SFI-Runko sääntöihin muutoksia 2012-2013?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Rellu8, 24.2.2011.

  1. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Onko huhuissa perää, että ovi-autojen SFI-runko sääntöihin on tulossa muutoksia 2012-2013?

    Jos on, olisi aiheellista varmaan ottaa asia pöydälle.

    OL560.
     
  2. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    Mä kyselin tuota fyyralta jokusen viikko sitten, mutta ei kuulemma ollut oikeen veilä tietoa ko asiasta.
    Minua lähinnä kiinnosti se, että muuttuvatko mustarautarungot silloin 8,5 sek rungoiksi.
     
  3. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Esim. FHRA:n sääntökirja s.48.

    TURVAKEHIKKO
    Nopeammat autot kuin 8.5 s: vähintään SFI 25.1E, 25.2, 25.3, 25.4, tai 25.5 vaatimusten mukaan, muuten vähintään 8,5 s kansallinen runkokatsastus.
    Vuonna 2012 alkaen vähintään SFI 25.1E, 25.2, 25.3, 25.4 tai 25.5 vaatimusten mukaan Katso
    Tekniset yleissäännöt 4:4 ja 4:11 .

    OL560.
     
  4. supo

    supo Double Gearhead

    25.4 ja 25.5 mild steel tai cromo 8.49s-7.50s,muistelen Laten laittaneen kun itse sitä asiaa kyselin.En muista missä osiossa kyselin!!!Eli mustaputkiset pysyy jatkossa vain 7.5s tai hitaampana runkona jos ymmärsin oikein!!!!
     
  5. C72

    C72 1st gear

    Eipä ne mustasta tehdyt ole tähänkään mennessä kelvanneet nopeampiin kuin 7.5s. Olikohan edellinen päivitys runkosäännöissä -04 vai -05? OL:ssä on menossa siirtymäaika, jolloin vanhat 8.5s rungot tulevat poistumaan ko luokasta kokonaan vuonna 2012. Nykyisellään kansallisilla 8.5s rungoilla saa ajaa, kun kilpailunumeron perään kirjoitetaan "R" kertomaan runkorajoituksesta. Muutoksista voimassa oleviin SFI specseihin en ole kuullut?
     
  6. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    Noinhan se taitaa olla.
     
  7. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Just näin 8)
     

Kerro tästä muillekin!