Sisäkennon meno/paluu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Nimetön565, 27.3.2024.

  1. Nimetön565

    Nimetön565 1st gear

    Morjes
    Tarkoituksena asentaa lisälämmitin jonka suositeltu paikka on sisäkennon meno letkuun, kumpi on kumpi? Tässä yksilössä toki suht koht selvä merkintä mutta jossei ole onko jokin nyrkki sääntö mistä tietää kumpi on meno ja paluu?
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Pikkasen on kristallipallo himmeä, mistähän kulkineesta on kyse??
     
  3. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Paluuletku on viileämpi.
     
  4. Nimetön565

    Nimetön565 1st gear

    :D nii enhän tuossa maininnu ku että onko jotai nyrkkisääntöä mihin menee meno ja paluu....
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No yleensä kuuma vesi alempaan ja kylmennyt vesi ulos ylemmästä, mutta poikkeuksia on siinäkin, siksi sitä kulkinetta kysyin. Mutta jos pystyy kokeilemaan niin kone käyntiin ja kokeile kumpi on kuuma ja kumpi on se viileämpi, kuten yllä kirjoitettiin...
     
  6. Nimetön565

    Nimetön565 1st gear

    Ookkei kiitos!
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ja esimerkki, 70-luvun alun Taunus/Cortina, jos kuuma vesi yläputkeen-->ei lämpöä hyttiin edes kesällä ja jos kuuma vesi alaputkeen-->kuumaa hyttiin jopa pakkasella (kun siis kone tarpeeksi lämmin, of course)...
     
  8. teippi-mikko

    teippi-mikko Gearhead

    joskus tuli laitettua lisäkenno t-haaroilla, välillä oli vaikeuksia saada kiertämään vesi kennossa. sit on tullu laitettua "sarjaan", siinä sitten on kuuma kenno kesät talvet jos ei oo ohitusventtiiliä.
     
  9. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Lämmin vesi tulee alempaan ja poistuu ylemmästä. Samalla tulee ilmakuplat pois kun vaihtaa nesteitä.

    Näin ite pähkäilin.
     
  10. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    On, menoletku/putki on pienempi-reikäinen.
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Olen veneisiin laittanut lämppäreitä koneen vesikiertoon, meno alhaalta, muuten jää pulputtamaan.
     

Kerro tästä muillekin!