Sivuvalot?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Duster, 7.3.2003.

  1. Duster

    Duster 1st gear

    Pitääkö sivuvalojen vai oliko ne nyt äärivalojen toimia, vaikka on ne valot asennettu. Auto on alle 5m Dusteri.
     
  2. Valiant64

    Valiant64 1st gear

    No joku aika sit oli ainakin semmonen juttu että, jos oli niin sanotut äärivalot, niin ne piti olla oranssit sekä edessä ja takana.
    Monessa vanhassa autossa jossa on ollut kyseiset valot ovat taka-äärivalot olleet punaiset... ja sivuille ei saa näkyä punaista valoa joten ne oli maalattava peittoon tai teipattava peittoon tai vaihdettava oranssin värisiin laseihin, eikä ne saaneet toimia vilkkuina.... näin minua ainakin ohjeistettiin kun leimasin silloisen kärryni ( -71 Satellite)...
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ei niiden varmaan toimia tarvi vaikka siinä olisvatkin. Mä otin vanista astinlautojen valokpeleista piuhat irti katsastuksen ajaksi kun epäilin että sanomista tulisi jos palavat (polttimoita koko astinlauta täys parin sentin välein=liikaa) ja hyvin meni katsastus. Ja saahan nykysin olla toimimattomat lisävalotkin autossa. Tietääkseni ja kokemuksestani kaikki toimivat (palavat) valot pitää olla oikeanlaiset ja oikein asennettu, mutta jos ovat pimeinä niin siinähän ovat ikäänkuin vaan koristeina. Näin nykyaikana ja -säännöillä.
     
  4. Timmo

    Timmo 1st gear

    Mulla Buickissa sivuvalot toimivat vilkkuina jenkkimalliin eli vuorotellen etuvilkun kanssa vilkkuvat, muuten palavat koko ajan sivulla. Ei sanottu katsastuksessa mitään. Ja ei noista voi minun mielestä hylätä vaikka olisi mitä vaan valoja melkein.

    En tosin jaksa nyt plärätä nyt tuota AKE:n listaa...
     
  5. Valiant64

    Valiant64 1st gear

    No toi mun juttu olikin v.-99
     

Kerro tästä muillekin!