SBM 408??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja martti-66, 10.11.2012.

  1. 69

    69 Gearhead

  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Menee toi. Ne oon aika jees kaikkien hydylaahurien kanssa jotka jää alle siihen suositeltuun 0.55" nostoon. On kyllä jo aika "raikas" hydraulikepiks. Kun kanttakin on jonku verran, ni voisin ite pallotella noiden hi lift versioiden kanssa, etenkin jos vipat on 1.5 välitteiset, ja sellasen toi nostoraja vääntäis pykälää pienemmäks. Tosin tossa yhdessä 4" stroukkerissa oli toi pykälää pienempi, eikä se tuntunut vielä lainkaan äkkijyrkältä, et saattais se sietää vielä enempikin.
     
  3. 69

    69 Gearhead

    Täytyy huomenna perehtyä lisää ko. asiaan.
    Onko mitään mahkuja käyttää niin hyvin 340 päällä toiminutta 650 carter avs kaasaria vai onko auttamatta liian pieni 416 tilavuudella.
     
  4. 69

    69 Gearhead

  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Oisit ottanu hi-lift version..., kyl 650 cfm ihan hyvin riittää. Ei sillä ehkä viimisintä hevosvoimaa ulos tuu, mut ite ollu dynottamassa yhtä 408 mottia jossa 650 ja kyl se 460+ heppaa anto.
     
  6. 69

    69 Gearhead

    Kyselin kyllä hi-lift malleja, mutta ei ollut suomen vauhtiputkissa, olis ollu tilaus tavaraa ja olin turhan hätänen, kun halusin nokan ennen joulua. :soosoo:
    Hi-liftillä olis varmaan enemmän hönkää yläpäässä, mut aloin kuitenki mamoileen, kun kampura on halpa valueagle, jolle annetaan rajat 6000 rpm ja 500hp.
     
  7. XVD

    XVD Gearhead

    en tiijä nuista nokista, mutta ku ite rakentelin tuon oman strokerin niin laiton siihen magnumin kannet ja 380 magnumin hydrauli rollerin. oon ollu aivan tyytyväinen tuohon pakettiin. 71 charkeri on menny nuilla varttimaililla 13.1 ja 170kmh. 60 jalakaa jotain 2.2sek. turbiini on jotain 1800 ja 3.23 väliytys. toimii hyvin vaikka missä kirkko reisulla ja sutii jos on tarvis..eikä vie bensaa ku norsu suihkussa.. :rotfl:
     
  8. F-body

    F-body Gearhead

    Mulla on Lunatin voodoo 276 nokka tuossa mun 408 myllyssä. Kivasti tuntuu kiekuvan, mutta hönkä tuntuu pikkusen puutuvan yläkierroksilla. Compin xe274:n eron kyllä huomaa. Syksyllä vaihdoin takaisin hydyyn kun olin kerännyt kolmeen kertaan työntötankoja erinäisistä paikoista. Mopen 296 mekaanisella kiersi kivasti mutta myllyn silloinen runttu ei ollut riittävä tuolle nokalle. Nyt on kannet höylätty ja runttua nostettu. Ens kesänä koitetaan taas kelloa vastaan mihinpäin ollaan menossa.
     
  9. martti-66

    martti-66 3rd gear

    Paljonkos toi mopen 296 vaatii ruttuu että toimii kunnolla?
     
  10. mopster

    mopster Gearhead

    296 nokan kanssa ruttuu olis hyvä olla vähintään 10.5, toimii vaikka open chamber rautakansilla. Sit jos on alsakannet ja quenchit kohallaan niin ainakin 11.0, tai jopa 11.5 jos hieman hifisteltympi laite. Mul oli ittellä 10.1 ton nokan ja rautakansien kanssa, eli liian vähän, mut kyllähän tuokin kivasti pelas ja farttimaili meni silloin 11,6.

    69:llä ihan hyvä nokkavalinta kun ottaa huomioon matalahkot puristukset. Hi-lift olis ollu hiukka parempi, mut ei varmaan niin paljoa olis eroa ollu että sitä kannattais jäädä harmittelemaan. Valu eaglen kanssa kannattaa suhtautua varauksella noihin tehonsietorajoihin. Jos on hyvä tuuri niin kestää sen minkä on luvattu, mut on paljon tapauksia ettei oo kestäny. Puntita ny ainakin hyvin ja tietty laatu dampperi olis kans avuks.
     
