Se HEMI 67-Belvedere 4 door sedan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja hyde, 11.5.2005.

  1. Imperial413

    Imperial413 1st gear

    Jonkun aikaa olen seurannut tätä kirjoittelua ja ajattelin liittyä tähän ja oikaista joitakin vääriä tietoja mitä täällä on kirjoiteltu koska auto on ollut minulla vuodesta 1998 lähtien. Se on totta, että olen saanut pari hyvää tarjousta Jenkeistä mutta auto ei ole myytävänä ja piste. Varusteista sen verran, että siinä on HEMI:n ja 727 lootan lisäksi tietysti heavy duty alusta, ohjaus- ja jarru tehostajat, levy jarrut edessä, 8 3/4 Sure Grip 323 välityksellä ja oikean puoleinen taustapeili. Siihen sitten lisävarusteet loppuivatkin ja on myös radio delete. En ole koskaan yrittänyt ostaa sitä "tavallaan" auton omaa konetta. Alkuperäisiä numerot täsmää kaasareita kylläkin mutta ne tuntuivat olevan tehty varmaankin timanteista kun hinta oli todella törkeä mutta löysin Jenkeistä toiset numerot täsmää kaasarit joten pitäköö ne kun ovat niin rakkaat... Ja se on totta, että alkuperäinen kone on jäätynyt halki 70-luvun alussa ja siihen tuli puoli moottori. Eli mitä siellä eräässä tallissa makaa niin alkuperäiset osat mun autoon ovat vain kannet, imusarja, kaasarit, virranjakaja, imusarja, ilmanputsari ja etupalkki joka on saanut hiukan kipeetä jo Arne Bernerin aikana. Mulla on kaikki HEMI-autoon kuuluvat erikois osat hommattuna ja suurin osa NOS osina ja sen lisäksi suuri määrä NOS osia joita olen keräillyt niin Jenkeistä kuin Suomesta ja Ruotsistakin. Moottori on jo valmiina tehtynä pukissa. Alkuperäisen 727 lootan löysin ja se on ollut tallissani jo aika kauan. Auton korille ei ole tehty mitään ja on siinä kunnossa kun ostin sen ja on säilössä lämmitetyssä tallissa. Menee varmaan vielä muutama vuosi ennenkuin pääsen aloittamaan koritöitä. Osien puolesta homma on jo melko hyvin hanskassa. Kyllä se vielä tullaan näkemään Suomen maanteillä mutta ei ihan lähi tulevaisuudessa. Syy miksi auto esiteltiin Mopar Collector´s Guide:ssa on kun tunnen sen omistajan/päätoimittajan ja hän pyysi kuvia ja juttua lehteensä kun viimeksi tapasimme.
     
  2. studio57

    studio57 Gearhead

    tais spekuloinnit loppua
     
  3. Imperial413

    Imperial413 1st gear

    Sen verran noista Barrett-Jackson huutokaupassa myytävistä autoista, että toki siellä on noita viimesen päälle tehtyjä autoja jotka ovat parempia kuin uutena mutta siellä aika paljon myös näitä mitkä vain näyttää hyvältä matkan päästä. Pari hyvää ystävää on ollut siellä ajamassa/työntämässä niitä lavalle. Kertoivat, että paljon on niitä mitkä näyttää hyvältä päällepäin mutta aivan romuja muuten. Sen vuoksi näyttää välillä siltä, että siinä meni hieno auto halvalla mutta todellisuudessa oli aivan muuta. Valokuva valehtelee enemmän kuin 1000 sanaa.
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mahtavaa että omistaja kommentoi, näin topiikkia jonkin verran sivusta seuranneena.

    Ja onhan tieto siitä että alkuperäiset osat ovat kuitenkin jossain tallessa tavallaan mieltä lämmittävä. Nyt kun vielä alkuperäinen lohko nostetaan merenpohjasta tms missä sitten onkaan, lieneekö mahdollista jäljittää. Noin pisteeksi i:n päälle.
     
  5. Fastback

    Fastback Gearhead

    Asiallista, että omistaja astui esiin. Hienoa! Vielä hienompaa että joku kotimainen entisöi auton - asiaa.
     
  6. MadMike

    MadMike Gearhead

    Hienoa!
     
  7. MadMike

    MadMike Gearhead

    Jeps ja kun kerran ne orkkisosat ovat saaneet osakseen jo kovaa elämää niin mitä niitä suremaan.

    tuli mieleen tossa eräs rahamies joka totesi vanhoista autoista että joskus miettisi jotain eksoottista entisöimätöntä ja kun ajeli sillä tuli siihen tulokseen että tää on vaan vanhan oloinen näin (kesä) käyttöä ajatellen ja on siitä lähtien ajanut uusilla super autoilla kilpaa.
    Prätkiä sillä on tosin jotain vanhaakin.
     
  8. atobee

    atobee Gearhead

    "tuli mieleen tossa eräs rahamies joka totesi vanhoista autoista että joskus miettisi jotain eksoottista entisöimätöntä ja kun ajeli sillä tuli siihen tulokseen että tää on vaan vanhan oloinen näin (kesä) käyttöä ajatellen ja on siitä lähtien ajanut uusilla super autoilla kilpaa.
    Prätkiä sillä on tosin jotain vanhaakin."

