysykää postikulut etukäteen. jotkut velottaa jopa paypal-kulut ostajalta!
     
  8. jiiz

    jiiz Gearhead

    Onko joku ollut sen verran kovis, että on huutanut auton eBaymotors.de:stä?
     
  9. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Heh, heh, meikäläinen on semmoinen "kovis". Eli huusin ton mun jeepin ebay.de:stä. Sovin myyjän kanssa, että maksan puolet heti ja toisen puolen sitten kun saan lennot järkättyä paikan päälle. Sitten lensin Muncheniin, jossa kaveri oli lentoasemalla vastassa, käytiin yhdessä hakemassa kilvet ja sitten vaan ajelemaan kohti Rostockkia.
     
  10. eeko

    eeko Gearhead

  11. spinout

    spinout Gearhead

    En koskaan käytä eBayta muiden domainien kuin ebay.comin kautta. Jos haluan kattoa mitä mm. sakemannit tarjoavat Suomeen, niin laitan ebay.comissa Advanced Search, valuutaksi euro ja available to Finland. Kun laittaa valuutaksi 'any currency', niin silloin näkyy samalla listalla kaikki mahd. kohteet joko euroina, dollareina, puntina tai muussa valuutassa.

    Monet sakemannit, jotka myyvät rajojen ulkopuolelle osaavat kyllä jonkin verran enkkua. PayPalia käytetään harvoin, ei luottista, yleisin on EU-pankkisiirto. Käytän Babelfishiä niin, että käännän enkun tekstini ensin saksaksi ja sitten se käännös uudestaan saksasta enkuksi ja tsekkaan mitä tuli. Siinä voi tekstiä repareerata saksan kielen alkeilla, kun moneen kertaan kääntää, koska se translattaa usein ihan funisti.
     
  12. jiiz

    jiiz Gearhead

    Ja homma meni kitkatta? Tuliko paljon säästöä?
     
  13. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Homma meni ihan hyvin, kaveri ei osannut englantia, mutta sillä oli vähän aikaa mukana "tulkki". Säästöstä ei osaa sanoa, mutta 1-3 tuhatta enemmän on samanlaisten pyyntihinnat olleet mitä tuli maksamaan.
     
  14. Sumu

    Sumu Gearhead

    Mulla pikku ongelma siinä Ebayn rekisteröitymisessä. Visa Electron pitäis riittää mutta ei onnaa...Onko joku juttu mistä oon jäänyt paitsi siinä rekisteröitymisessä?
     
  15. Sumu

    Sumu Gearhead

    Jahas. Onnistuihan se rekisteröinti. Eikä tarvittu mitään kortteja. Ja toimii joka maassa. JAH!
     
  16. Sumu

    Sumu Gearhead

    Hei Apua!
    Miten hoidatte maksun Ebayssa?
    Kannattaako PayPaliin rekisteröityä?
    Pystyykö Visa Electronilla hoitamaan maksut?
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    MasterCard rocks. Visaelectro ei rokkaa. PayPal rokkaa kans ok. Kuunvaihteessa en ollut saanu uusia PayPalin tunnuslukuja, niin piti muutama osa käydä pankissa maksamassa moneyorderilla. Yhen pankkikulut tuli maksaa enemmän kuin itse osa.
     
  18. ihd

    ihd Gearhead

    Siis miten toi paypaliin rekisteröityminen toimii, kun ei meinaa maksaminen millään onnistua,kysyy aina jotai expanted use numberia tms.enkä ole sellasta mistään löytänyt. Olis yks cadillacin kirja odottamassa maksua, enkä viittis tohon moneyorderiin lähtee ku se on niin kallis.Toisen pontiacin kirjan sain maksettua visalla suoraan myyjälle, mutta tämä toinen ei huoli visaa.Kertokaa yksinkertaiselle yksinkertaisesti miten paypall maksaminen tapahtuu. Siis kyse ameriikan ebaystä.
     
  19. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Paypalin kysymä koodi näkyy seuraavassa luottokorttilaskussa. Money orderin saa kätevästi lähetettyä bidpay.comista
     
  20. ihd

    ihd Gearhead

    Visa lasku tuli just tänään ,missä tarkalleen laskussa näkyy toi koodi että pääsis ton laskun heti maksamaan.Paypal oli velottanut kyllä jonkun expuse maksun 1.49e, onko se numero siinä kohtaa laskua vai ?
     

Kerro tästä muillekin!