  11. F-body

    F-body Gearhead

    Kyllä tuolla xe284 nokalla pääsee jo helpostikkin valuakselin kipupisteelle. Ite sain alkuperäisen 360 valuakselin kierrättämällä lähes poikki, kun oli vain pikkusen enään kiinni keskimmäisen runkopukin kohdalta. Nyt on takoakseli stroukissa vaan varmuden vuoksi. Mulla oli 9,0 runttu sen Mopen 296 nokalla, kun Wisecon luettelon mukaan piti olla 9,6 noilla kamoilla. Luetteloon kun luotin niin nyt kansista tuli höylättyä liian vähän ja runttu jäi 9,7:ää kun reilu kymppi oli hakusessa.
     
  12. 440 SIX PACK

    440 SIX PACK Gearhead

    Valu eaglen kanssa kannattaa suhtautua varauksella noihin tehonsietorajoihin. Jos on hyvä tuuri niin kestää sen minkä on luvattu, mut on paljon tapauksia ettei oo kestäny. Puntita ny ainakin hyvin ja tietty laatu dampperi olis kans avuks.

    ja tosi tarina itä rajalta valu eagle kesti kuukauden kevyttä poljentaa ja huoltiksen pihalle kääntyessä tyhjäkäynnillä kampi poikki, oli tasapainotettu suomessa.
     
  13. 69

    69 Gearhead

    ^No oho, missäs toi oli tasapainotettu? Pyörikö kasattaessa kuitenkin hyvin ja oliko välykset kunnossa?
     
  14. 440 SIX PACK

    440 SIX PACK Gearhead

    muistaakseni lahdessa, kaikki oli kokohdallaan, mikä hauskinta kun se naksahti poikki niin aukasun jälkeen kaveri hämmästeli koneesta ei ollut mitään muuta rikki kun kampura poikki kaikki laakerit ehjät kiertokanget mittautti ja käytti uudestaan, sit tuli K1 takoakseli.
     
  15. 69

    69 Gearhead

    Toivottavasti maanantaimalleja ei olis enempää, kyllä mullakin noi limput aika krouvvin näköset on, ja teräviä reunoja tekis mieli lamellilaikalla pyöristellä ennen tasapainotusta.
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    Iteltä katkennut kaks takoakselia, mut ei yhtään valua. Toinen 440 vakioaksila meni poikki ennen vikaa runkolaakeria. Halkas samalla lohkon päittäin. Se vaan sammu liikennevaloissa eikä hievahtanu enää mihkään. Toisen kerran mopar performancen 4.15" akseli katkes kisoissa burniksessa keskeltä limppua.Se oli sillee viistosti poikki, et kone lähti kyl käyntiin ja kävi, mut kolkotti hieman. AJelin sil viel seuraavalla viikolla siviilissäkin, kävin kaupassa jne. kunnes sit purku ja hämmästys + kummastus. Kevyt kolina tuli siitä ku aksila notku sen verran et mäntä otti kanteen. Runkolaakeri oli kans pyörähtänyt. Selvis runkolinjan hoonauksella ja uudella akselilla.
     
  17. F-body

    F-body Gearhead

    Jenkkifoorumeita kun on tullut aikalailla aiheeseen liittyen selailtua niin tuntuvat siellä tekevän paljon hurjempia myllyjä valuakseleilla. Tuntuvat olevan järjestään 500 heppaisia ja osa jopa tehdastekeleitä. Nokka on usein pienemmillä asteilla ja suuremmalla nostolla mitä itse olis ajatellut. Laita vaan 69 juttua projektin kulusta, kun pikkusen muittekin myllyjutut kiinnostaa. Mulla on muuten CATin fluddampper joka oli kivan hintainen ja mylly on värinätön ja kierrosherkkä.
     
  18. mopster

    mopster Gearhead

    Mä puhuin noista eaglen valu stroukkiakseleista enkä valuakseleista yleisesti. Noita eagleja vissiin hajoilee enemmän kuin muun merkkisiä ja myös pienemmillä tehoilla mille ne on mitoitettu. Esim. scatin valuakseleita pidetään vahvempina.

    Seuraavia asioita kannattaa välttää sen valuakselin kanssa; värinät, detonointi, manuaaliloota, yli 6000 kierrokset, ja yli 450 hepan tehot. Värinöitä välttää parhaiten kun tekee hyvän SISÄISEN tasapainotuksen ja käyttää hyvää dampperia, esim fluidia. Toi eaglen akseli pitäis mennä sisäiseen punttiin ilman että täytyy painoa lisätä, tarviit vaan nolla dampperin, ja jos turbiinissa on painot niin raksit pois.
     
  19. 69

    69 Gearhead

  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    Pari mitä on tullu tehtyy, toinen oli Scatin valuaksilalla ja sillä tosiaan suositus et ei yli 6000. Manuaali on viel ikävämpi tolle kampuralle, manuaali tosin oli tuokin.
     

Kerro tästä muillekin!