SIR ja ABS

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja buick8791, 13.2.2006.

  1. buick8791

    buick8791 1st gear

    Moi,

    kertokaas, missä vaiheessa oikeasti täytyy deaktivoida tuo SIR- systeemi(AIRBAG- systeemi) ja irrottaa johdot ABS- ohjaussysteemistä?

    Chilton sanoo, että ennen hitsausta täytyy irrottaa akun kaapeli ja ABS- modulista piuhat pois(kertoo kyllä mistä modulista). Ovatko molemmat tarpeen?

    SIR- systeemi täytyy deaktivoida, jos esimerkiksi aukaisee oven verhoilut tai irrottaa lämppärin moottorin???, ym, ym. Onko noin?

    Siis akkukaapelin irrottaminen ei riitä, koska SIR jatkaa toimintaansa n. puoli tuntia akkukaapelin irrottamisen jälkeen.

    Sen ymmärrän, että rattia irroitettessa täytyy SIR deaktivoida, mutta muuten en kyllä...

    Hommat ei ole vaikeita, mutta aikaa menee. Jos SIR ja ABS ovat deaktivoituna, niin saako ne jättää silleen ja startata auto, jos sitä pitää välillä siirtää?

    Auto on 90- luvun alun Buick.
     
  2. samu

    samu 1st gear

    SIR:
    Akun kaapeli irti, AIRBAG sulake pois, keltainen(?) liitin irti molemmista bageista(ratti, apukuski). Viiden minuutin homma, kannattaa varmaan tehdä näin kun kerran neuvotaan.


     
  3. buick8791

    buick8791 1st gear

    Moi,

    kiitos vastauksesta. Askarrutti vain tuo manuaalin neuvoma puolen tunnin odottelu vielä sen jälkeen, kun SIR- irtikytkennät on tehty(akkukaapeli irti, sulake pois ja keltainen liitin irti). Ja niinkin simplissä hommissa kuin esim. lämppärin moottorin irrottamisessa: yksi liitin irti, muutama ruuvi pois, lämppärin moottorin ulosveto reiästään tulipellistä konesalin puolelta.
     
  4. petro_din

    petro_din Gearhead

    kannattanee kumminkin johtojen irrotuksen jälkeen vielä oottaa se 30 minuuttia, koska niissähän on jonkinlainen "vara" systeemi, eli toimii vielä jonkun aikaa kun virrat on kadonneet...

    se ei oo kivaa jos bägi tulee silmille...
     

Kerro tästä muillekin!