Se HEMI 67-Belvedere 4 door sedan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja hyde, 11.5.2005.

  1. Crown57

    Crown57 Gearhead

    On aika edesvastuutonta kuulutella omistajan nimeä julkisesti, vaikka vain etunimeä.. Uskon, että omistaja, syystäkin, haluaa pitää hieman matalempaa profiilia..
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    hemi

    Olipas tulkinta???

    Kummastelen vaan ettei sais olla myymättä omistamaansa mottia.

    Vertasin itse autoon kun kuulosti siltä että hienoa olla myymättä autoa mutta melkeen rikos olla myymättä mottia.

    Kuitenkin molemmat on vain rautaa ja jonkun omia.
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Hei hyvää päivää! Jos meinen herr ober zenzorfyhrer ei enää sensuroi, niin huomenna tulee faktaa..
     
  4. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Tuntien ko. auto edellisen omistajan Vaasata, tuli useasti keskusteltua autosta kun han viela omisti sen. Han loysi auton puoli vahingossa Keminmaasta 318 tekniikalla. Yritti n. 10 vuotta sitten myyda autoa Usa:han. Ilmoitteli joissain Usa:ssa lehdissakin, mutta silloin ei ollut ainakaan suurta kiinnostusta, ehka korkea hinta. Vaikka jenkit varmaan tiesivat sen harvinaisuuden. Hyva etta jai Suomeen.
    Jos dementtialtani oikein muistan ns. alkuperainen kone olisi jo rikkoontunut ensimmaisella omistajalla, elikka kone josta nyt puhutaan alkuperaisena on jo jalkiasennus varaosa kone. Jos olen oikein ymmartanyt taalta nykyinen omistaja on hommanut vastaavanlaisen Heimon. Onko silla valia jos nokalla ei ole juuri TUO ns. "alkuperainen" kone.Tsemppia vaan saada peli baanalle sen nykyiselle omistajalle.
     
  5. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Tuosta tuntuu aika ajoin olevan huhuja liikenteessä ja ihmettelen miksi autoa ei näy vielä missään. Olisihan tuo hienoa nähdä jonain päivänä koristamassa suomen näyttelyitä tai peräti liikenteessä.
     
  6. Se on Iisakin kirkko, joka valmistuu tällä vuosituhannella. Monille tosiharrastajille riittää, että omistaa haluamansa auton/autoja. Kyseisen Belvederen omistajallakin on niin monta autoa, että ei ole mitään tarvetta kiirehtiä, jotta sais sen ajoon. Eikä tolla autolla aiota paljoa ajella, vaikka se joskus valmistuisikin.
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Auto on viimeks ollut edellisen omistajan toimesta näytteillä Vanhan happy car showssa, tai siellä ainakin minä oon sen edellisen kerran näytteillä nähnyt.
     
  8. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Re: hemi

    Oli oli ,lähinnä siteeraus tuohon omaan aforismiisi. :odroll:

    Edelleenkään mitään faktoja tuntematta.Totaalisen tietämättömyyden suoman itsevarmuuden perusteella vaan ihmettelen "talkoohengen" puutetta noinkin mielenkiintoisessa jutussa. Varsinkin jos auton nykyinen taho on vakaa säilyttäjä eikä välttämättä mikään kauppaheikki.

    Ja totta hitossa jokainen saa päättää just omista roinistaan miten haluaa ,muttei olis ainakaan multa pois jos se "alkuperäinenmahdvaihtomoottori" löytäisi tiensä siihen autoon. Tajuutko huonoesimerkki pointtia lainkaan ?
     
  9. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Myönnän, etten tullut tuota ajatelleeksi koska oletin jokaisen valveutuneen Mopar-harrastajan tai FMA:n touhuissa olleen tietävän asian tasan tarkkaan.
     
  10. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Onpas ihme kyräilyä jos tommonenkin on niin kamalaa :eek:
     
  11. SlantSix

    SlantSix 1st gear

    Olihan ton Galen Govier:kin luokitellut "harvinaisten" autojen listalleen jossain vanhassa Mopar Muscle lehdessä.
     
