SBC:n erillaiset venan varren kumit?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja JuTi-racing, 17.4.2005.

  1. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Chevellen kone (327) alkaa olla pipoja vaille valmis ja venttiilin varsien kumeja ihmettelen :eek: . Elikkä ennen kansissa (WP:n Sporsman II:set) oli "sateenvarjo" tyyppiset kumit, mut nyt tiivistesarjan (Fel-pro) mukana tuli vain tollaiset O-rengas tyyppiset kumit (tai itse asiassa nehän on kantikasta rengasta).

    Eli mitenkäs on, hoitaako noin O-rengas kumit hommansa yhtähyvin kuin sateenvarjo tyyppiset kumit?
     
  2. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Oikein asennettuna niiden O-renkaiden pitäisi estää oljyn valumisen venttiilinvartta pitkin, eli nehän tulee retaineriin lukkopalojen alle tiivistäen retainerin venttiilinvarteen. Mikä estää käyttämästä niitä vanhoja sateenvarjomalleja lisänä jos eivät ole vaurioituneet irrotuksessa.

    Sitten on tietysti teflontiivisteet jotka puristuvat ohjurinvarteen jousella, joissain kansissa täytyy koneistaa ohjuriin olake niitä varten.
     
  3. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    O-rengas huono

    savuttaa tuota pikaa. osta vaan ne kunnon kumit niin ei tarvi kiroilla postimaksun säästöä
     
  5. sbc350

    sbc350 Gearhead

    mä kans annan äänen sateenvarjoille, helppo asentaa ja hyvin on toiminut 8)
     
  6. Alvari

    Alvari Gearhead

    Mulla ois yhet ylimääräset ohjurinkumit tallissa!soita jos kiinnostaa ostaa ne?p:050 3037280
     
  7. 67Camaro

    67Camaro 1st gear

    Pelkät O- renkaat retainerin sisällä ei riitä. Joko sateenvarjot tai "positive seal" ohjurinkumit
     
  8. -TH-

    -TH- Gearhead

    ne vakio kumirenksut on ihan perseestä, heitä ne jontkaan.
    ne klassiset stude/cadin sateenvarjokumit on ok, tilaa sellaset. eiköpä ne tuu rahtipussissa nopeesti ja halvalla.
     
  9. Qjet

    Qjet 1st gear

    Oottakaas hetki...olikos se nyt kuitenkin näin:
    - FelPron Stude/Cad(ja/vai Packard?)- sateenvarjokumeja ja alkuperäistyylisiä o-renkaita käytetään yhdessä: Sateenvarjokumi vapaasti venttiilinvarren päälle ja alkuperäistyylinen paikoilleen estämään sateenvarjokumia luiskahtamasta uraan?

    Alkuperäistyyppiset "kumirenkaatkaan" eivät ole /c:stä edellyttäen , etteivät ole kovettuneet,katkenneet ja ohjurit ovat ok.
     
  10. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Ok. kiitti vihjeistä. Sateen varjot tulee siis hoitamaan homman jatkossakin.
     
  11. 68corvette

    68corvette Gearhead

    kannattaa heittää väliin tippa pikaliimaa jos ne ohjurin päät on koneistamatta, muuten lähtee sateenvarjot venttiilin matkaan.. jopa ne fel pron siniset =)
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    duoda duoda,eikös sateenvarjon kuulukin matkata venan mukana? pc on eri asia. en oo kyllä vuosiin laittanu kun pc tilkkeitä mut näin on hämärä muistikuva.
    ceevu
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tällainen käsitys minullakin,eli eihän satikkaa liimata ohjuriin vaan se on vapaana venttiilinvarressa? Omassani ei ohjurin halkaisija oli reilusti pienempi kuin satikan,eli minkäänlainen liimaus ei olisi edes onnistunut.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä just näin.
     

Kerro tästä muillekin!