Siirretty moottori + paloseinämuutokset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Rubberduck, 6.5.2003.

  1. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Onko herroilla omakohtaista/toisen käden tietoa onko mahdollista leimata (laillisesti) autoa jossa paloseinää ja tekniikkaa olisi siirretty vaikkapa 20 cm taaksepäin. Muistan jossain lehdessä nähneeni jonkun Chevyn siirretyllä koneella ja paloseinällä vaan onnistuneeko nykyään...
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei kai moottorin sijoitukselle sinänsä ole mitään rajoja olemassa, mutta rungossa olevia kiinnityspisteitä ei saa muuttaa. Ei missään tosin sanota, että niitä pitäis käyttääkään.
     
  3. Jake

    Jake Gearhead

    Itselläni on Aspenissa ollut joskus Chevyn pikkulohko taaksepäin reilusti siirrettynä, melkein puoli konetta ohjaamon puolella. Samalla paloseinää on muutettu tekemällä siihen syvennys chevyn koneelle (syvennys ulottuu noin 30 cm alkuperäisen paloseinän takapuolelle). Nykyään koneena on moparin oma isolohko, mutta paloseinässä olevaa syvennystä ei ole (vielä) poistettu. Ainakaan tähän mennessä katsastusmiehellä ei ole ollut huomauttamista asiasta. Kuviakin tästä on saatavilla, jos on kiinnostusta.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Jake 2003-05-07 12:47 ]</font>
     
  4. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Tässä omasta autostani, jossa ei muutoskatsastuksessa muutoksista huomautettu:
    - Kone on siirretty hieman taaksepäin (ei mitään 20 senttiä, mutta kuitenkin) koska loppui tila, ei kiihdytyksen painonjakauman takia...
    - Tulipelti on muutettu
    - koneenkorvista lohkonpuoleiset on tehdastekoiset, rungonpuoleiset itse tehty ja materiaali ja hitsaukset piti esittää.

    Ei muuta kuin tekemään vaan. Tosin en tiedä sitten miten suhtaudutaan sprinttiautotyylisiin +30cm muutoksiin...

    ps. Jakelle: Aspenissa isolohko, asiallista!

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Chevy ´53 2003-05-07 13:18 ]</font>
     
  5. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Olen just noissa kilpa-autokuvioissa ollut siirtämässä paloseiniä ja moottoreita, mietiskelin vain olisiko se mahdollista siviilikäyttöön. Nytkin tallissa on auto jonne todennäköisesti ei mahdu menemään kuljettajan puolen ovesta, tulipellin siirron takia ratti on niin takana että maha nappaa kiinni.. :grin:

    BTW, sprinttiautoissakaan ei enää sallita siirtymäkauden jälkeen siirrettyjä koneita, JM:ssä niitä saa vielä näköjään käyttää.

    _________________
    If it jams, force it.
    If it breaks, it needed replacing anyway...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Rubberduck 2003-05-07 14:43 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!