Sbc 327

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja e1100, 24.3.2012.

  1. e1100

    e1100 1st gear

    Minulla on autossa 327 ja siinä on kampiakseli(nro.3911001) 3.25 iskulla. nyt on kumminkin niin että että se akselin pää on hajalla ja dampperi ei enää pysy paikallaan. Tarkoituksenani olisi vaihtaa kampiakseli uuteen, mutta noita tollaisella iskulla olevia on aika vähän tarjolla ja ne ovat todella kalliita. Kysymykseni kuuluu että kannattaisiko minun vaihtaa kampiakseli pitempi iskuiseen ja mitä muuta joudun samalla uusimaan? Ja mistä tiedän onko uudessa kampiakselissa ruuvilukitus dampperille? Tälläisiä kysymyksiä nyt ainakin tähän alkuun :) Kyseiseen koneeseen sopiva käytettykin kampiakseli kiinnostais jos jollain olis sellainen tarjolla max 50km vaasan ympäristössä
     
  2. TimoT

    TimoT 3rd gear

    67-68 paikkeilla tuli toi pulttikiinnitys dampperille noihin akseleihin,senhän näkee siitä,että kampuran päässä on kierre pultille.
    Jos laitat pitempi iskuisen akselin,niin tarviit myös männät,riippuen siitä,että laitatko 3,48 3,75 tai jonkun muun iskunpituuden,näitä akseleita löytyy helposti ja sullahan on jo isokaulainen lohko?päätellen tosta akselin numerosta.
     
  3. paja1

    paja1 Gearhead

    eikös siihen silloin kävis suoraan 307 kampura jos se on isokaulainen :odroll: myyntipuolellahan justikään oli yks sellanen alakerta tarjolla.
     
  4. TimoT

    TimoT 3rd gear

    kävis ja se alakerta oli jo menny :x
     
  5. e1100

    e1100 1st gear

    Joo toi lohko on isokaulainen. Pitää varmaan laittaa summitilta tilaukseen uus kampura ja männät. Vai saiskohan suomesta halvemmalla ku toi summitin postitus/käsittely maksu systeemi on hieman erikoinen. Mitäs eroa noissa kampiakseleissa on ku osassa lukee dampperin kohdalla internal ja osassa external?
     
  6. paja1

    paja1 Gearhead

    ei siinä halpuus houkuttele,eaglen akseli vajaa 600$ ja howardin tako 1200$ summitilla. kannattaa kysellä vaikka RP:stä vertailuhintaa. internal=sisäisesti painoitettu,external=ulkoisesti painoitettu. sisäisesti painotetussa 0-painoinen dampperi ja vetolevy,ulkoisissa vastapaino ulkokehällä.
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Tuossa varmaan menis Scatin valuakselikin mainiosti ja ei ole hinnalla pilattu :D

    Sit siihen vaan jotkut kohtuuhintaiset männät vaikkapa KB:n silvolitet niin on varmaan ihan hyvä paketti kadulle ainakin ja suosittelisin samalla ottamaan uudet veivitkin huimaan n.250e:n hintaan niin ei tarvis vanhoja koneistella eikä pultteja vaihdella...
     
  8. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Kimen kanssa samaa mieltä, Scatin valuakseli menee varmasti.
    Sehän siinä aina vaan on että tasapainotuksen joutuu teettään jos ostaa uuden akselin, ja siitä niitä kustannuksia hieman tulee lisää. Toki se tasapainotus olis syytä teettää siihen "uuteen" käytettyynkin akseliin, mutta vakiosta puhuttaessa vois täysin samanlaisilla sisuiskaluilla olevasta koneesta kampuran kelpuuttaa sellaisenaan toiseenkin koneeseen....? Dampperikin lienee sit hajalla jos ei kampran päässä pysy?

    Yks vaihtoehtohan olis laittaa valmis rotating assembly vanhaan lohkoon jos sitä iskua/tilavuutta lisää halajaa. Niissähän tulee kaikki keskenään sopivat kamat mukana, ja ovat tasapainotettujakin. Nokka-akselin voi joutua sellaisessa swapissa vaihtaan pieniperusympyrälliseen, mikäli iskua siis on 3,75" tai enempi...
     
  9. camaro 70

    camaro 70 Gearhead

    Mulla olis ylimääräinen 307:n valukampura,jos kiinnostaa?
    Muistaakseni stanukoossa,mutta ehkä joutuu hiomaan tai ainakin
    kiillottamaan.
    Niin ja dampperikin löytyy,kyseiseen akseliin.
     

Kerro tästä muillekin!