SBM 408??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja martti-66, 10.11.2012.

  1. martti-66

    martti-66 3rd gear

    No niin,nyt on kannet irti ja männäthän jää noin 0,3mm dekin alle.
    Ruttutaulukoilla tulis mottiin noin 9,9-10,1 ruttuu.
    Voiskohan noista edelin kansista lipasta siivun pois,
    että sais rutut 10,5-10,8:n pintaan vai muuttaako se paljonkin
    imusarjan/kansien kulmaa?Mitä muuta pitää ottaa huomioon?? :eek: :eek:
     
  2. SauliK

    SauliK Gearhead

    kannattaakohan tuo jos nuinki hyvät puristukset jo on.

    jää sitten höyläysvaraa jos tarvetta oikeasti tulee
     
  3. triniemi

    triniemi Gearhead

    Mä en noin pienen edun takia ottais siivua, ottaa tosiaan sitten jos oikeesti tarve on.
     
  4. mopster

    mopster Gearhead

    Ohuemmilla tiivisteillä saa quenchin kohdalleen ja ruttua vähän ylös. Mopar performancella on ainakin ollut sopivat tiivisteet numerolla P4120094.
     
  5. 69

    69 Gearhead

    Vaihteeks takapakkia perkele. Männänrenkaan päittaisvälyksissä.

    Luin renkaitten mukana tulevia ohjeita: check end gap. 0.004" per 1" of bore diameter is the minimum. Ja sitähän nuo on. Ylemmät 0.45mm alemmat 0.50milliä.

    No nyt vasta huomasin mäntä ohjeesta alempi rengas näin, mutta ylempi onkin: bore x 0.0065, eli mulla 4.07x0.0065=0.0265 eli 0.67mm

    Viilaus hommaa siis, mitenköhän kovaa toi molyrengas on, meneekö viilalla?
     
  6. triniemi

    triniemi Gearhead

    Pieni viila viilanpenkkiin pystyyn, ja siihen hinkaat männänrengasta yhteen suuntaan niin, että mahdolliset pärseet tulevat sisäpuolelle. Painat renkaanpäät yhteen ja hinkuttelet siitä tavaraa pois. Kovaa se on, kannattanee hommata parikin viilaa varalle. Sit siitä olis hyvä yrittää saada mahdollisimman suorakin siitä viilattavasta pinnasta. Välillä aina rengas suoraan pyttyyn vaikka tönärillä tökkimällä noin tuuman syvyselle ja mittaat raon rakotulilla. Ja minimissään 0.67mm, ei haittaa jos on 0.7mm tai vaikka 0.8mm, mut jos jää 0.6mm, tulee ongelmia.
     
  7. Duster_70

    Duster_70 1st gear

    Tarvittais kans nokan valinta apua pikku mopariin (410). Puristussuhde olis jotain 11.9 pintaan, kannet edelin rpm 63cc palotila hiekan portatut kanavat. Turpiini 3000 stall. Perä ruuvi 3.9 :odroll:
     
  8. 69

    69 Gearhead

    Duster 70, olisko mekaaninen rolleri mielessä? Kova puristus sulla.

    Mulla renkaiden viilaus onnistui hyvin, nyt on 0.70 mm. Kiitos taas kiihdytys guruille!
     
  9. mopster

    mopster Gearhead

    Tommonen puristus vaatii aika paljon nokkaa ettei rupee detonoimaan, esim tämmösen http://www.summitracing.com/parts/dcc-4 ... e/chrysler
    Ongelma on vaan siinä että ei luultavasti pelaa sun kansien kanssa. Vakio kuntosena noista kansista loppuu veto siinä kohtaa kun toi nokka alkais vetämään, ja pikku kanavien siivous ei juuri auta vaan pitäis tehdä aika julma porttaus että sinne sais kunnollisen vetoalueen aikaseks.

    Kompromissina vois laittaa vähän pienemmän nokan missä on isohko nokkakulma ja ajottaa se vähän myöhäsemmälle, esim tämmösen http://www.summitracing.com/parts/dcc-4 ... e/chrysler
    Tosta kun ajottaa imunokan centerlinen 110:neen asteeseen niin pitäis pelittää, vetoalue voi jäädä vähän lyhyeks tässäkin vaihtoehdossa, mut on se parempi kun toi eka vaihtoehto.

    Kolmas vaihtoehto olis laittaa kaks milliset kannentiivisteet, puristuset tippuis johonkin 10,7. Quench ominaisuudet tossa menetetään mut ainakin vois laittaa nokan mikä sopii kansien kanssa.

    Paras vaihtoehto olis kun noita kansia duunais vähän lisää ja sovittais kaikki hommat kohdalleen. Paa yv jos tarviit jelppiä.
     
  10. 69

    69 Gearhead

    Tein vanhalla öljypumpulla sovitusta. Kovin läheltä menee akselin vastapaino pumppua, 1 milli jää rakoo, kai se riittää?
    Imuputken paksua kohtaa vähän ohensin ja kiertokangen pulttiin jää nyt 2mm. [​IMG]
     
  11. F-body

    F-body Gearhead

    Öljypumppua saa pikkusen kierrettyä myötäpäivään kun löysää pultteja niin saa välykset sopivaan suuntaan. Mä tei itelle tohon pick-upin putkeen kiinikkeen jolla sain estettyä kiertymisen. Noin pysyy pick-upin välys öljypohjaan oikeana. Eli tuohon windagetray:n kiinnityskohtaan pultilla kiinni.
     
  12. 69

    69 Gearhead

    Toihan on hyvä idea, taidan kanssa tehdä kiinnikkeen.
     
  13. F-body

    F-body Gearhead

    Niin ja sitten välys on kätevä mitata pick-upin ja öljypohjan väliltä muovailuvahalla. Jeesusteippiä pick-upin verkkoon ja päälle vahaklöntti, öljypohja paikoilleen parilla pultilla. Alkaako jo vaikuttaa niksipirkalta?
     
  14. 69

    69 Gearhead

    Jep, katottu on, 8mm. Kai täällä turhempiakin jorinoita on :rotfl:
     
  15. Herje

    Herje Double Gearhead

    Kiitos vinkistä.
    Ite just tuumailin että miten se ois helpoin mitata :p
     
  16. 69

    69 Gearhead

    Perskutti tänään piti kasata mottia taas, jakopäätä asentelin ja piti nokkaa ajoittaa, mut toi tuhat kilometriä ajettu compin ketju on kaks senttiä väljä. Ei sitä voi laittaa, onko näihin laadukkaampaa ketjua saatavana??
     
  17. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Tuskin siellä mitkään ketjut tiukkana pysy vaikka se ketju tuntuu huomattavan löysältä niin ei se kuitenkaan vaikuta ajoitukseen 2-3 astetta enempää
     
  18. 69

    69 Gearhead

    Meinaatko et kasaan vaan??
     
  19. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Voit toki laittaa uuden mutta yhtä lerppa siitä tulee
     
  20. 69

    69 Gearhead

    8 milliä löysää :-? [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!