service egine soon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 30.7.2003.

  1. freeride

    freeride Gearhead

    us center myy GM koodilukijaa.Voit lukea suoraan auton sisällä olevasta pistokkeesta muistissa olevat vikakoodit, jotka sytyttävät Service Engine soon valon. Toimii GM autoissa vuosimalleissa '82-'95
    hinta vähä suolainen 84€ mut eipä tarvis hosua johtojen kans eikä laskee lampun välähtelyjä..
     
  2. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    en ole lukenu kaikkia kommentteja, mutta noihin ensimmäisiin viitaten, että ei tarkota mitään eikä tartte välittää. Ei ainakaa pidä paikkaansa, tottahelvetissä se on antureiden yhteinen merkkivalo, eli joku anturi saa väärää infoo jos se palaa, ja selviää aina vikamuistista. Näin ainaki mun autossa, eipä usein ole palanu, mutta kerran ainaki muistan että palo, kun kokeilin ottaa ilmamäärä mittarin anturin irti, en muista miksi, mutta alko palaa heti, ja lakkas ku tökkäsin sen takas.
     
  3. M.H.

    M.H. 3rd gear

    Astrossakin syttyi aina silloin tällöin. Koodi viittasi EGR:ään mutta muita oireita ei ollut. Sitten alkoi viheltää hiljakseen. Viaksi osoittautui ruiskun alla oleva tiiviste. Tuli remontille hintaa 3,50 euroo! Eikä pala enää.
     
  4. ossi

    ossi 1st gear

    Kyseinen valo viittaa yleensa anturivikaan.
    lambda, kampiakselin asentotunnistin, egr tms. Sytytyskäyrää ja ruiskutusta säätelevät ohjelmat saattavat anturivian ilmetessä siirtyä ns. varaohjelmalle.

    "vika" voi olla katkennut johto tai huono kontaktikin.

    Kaikki joilla on autossa jonkinlainen moottorinohjausjärjestelmä valo niin hakekaa netistä autokohtainen vikakoodi lista ja lukuohje. Se valo kojelaudassa ei ole käyttäjän kiusaksi tehty turha valo =)
     
  5. skiko

    skiko 1st gear

    chek engine valo = tarttis varmaan tehrä jottain , ko yskii ja paukkuu mutta kulkee se kuitenkin ............ eli suomeksi
    aivolaatikossa saattaa olla vikakoodimuistissa jotain tietoa ja kannattais tarkistella , kuten noi aikaisemmatkin sanoi ,vika voi olla " markan " osassa mutta sillä voi säästää satasia tulevaisuudessa..
     
  6. polarheims

    polarheims 1st gear

    Kyllä ne valovilkkumiset kandee vakavasti ottaa ,usein vika voi olla paha löytää(tois-aikainen kosketusvika-hapettuma jne..)Valo tarkoittaa yleensä "shit happends" et parhaassa tapauksessa voit rikkoa katalysaattorin ,tai jopa koneen...
    Italialaisilla on aika upeat varoitusvalojärjestelmät esim: Alfa Romeo-aina joku valo vilkuttaa.....
     
  7. slow down

    slow down 1st gear

    toi service valo on tietokonejärjestelmän varoitusvalo,eli kun se palaa kaikki ei oo kunnossa.Vika koodit on helppo purkaa itse johdonpätkän avulla.Yhdistä navat A ja B testipistokkeesta(kojetaulun alla,yleensä ylärivin kaks oikeanpuoleista)käännä virrat päälle,älä starttaa.service valo alkaa vilkkua,laske silmä kovana.Kaikki koodit on kaksinumeroisia eli valo,tauko,valo,valo=koodi 12 jne..Kaikki koodit toistuu kolmasti ennen seuraavaa koodia.Jos sekoaa laskuissa,sammuta virrat ja aloita alusta.Koodit varmaan löytyy netistä(trouble codes) tai ainakin Importilla on autettu näiden kanssa
     
  8. gmc63

    gmc63 1st gear

    Tämmöisestä osoitteesta kun klikaat http://www.troublecodes.net ainakin mälöysin listan siinä on kaikki koodit englannin kiealellä tosin:(
     
  9. Muki

    Muki Gearhead

    http://www.alldata.com sisältää (maksullisen, about $25 / vuosi / ajoneuvo palvelun jossa mm. TSB:t (Technical Service Bulletins), vianetsintä- ja kytkentäkaaviot ym.

    Suosittelen lämpimästi jos autoaan pitää ja laittelee. Ainakin '88 Pontiaciin löytyi ensi silmäyksellä paljon hyödyllistä.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla kanssa STW:ssä on palanut Service engine soon valo vaikka kuinka kauan.
    Käynnistyksen jälkeen menee joku hetki ja sitten palaa taas.

    Joskus tulkattiin vikakoodia ja muistaakseni taisi liittyä johonkin ilmastoinnin vekottimeen (ilamstointi ei ole hetkeen toiminnassa ollut), eikä näinollen vaikuta ajamiseen, käymiseen, kuluttamiseen tahi mihinkään muuhunkaan käyttöön oleellisesti.

    Eli antaa palaa ja baanalle.

