SimpleSolution Virkistyspäivä oli Alastarolla 21.9

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Mopoilija, 21.9.2008.

  1. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

  2. nikke97

    nikke97 1st gear

  3. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Ei paukkunut ennätykset kun ensi kertaa kaasuja kokeiltiin. Pito ei vaan riittänyt enää katurenkailla ja kolmella renkaalla sudittiin. Se neljäs piti sitten auton suorassa :lol:
    Kai se pitää ostaa neljä slicksiä että saa auton liikkeelle.
     
  4. BS105

    BS105 1st gear

    Joo hieno päivä oli ja kiitokset järjestäjille radan kunnosta ja mopoilijalle hienoista kuvista.Meni ne ennätykset meilläkin sitten vihdoinkin uusille sekuntiluvuille 6 vuoden taistelun jälkeen.
    t.bs105 & bs155 Toyota Carina -72 9.244/233.20kmh
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kattelin kanssa, et Carina toimi kerrassaan hienosti. Ei muuten uskois, että noinkin koleella kelillä ja lyhyellä matkalla tulee hiki. Mun oli tarkotus yrittää parantaa omaa henk koht ennätystä joka oli jo aika kauan sitten Dartilla vedetty 9.69 ja VIPillä ajettu 233 loppunopeus.
    Vedin kolme lähtöö, eka optimistina vähän ahtoo lähdössä jo ja pito samantien irti, sama kaava jatku sitten myöhemminkin matkalla ja latu vaikutti kerrassaan kapeelta. 10.386/190.7, 1.761 60 jalkaa.
    Toka veto vähän maltilisemmin ahtoo lähdössä ja auto lähti liikkeelle, mut ei kovin pitkään kun pito irtos taas ja maaliin asti aina kun kaasua paino löi tyhjää. 10.263/199.4, 60 jalkaa 1.398
    Kolmas lähtö ja liikkeelle heti kun oli vähän ahtoo, pito irtos taas alun jälkeen mut sai haettuu sen takas ja vedettyy ykkösen läpi aika hyvin, kakkosella taas sama homma, heti kun paino kaasuu auto rupee sutii ja pyrkii poikittain. 8.93/232, 1.370 60 jalkaa.
    Suoraan ajaminen on tosi helppoo, pääsis vaan ekaks suoraan. Katoin ton vikan lähdön tiedonkeruusta, että hemmolla oli ollut lähdön aikana kaasu pohjassa kahdesti peräti 0.54 sekunnin ajan. Lähdöstä 0.24 sekuntia ja 1.13 sekuntia lähdöstä 0.28 sekuntia. :rotfl: Muuten oli joko n. puolessa välissä tai alle niitä parii loppupään kokeilua lukuunottamatta jolloin mentiin parhaimmillaan jopa yli 80%:n hetkeks. :rotfl:

    Eli aikaenkka tuli puolväkisin ja vähän tuurillakin, mut loppunopeusenkka jäi vielä Virossa ajetuks.
    Oli mahtavaa taas vatää reilu vuoden tauon jälkeen, tuntu siltä, että kun tossa ajettiin niin radan alkupää alko pitämään jo aika hyvin, mut loppupäässä ei ilmeisesti ollut sillee puhdasta ja kumia, että olis saanut pitoa ja homma tuntu välillä vähän vaaralliseltakin. Loppupäässä sutiessaan auto täristi niin pahasti, et kaikki kamat irtoili, Tokassa lähdössä mm. kuskinoven lukko oli irronnu samoin kuin yks takalampun lasi. Ovi oli vikassa vedossa kiinni vaan "pyhällä hengellä" :rotfl: Siitä huolimatta hieno tapahtuma, paljon mukavaa kalustoa ja ihmisiä. Rata ei ihan meille riittänyt täysvetoihin, mut se on simmottii; ei kai siitä voi syyttää kun itteään, muille toi tuntu toimivan suht kivasti. Pikkasen terävyyttä aikatuluihin lisää sois jos tuolle tulee jatkoa, ja tietysti omaan napaan tuijottaen jos rataa sais vähä enempi prepattua ni olis mycket kiva. Siitä huolimatta erittäin positiivinen tapahtuma, jo tollasenaankin kympin arvonen mainio, vapaahenkinen kauden päätös. Kiitoksia toimitsijoille ja järjestäjille sekä tietty medialle dokumentoinnista!
     
  6. turbofriik

    turbofriik 1st gear

    En päässyt paikanpäälle - eikä sen puoleen ole vieläkään kalustokaan testikunnossa. :cry:

    Kuitenkin välitän kiitokset tätäkin kautta kaikkien meidän turbopelien puolesta tapahtuman järjestäjille ja organisoijille, loistavasti hoidettu - lisää näitä! Ja meidänkin "ajamalla perille ja takaisin" turbo Celica ajo kauden parhaaksi 10.8s - (1.6L) STT tälläkin forumilla. Hienoa!
     
  7. Jza

    Jza Double Gearhead

    Mikä tämä tämmöinen sessio oikein oli? :eek:
     
  8. Kiitos kaikille osanottajille SEKÄ FHRA:n porukalle maltista jarjestelyjen suhteen.

    Parannus toiveet huomioidaan varmasti ja selvennetään ajojärjestelyjä huomattavasti. Mukava oli myöskin kuulla että ennätyksiä rikottiin ja porukka jaksoi olla lepposalla päällä.

    Näillä näkymin uusi tapahtuma järjestetään ensi vuonna uudestaan samalla periaatteella kun sunnuntainakin. Koitetaan saada sen verran lisättyä että LIIMA jota kaikki niin toivoivat saataisiin radalle.


    ERITYIS KIITOKSEN JÄRJESTELYISSÄ ANSAITSEE RR-team ,Lahden pojat (Turbofriiks) Sekä turun Ukot (Kimmo Mäkinen & co).