  12. mercman

    mercman Gearhead

    Lueskelin nämä jutut ja ymmärrän hyvin miksei joku halua myydä harvinaista moottoria,joka on jo historiaa jonkun muunkin auton keulilla...Kaikki eivät yksin kertaisesti halua hävittää harvinaista kalustoa Ruotsiin tai Rapakon taa..
    Onhan sata varmaa että se hinta pomppaa vielä sillä orggis tekniikalla..Mitä enemmän luvataan että jää omaan käyttöön sitä varmemmin myydään Ruotsin lisällä kunnon voitolla. Jobbareita ei kiinnosta suomi-historia pätkääkään ainoastaan max.voitto.Mulla olis pari hyvää hyvää esimerkkiä mutta taidan jättää kertomatta.....
     
  13. rokki383

    rokki383 Gearhead

    itekkin olen k.o autosta kuullu paljon MUTTA,HISTORIA! onko auto tullu suomeen yksityisen ihmisen tilaamana,liikkeen kauttahan se on tullu mut kun kahta versioo ollu liikentees,tämä lääkäri joka erittäin vaarallisen,alitehoisen auton aiheuttaman ohitustilanteen jälkeen on tilannut tehokkaimman auton mitä oli bremeriltä saatavilla,vaiko ukko bremer juovuspäissään tilannu,tietääkö KUKAAN,edes omistaja
     
  14. niklas_

    niklas_ 1st gear

    olen erittäin kiitollinen siitä että cuda sai oma moottorinsa takas.
    kiitos Rauno
     
  15. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Tuttu Suomi-Super bee löysi myös alkuperäisen koneensa, mutta omistaja ei malta laittaa sitä, kun vasta tuli tehtyä kova rauta keulille. Arvon nousua yli 100000 taalan odotellessa pitäis ulkokuorikin kuulemma entisöidä, mutta ei malta, kun nykyinen 20 vuotta vanha hotrod-kuosi on vielä niin hyvä.
    Jotkut autot ne vaan pysyy ja paranee.
     
  16. spinout

    spinout Gearhead

    Bremeriltä?? Ei kai.. Löisiks muuten seuraavan kerran välilyöntiä aina pilkun jälkeen? Kuulin jostain, että 4-ovisen Belvy-Hempan tilasi aikoinaan itse Bernerin auto-osaston johtaja Arne Berner, joka halusi mahdollisimman köyhävarusteisen auton mahdollisimman tehokkaalla motskulla. Oli hieman aikaisemmin ottanut tyypit Belgiassa jollain isolohko-midsizemoparilla ja oli siitä impressoitunut.
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Jos Engvist menee takaisin Mobilisti lehteen niin tästä autosta ja sen historiasta tulee juttua vielä. Loppuu huhut, vaikka niitä onkin hauska lukea. Siihen asti antakaamme työrauha auton ja sen alkuperäisen moottorin omistajalle. Huom yksikössä, ei omistajille monikossa. Amen.
     
  18. Holley

    Holley Gearhead

    vuosien takaiset lehtienlukumuistot eivät ole tarkkoja, mutta eikös tän Belvederen motti mennyt punaiseen '67 Chargeriin, V8 4/84 tais olla juttu siitä Chargerista...? Pitänee jossain vaiheessa tsekata asia.
     
  19. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Joo meni. Itsekkin tuon V8:n märkäkorvaisena lukeneena. Vaihtoivat tekniikat ristiin Belvederen paketti Chargeriin ja Chargerin 318 :sta Belveen..
     
  20. bootsi

    bootsi Gearhead

    Jos tämän viestiketjun luit läpi, niin huomasit että tekniikka on ihan "tavallinen" Hemi... mutta kori jossa tuo kone on ollut, ei ole normaali. (tuolle koneelle)

    Sitä ihmettelen, miksi pitää saada just se alkuperäinen mosa, kun vastaava on jo ostettuna? :odroll:
    Mutta kaipa se on omistajan oma asia...
     

Kerro tästä muillekin!