SBC 400

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ip, 20.5.2010.

  1. ip

    ip 3rd gear

    Moro tuli taas yksi 400 lohko hommattua niin kyssäri kun on yhdet alukannet miten olette porannut noi höyry reijät noihin kansiin vai onko koneistamon hommia sylinterissä on niiten välissä noi höyry reijät!
     
  2. valtope

    valtope Gearhead

    400

    Moi

    kyllä ne reiät on syytä porata, muuten tullee lämpöongelmia.

    kannen valmistajan ohjeen mukaan.
     
  3. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    käytä kansipahvia "sapluunana", ja sit vaan varovasti poraamaan reikää oikeaan kohtaan..

    alukansista en kyl tiedä josko olis tai ei olis jotain erikoista mikä pitäs tietää.. mut luulis sieltä vesitilaa alta löytyvän ku vaan ottaa ja poraa.
     
  4. ip

    ip 3rd gear

    Kyllä mun mielestä sen toisen reijän joutuu poraan viistosti siine? eikä pelkästään pahvien mukaan suoraa! Ootteko porailleet itse noita reikiä?
     
  5. 383

    383 Gearhead

  6. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    aivan.. hyvä huomio. oon mie yksiin valukansiin porannu, hyvät tuli.

    alumiiniin luulis olevan helpompaa.
     
  7. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    On tullut porattua sekä rautasiin että alumiinisiin. Käsivaralta kummatkin porasin ja hieman viistoon vesitilaan päin. Alumiiniset hieman vaikeammat kuin rautaset, köykämiinissä tahtoi pora kulkea sivuttain niinkun kys. materiaalille tyypillistä.... Suosittelen jonkin asteista penkkiporaa hommaan vaikka toki onnistuu käsikonellakin.

    Jälkituotantolohkoissahan noita "heikennysreikiä" ei esiinny, niinkuin esmes Cometicin- tai kuparikannentiivisteiisäkään. Silloinhan niitä ei vissiin kannata porailla :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!