    T:Joakim Mattsson
    Simple Solution Racing

    P.S mikäli joku ei jättänyt numeroaan minulle tai katsastajalle Laittaa viestin tulemaan.
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Se oli simple solutionsin organiseeraama virkistyspäivä. Vapaamuotoista rata-ajelua ja kiihdyttelyä ajanoton kera, kustannukset tasattiin osallistujajoukon kesken. Homman oli käsittääkseni tarkotus olla suht pieni muotoinen eikä sitä siks oltu julkisesti hirveesti toitoteltu.

    Kiva olis tietty myös nähdä mitä aikoja immeiset ajelee, kattelemalla ei oikeen osaa sanoa, mut vaikutti siltä, että oli varsin nopeeta kalustoa liikenteessä sekä euro-, että jenkkiosastolla.
     
  10. Jza

    Jza Double Gearhead

    No ei tosiaan ollut turhaan toitoteltu asiasta. Olishan siellä voinut pyörähtää kattomassakin jos olis tiennyt, mutta onhan sieltä nyt sentään kuvia.
     
  11. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Hieno oli päivä...sää oli mitä upein ja mielenkiintoista kalustoa paikalla ajamassa...vaikka "vähän" tuo strippi vaikutti lipoisalta 8)

    Kiitokset vaan järjestäjille !

    [​IMG]
    Joo kolmella pyörällä piirtää Duramax:n nelivedolla...
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Oli toivottu myös, että "hangaroundia" olis mahdollisimman vähän, eli sisään periaatteessa kuski, family ja yks kepatsu. Mut toi tais olla eka kerta, mielenkiintosta nähdä mihin suuntaan tuo tuosta kehittyy.
     
  13. studio57

    studio57 Gearhead

    Kiitos vielä meidänkin puolesta, tapahtuma oli ratki riemukas ja keli mitä miellyttävin!!! hinta ois toki ehkä voinnut olla matalampi vs. muihin vastaaviin testi päiviin mut tuostakin maksusta kyllä selvittiin :rotfl:

    järjestelytkin toimi ihan hienosti ja juttelinkin vetäjän kanssa siitä et makkaraa ja pillimehu puoli ois ollu kiva lisuke ajelun lisäksi .alunperin olivatkin kaavailleet moista hässäkkää mut oli menny aika vaikeeksi järjestää.

    kiitos vielä!!
     
  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    No tohon suuntaan jos mennään, niin täydellisessä kilpailussahan on tasan yksi osallistuja ajamassa keskellä yötä, ei yleisöä, ja pipo varmuuden vuoksi silmillä, ettei paparazzit näe kuka ajaa :rotfl:

    Eivaan. Onhan se selväkin, että ns. julkisiin tilaisuuksiin tunkee välittömästi tuhannen Corollaa ja moottoripyörää ja järjestelyjen pitäis sitten vastata porukan määrää, joka lisää kustannuksia ja ajomäärä per lurjus jää pienemmäksi. Mut olis siellä silti mielellään käynyt kuminkäryä haistelemassa :wink:
     
  15. laakkius

    laakkius Gearhead

    Hieno keli ja upea tapahtuma.

    Uusi enkka tuli meiänkin "tiimille"

    Natsuni meni 11.71@192km/h pienien ongelmien saattelemana
     
  16. Fastback

    Fastback Gearhead

    Ilmat suosivat tapahtumaa. Vip:in meno sai hymyn korviin asti, melkoista poukkoilua ja tempomista. Tuntuu siellä john forcea olevan kotosalla - vielä kun saisi pitoa.

    Ainoa asia minkä laitoi merkille jonkinnäköisenä riskinä oli se että jotkut taunot driftasivat muiden rataa ajavien lomassa.
     
  17. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Kiitos täältäkin järjestäjille!
    Asiallinen tapahtuma ja ajamaankin pääsi ihan mukavasti. Hintahan on aina liikaa oli se sitten mitä tahansa. :lol:

    Talviautokin meni vihdoin "reilusti" sinne yhdentoista puolelle ajalla 11.999s. :rotfl: :rotfl:

    Lisää näitä. :pinup:

    Btw. Se yksi driftaajista tais olla järjestäjiä. :poff:
     
  18. :eek: tarjoan pulla kahvit jos ajat sitä autoa ilman sutimista radalla kovaa. sitä on yritetty monta kertaa. :odroll:

    Mutta ainakin seuraavat asiat muuttuvat. Otetaan fhra hoitamaan vartti kokonaisuudessaan.

    nyt kävi niin että aina kun apuja tarvittiin, niin talkoo väeksi lupautunut porukka kaikkosi kuin tuhka tuuleen. Loppu peleissä itse olin Burnis alueella ja en valitettavasti saanut itse porrastettua sitä rata-ajoa fiksusti.

    Sama ilmiö oli rata-ajossa joten pääsinpä ensimmäistä taukoa pitämään kun tilaisuus oli ohi.

    Vapaista rata-ajoista on tupalan kanssa keskusteltu.
     
  19. kimple

    kimple 1st gear

    Kiitokset täältäkin järjestäjille hienosta tapahtumasta. kerrankin pääsi vetämään lähtöjä niin monta kuin halusi :p . Mopoilijalle myös kiitokset hyvistä kuvista ! :D . Oma enkka parani lukemiin 11,03/208,13 ... harmittavaisen liki kymppiä, mut ku ei ni ei !
    http://kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat%202 ... P_7786.jpg

    Ps.. Ja mä olin ainakin harjan varressa aamusta radalla.. :wink:
     
  20. Niinpäs muuten olit, ja niin oli muutama muukin turun poika. Ja hyvin putsasitte.
     

Kerro tästä muillekin!