    Mutta samaa mieltä olen myös siitä, että kyllä se valon aiheuttaja vain kannattaa malttaa metsästää. Vika kun voi olla ihan oikeasti sitä oleellista ja niitä kooditulkkeja taitaa löytyä suht inhimillisistä paikoista vaikka lainaksi.

    -Pahvi-
     
  11. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    maksaa jotain 50 kymppii ku meet liikkeeseen pistää piuhat kii ni näät miks se piiputtaa. en tiedä mist päin oot mut kauklahdes on motortyme
    niminen mesta joka tekee sen
     
  12. moonchild

    moonchild 1st gear

    SES-valon voi varmaan heitää mäkeen jos alkaa ottamaaan pannuun, jos on neuroottinen kaveri voi u s centeriltä tilata vaikka gm:n koodilukijan ja pitää tietokoneanturissa koko ajan kiinni ja kytätä koodeja.Have a nice ride... :odroll:
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Moro,tohon valo-keskusteluun puuttuakseni.. Itse painiskelin moisen asian kanssa jonkun verran aikoinaan.Lueskelin alan tietoo ym. Jossain kerrottiin että suomen bensa on niin "puhdasta" et tietokone ei osaa säätää niihin arvoihin seoksia,jotka on asettettu ison veden tuolla puolen.. Omalla kohdalla auttoi kun vaihto bensa virmaa,loppu vilkuttelut. poltto-aineen kulutukseen asialla ei ollu vaikutusta.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kerro laitteesta enemmän, jos se laite näyttää tarkkaan kaikki viat niin sehän on edullinen ,jos testaus liikkeessä maksaa 50 e.
     
  15. freeride

    freeride Gearhead

    enpä tiedä itsekkään sen enempää siitä laitteesta..kai siinä on joku näyttö johon tulee vikakoodit kun tuikkaa sen pistokkeeseen kiinni.
    kysele rautakummulta joka sitä myy:
    http://www.kolumbus.fi/rautakumpu/kauppa/

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: freeride 2003-11-29 12:27 ]</font>
     
  16. Suburi95

    Suburi95 Double Gearhead

    Yritin tollouksissani kerran rekisteröityä Alldata:n tietokantaan , tietoa ja ym tuli niin että sekasin menin.
    Miten sieltä saa esim kytkentäkaaviot?
    Vai löytyykö ja joltakin ?
    Suburban-ukot!
    Nim. epätietoinen
     
  17. freeride

    freeride Gearhead

    kattelimpa huvikseni vähä enemmän tietoa tosta gm "koodilukijasta" ja vois sanoo että aika turha kapistus.muovipalikka jossa liittimet vaan jotka kytkeytyy niihin a ja b "portiin"ja sit taas samanlailla lasketaan SES valon välähtelyjä.rautakumpu pyytää tyynesti 84€ siitä..voe helevetti mitä rahastusta!jenkeissä "vain"28$ mikä sekin liikaa ku saman voi tehdä rautalangan pätkällä:)
    http://www.gesforless.com/product_info. ... ucts_id=84

    Model: GM Model
    Manufacturer: Equus
    Weight: 0.00

    Item# 107802

    Why spend hundreds of dollars when you don’t have to? Diagnose engine problems quickly and with pinpoint accuracy. Identify engine faults easily with this GM model computer code reader that plug into test connectors located under a vehicles dash. Plug the tester in and look at the service light to flash a code. Once you have the code all you have to do is look in the manual to find the problem related to that particular code. That’s all there is to it. Includes step-by-step instructions. On-board computer safe.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: freeride 2003-12-01 04:09 ]</font>
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Se, että SES valon vilkutus jätetään huomioimatta kertoo vaan siitä, että ko. hnekilö ei miellä itseään osaavaksi korjaajaksi eli pelottaa tutstua auton tekniikkaan. Jos valo palaa milloin mistäkin syystä niin aian kannattaa ja täytyy ottaa selvää mikä on syynä. Tollaset älä välitä siitä kommentit kertoo vaan siitä harrastajaporukans osasta, mistä olis koko homman kannalta kiva päästä eroon eli ohjata ne ajeleen mopoilla johonkin pellolle
     
  19. moonchild

    moonchild 1st gear

    Itsellä valo palaa koko ajan, ja koska egr on purettu pois sen tulee se tehdäkin. Toki välillä tsekkaan ettei ole tullut mitään uutta härdelliä.
     
  20. janiluo

    janiluo Gearhead

    Mulla syttyi SES valo aina silloin tällöin ja selvästi huomasi että samalla tehot hävisivät ('88 GTA 5,7 TPI) Tietokone menee kuulemma service moodiin! Tappelin pitkään löytääkseni vian ja lopuksi selvisi että toisessa bensapumpun releessä oli häikkää. Vika hävisi vasta kun vaihdoin molemmat releet.
    Olen myös kuullut että varsinkin truckki koneissa ei ole niin tarkaa jos SES valo palaa kun niissä on yksinkertaisemmat ohjelmat tietokoboxeissa. EGR kannattaa ohittaa vastuksella. (Joku varmaan tietää enemmän?)
    Olen yleensä kaivanut sen koodin itse maadoittamalla sen testinastan siitä ALDL liittimestä ja kytkemällä virran päälle.
    SES valo vilkuttaa koodin!

    - Jani -

    PS. Voi ölyvalostakin poistaa polttimon jos se häikäisee!
     

Kerro tästä muillekin!