Sebring 2,7

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja cdv70, 5.10.2008.

  1. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Osaako kukaan kertoa mistä löytyy kyseisen moottorin öljykello_Onnistuuko vaihto kotikonstein vai vaatiiko korjaamon palveluja. Joskus jättää öljynpainevalon palamaan,niin aattelin että kello temppuilee.
     
  2. virta

    virta Gearhead

    Suosittelen ihan jotain huippuöljyä,kallista sellaista jossa viskositeetti säilyy kuumanakin.

    Voi toki olla anturikin mutta tuossa konetyypissä on ollut ongelmia.
     
  3. rasse

    rasse 1st gear

    Noissa on ilmeisesti ollut ongelmia että alkaa vilkkuun tyhjäkäynillä/kun kierrokset laskee...
    Vikana ilmeisesti viskositeetiltaan liian lirua öljyä (ei jaksa nostaa paineita).
    Vaihto hiukkasen jäykempään viskositeetiltaan voi auttaa.
    Tuommonen servicebulletin itse anturistakin löytyy ....
    NO: 08-36-99 SUBJECT: Engine Oil Pressure Light Flicker DATE: Oct. 15, 1999 OVERVIEW: This bulletin involves adding a terminal/wire/vent to the oil pressure switch connector. NOTE: THIS BULLETIN APPLIES TO VEHICLES EQUIPPED WITH A 2.7L ENGINE. SYMPTOM/CONDITION: With a hot engine the oil pressure light may be on or flicker on at idle. DIAGNOSIS: Verify engine oil pressure as described on page 9-21 of the 1999 Concorde/Intrepid/LHS/300M service manual (Publication No. 81-270-140). If engine oil pressure is within specification perform the Repair Procedure. PARTS REQUIRED: Qty Part No. Description 1 05017800AA Wire Terminal/Vent REPAIR PROCEDURE:
    1.Raise vehicle on a suitable hoist.
    2.Remove engine oil pressure switch connector from switch.
    3.Remove sealing dart from the empty cavity at the rear of the connector.
    4.Pull terminal locking ring outward from front (switch) side of connector to gain access to terminal locking tabs.
    5.Install wire terminal/vent, p/n 05017800AA, in place of the removed sealing dart. Slide locking ring back into place.
    6.Attach the connector back on the oil pressure switch.
    7.Spot tape the wire/vent to follow the harness towards the top of the engine compartment

    Tuolla lisää ongelmista... http://www.daimlerchryslervehicleproblems.com/
     
  4. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Mobil rally formula 5w50 on ollut uudesta saakka.Vaihtoväli huoltokirjan mukainen 12 000km.Nyt aika tilattu pajalta kellon vaihtoon.Kustannusarvio 100e.Mitähän öljyä suosittelisitte. Oon pitäny kyllä noita Mobilin öljyjä hyvinä.Multa taipuu toi Detroit language niin kankeesti etten tosta (yllä olevasta) ymmärtänyt missä kohdassa se anturi sijaitsee.
     
  5. magenta

    magenta 2nd gear

    Moi

    2001 Sebring 2.7
    Ajettu 130 tkm.
    Mobil 0W-40
    Ei ongelmia.

    Mika
     
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tuosta 2.7:n sludge-jutusta on paljon asiaa ameriikan palstoilla. Laadukkaat syntiset öljyt ja vaihto riittävän usein. PCV-venttiili kannattaa tarkistaa myös säännöllisesti että se toimii.
     
  7. rasse

    rasse 1st gear

    Tuosta 2.7L ei juurikaan kuvia tyrkyllä (anturin sijainti). Mutta tuossa 2.5L jos jotain apuja ois...
    http://arrc.epnet.com/autoapp/9090/chil ... 02G05L.gif
     
  8. HT

    HT Gearhead

    "For the 2.7l engine, it is located behind a silver heat shield held on with three bolts behind the right(rear)exhaust manifold. It can only be viewed and removed from the bottom side of the vehicle. "

    Osa:
    http://www.rockauto.com/dbphp/prt,154,PS287
     
  9. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Jos öljyt menee tuolla matkalla pikimustaksi liejuksi niin puolita vaihtoväli.
     