    Tuli mielleen että niitä pilkkuja ja pisteitä kannattai käytää että tulisi helpommin luettavaa tekstiä vaikea lukea jos ne puutuu laittaa vaikka ne asiat ranskalaisilla viivoilla niin se asia tulee selvemmin esille
     
  9. MadMike

    MadMike Gearhead

    Lisää vaseliinia ja jatka tosta.
    YMMÄRRÄKSÄ???























    :rotfl:
     
  10. Yorkki

    Yorkki Gearhead

    :eek: :lol: :lol: :lol: ei helvetti :lol: :lol:
     
  11. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    niin olikohan tämä se sama belve johon oli sovitettu jonku tojotan mittaristoa tai jotakin, ei kai noita kovin montaa täälläpäpin oo pyöriny (ainakaan hemin vinneillä), toivottavasti ei oo sama oli tuo tojota versio jollain äijä vainaan työkaverin pojalla tai pojilla ja siitä oli kaupatkin tulossa joskus ehkä palttia rallaa 96-98, mutta yhtäkkiä katos koko auto, tai jottai, tais olla kirvesniemi kutonen siinä, varmaan eri auto.....

    kuitenkin, samoilla jätkillä oli joku seitkytluvun "iso" fury keltasella kylkiraidalla ja isolohkolla, männyn alla lervottumassa oli sekin, en muista siitä on niin kauan....varpulankadulla 8)
     
  12. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Ei ole sama auto.
     
  13. Kovan onnen autoja molemmat: siis Belve, sekä se Charger, johon meni Belvessä ollut Hemi ja palkki. Muistaakseni Chargeriin kaasareihin joutui melkoisesti hiekkaa, ja Hemi ei kestänyt niin rankkaa polttoainetta...
     
  14. MadMike

    MadMike Gearhead

    korjasin pikkasen...

    Eli joku omistajista oli niin perseauki että ei voinut ostaa 99 lyijyllistä?
    Näinhän tää aina menee köyhässä maassa.
     
  15. Ei ollu Stilkku vissiin ihan köyhä, kun osti Hemi-Chargerin 18-vuotiaana. Joku kateellinen oli ihan oikeasti pannut hiekkaa kaasareihin. Startatessa sitten kone hajosi, jonka jälkeen koko auto purettiin ja tais olla kymmenisen vuotta osina.
     
  16. Jan Richards

    Jan Richards 3rd gear

    No niin, ensimmäinen posti tässä foorumissa.
    Olen seurannut keskustelut täällä vuosien aikana, joskus ahkerammkin, joskus ei.
    Ajattelin että nyt olisi korkea aikaa liittyä joukkoon.

    Eli, olen Janne Vaasasta. Ostin eka hot rod lehti joskus 1974, Ruotsin Colordoit ja Star & Speedit tuli luettu koko 70 lukua. Sitt oma eka jenkki tuli v. 1980. Eli voisin sanoa että olen pitkän linjan harrastaja....

    Hemi Belvedere oli minun omistuksessa 1986-1998 kun myin sen kaverille joka omistaa auton tänään. Tarinoita ja tietoa autosta on jonkun verran.

    Täytyy vain kommentoida huhu että en olisi MOPAR mies enää, no joo, tulihan joku Eldorado 73 avo ostettu viime syksyllä, mutta toinen ajopeli on kyllä Moppe:

    No niin, tässä sitten linkki mun omalle kotisivulle. Kelatkaa alas vähän niin joku moppe sieltä tulee

    http://www.stonesvikings.com/janne2.htm

    Ykkös harrastus on ollut jo monta vuotta The Greatest Rock'n Roll Band Of All Time:
    The Rolling Stones
    Sen jälkeen tulevat Moparit
     
  17. MOtorPARts

    MOtorPARts 1st gear

    niin mitenköhän auton kohtalo olisi ollut ilman JRn ostopäätöstä :-?

    olisi varmasti etsitty koirien ja kissojen kanssa joka ladon takaa ja sitten tehty hyvä tili autosta josta jo seuraava myyjä tekisi isomman tilin :D
     
  18. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    No laikka-avo mattamustalla pinnalla? Navetantakaa sen sitten joku onnellinen romu-jaakko kuormaansa Stenalla olisi löytänyt? :odroll:
     
  19. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

    Tervetuloa vaan mukaan foorumille niin nykyinen kuin entinenkin Belvederen omistaja! :D

    Tiedän että molemmat hemmot ovat todellisia Mopar-miehiä.
    Käsittääkseni Jan on ollut myös aikoinaan jollain lailla "osasyyllisenä" tämän minun auton maahantuomisessa, -oliko se vaasan erikoisauto se liike joka tämän maahan toi? - joskus olen siittä Janin kanssa muistaakseni keskustellutkin..

    http://s32.photobucket.com/albums/d44/f ... G_1004.jpg
     
  20. Vanishing Point

    Vanishing Point 1st gear

    Oli hauskaa lukea koko thread läpi ja toivotaan että auton uusi omistaja saa osat autoon ja puuttuvien osien myyjät ymmärtävät mihin osat on menossa eivätkä yritä ahneuksissaan repiä älytöntä hintaa nikaleista . Miten se Tuntemattomassa menikään niistä räteist ja lumpuist????

    Oliko tämä linkki jo täällä?

    http://www.harmsauto.com/iHarms_OneOfNone.html
     

Kerro tästä muillekin!