SBC400 tarkastus, koekäyttö ja testaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja HESSU66IMPALA, 27.3.2023.

  1. HESSU66IMPALA

    HESSU66IMPALA 1st gear

    Tervehdys kaikille,

    Hommasin kesällä mun ensimmäisen harrasteauton ja homma lähti heti lapasesta. Siitä näyttääkin tulevan uusi auto parin vuoden päästä. Kyseessä on -66 avo Impala. Joku on siihen aikojen saatossa laittanut pikkusen isomman koneen. Metriäkään en ole autolla vielä ajellut mutta lähti käyntiin ja kävi hienosti. Nyt auto on revitty osiin ja runko on jo puhallettu ja maalattu. Saan varmaan keväällä alustan kasaan ja ajattelin laittaa koneen paikoilleen ennen koria. Ei vaan viitis laittaa konetta paikalleen ennen kuin tietää millainen yksilö on kyseessä. Olisko vinkkejä ja yhteyksiä mitä pitäis tehdä tai kuka vois tarkastaa ja testata.
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kovin kattavaa ja aukotonta arviota koneen kunnosta ei ilman purkamista pysty tekemään, mutta alottaisin mittaamalla puristukset/ohivuodot.
    Näyttääkö olevan öljy- tai vesivuotoja, pakkasproppujen kunto, ja miltä venakoppien alla näyttää.
    Noitten jälkeen voi sitten miettiä jatkoa.
     
    HESSU66IMPALA tykkää tästä.
  3. valtope

    valtope Gearhead

    Irtomotista ottaisin kyllä öljypohjan irti, ja kattosin laakerit, öljypumpun, ja miks ei kannetkin irti, niin näkis sylinteri, ja kannet/ venttiilitkin, pieni vaiva, eikä periaatteessa maksa kun tiivistesarjan hinnan.
     
    Kalja imuri tykkää tästä.
  4. HESSU66IMPALA

    HESSU66IMPALA 1st gear

    Kiitos, olin itse ajatellut että mittaan puristukset ja tsekkaan vuodot ja miltä venttiilikopan alla näyttää. Jotenkin vaan arveluttaa pitäiskö tehdä enemmän. Mitä nämä pakkasproput ovat?
     
  5. Näitä lohkossa olevia tulppia:

    [​IMG]
     
    HESSU66IMPALA tykkää tästä.
  6. HESSU66IMPALA

    HESSU66IMPALA 1st gear

    Kiitos, tuossa vois olla se mitä mä teen. Vaatii varmaan että hommaan sellaisen pyörivän moottoritelineen? Samalla koneen vois maalata siinä pukissa.
     
  7. HESSU66IMPALA

    HESSU66IMPALA 1st gear

    Ok...kiitos...mulla on suuria aukkoja sivistyksessä vielä.
     

Kerro tästä muillekin!