  10. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Onhan noi öljyt tummat, muttei mielestäni mitään "liejua". Niillä oli ajettu 9 500 km. Öljyn vaihto ei öljyvalon toimintaan tuonut muutoksia. Eiköhän asiaan löydy huomenna jokin ratkaisu kun menee korjaamolle.
     
  11. olssi81

    olssi81 Gearhead

    Ainakin 00' 300M 2,7 On öljynpaineanturi koneen oikealla puolella, lohkon kyljessä. Suunnilleen puolessa välissä. jos lohkolämppäri, niin suoraan sen yläpuolella. Näkyy siis vain alta katsottaessa. Ainakin 300M on sopiva tila ettei tarvi purkaa mitään ylimääräistä kun vaihtaa tuon. Niin ja se liitin on vihreä väriltään, helpottaa tunnistamista.
    Omassa alkoi tekemään juuri tuota että vilkutteli tyhjäkäynnillä. Päästi anturi öljyä lävitseen. Vuosi ajettu uudella anturilla ja näyttää tekevän taas samaa... :(
    Paineet mitattessa kyllä ok.
     
  12. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Mulla meni joskus japanin ihmeestä tuolla lailla anturi, niitä tuntuu menevän ihmisillä silloin tällöin.. pitäis kyllä kestää kauemmin kuin vuoden... :eek:
     
  13. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    20 km meni ennenkun tippakannu vilahti. Koneessa uudet 5w50 Mobilit sekä suodatin. Lämpöisenä tyhjäkäynnilla tuikkii. Anturin vaihto tehty merkkikorjaamolla. Mikä avuksi? Onko muilla ongelmia ko. koneen kanssa? Mikä on tuo sludge juttu mikä tässä ketjussa aiemmin mainittiin?
     
  14. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Kokeile vaikka 20w50 öljyjä...
    vai sanooko joku ettei sovi koneeseen ollenkaan..?
     
  15. mauni

    mauni 3rd gear

    yv pukkaa
     
  16. virta

    virta Gearhead

    Paljonko muuten ajettu?

    Todennäköisesti tuolla ajelee vielä kauan vaikka tuikkiikin.Voihan olla myös jo laakerivaurio jossain..
     
  17. HT

    HT Gearhead

    Onko mitattu painetta? Paljonko tyhjäkäynnillä ja kierroksilla?
     
  18. *redvette*

    *redvette* 1st gear

    mulla oli myös sama öljynpaineen merkkivalo ongelma.. voimme siis todeta että, tämä on tyyppivika.. mulla valo sytty ainoastaan lämpimällä koneella ja kierrosten ollessa alle 1500rpm. vika korjaantua tänään onneksi pelkällä anturin vaihdolla..huhhuh.. säikäytti jo että on isompaakin vikana.
     
  19. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    No niin. Tuli sitten kuitenkin kuntoon kun kello vaihdettiin. Kello, suodatin ja uudet öljyt niin rupes toimimaan. Taidanpa siirtyä käyttämään alkuperäistä suodatinta. Tai voihan se olla että mulla oli "maanantai" päivän suodatin. Virta kyseli kilometrejä niin niitä on takana 142000. Kustannuksia kertyi kello 39e ja vaihtotyö 61e. Lisäksi itse vaihdoin öljyt ja suodattimen. Kiitoksia kaikille mielenkiinnosta. Huh huh. Että osaa pieni punainen tippakannunkuva pelästyttää isommakin ihmisen.
     
  20. ilkkak

    ilkkak 1st gear

    Lainaan vähän topiccia. Onko kellään ollut ongelmia käytettäessä moottorinlämmitintä pakkasilla että moottorin vikavalo syttyisi palamaan johtuen moottorin ja ulkoilman suuresta lämpötilaerosta?

    Paikallinen edustaja pelotteli tämmöisillä ongelmilla. Käytännön kokemusta ei asiasta ole.
     

Kerro tästä muillekin!