Slant Six Heat Riser Valve

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Kahvipoika95, 16.8.2017.

  1. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Moro!
    Onko tossa släntissä toi venttiili auki kun vääntää vastapäivää ja myötäpäivää ois kiinni.

    Siis kun kiinni niin pakokaasut pääsee lämmittää imusarjaa ja sit ku auki nii menee savut suoraa putkeen.

    Ja eikös tää toimi sillä periaatteella että kylmänä se on kiinni ja lämmetessä männöö auki kun bi-metalli jous kiristyy lämmetessä.

    Voiko tuo jousi menettää ajansaatossa ominaisuutensa ja kuoleutua?
    Mitä voitelu ainetta tohon mekanismii ois parasta..tietysti jotain kuumuutta kestävää.

    Onko kukaan repiny koko mekanismin pois ja blokannu sen pakosarjan ja imusarjan välin jollain laipalla? Miten muuttui moottorin käynti kylmänä ja millainen ajettavuus? Lämpiää hitaammin normaaliin lämpöön?

    Niin ja onko tossa pakosarjassa jotkut metallipuslat mistä akseli menee läpi vai onko vaan reiät pelkälle akselille? Liikuttaessa välillä liikkuu herkästi mutta takertelee kun akseli liikkuu sivuttain hieman ja näyttäs että JOS siellä on puslat niin ne liikkuu akselin mukana:odroll: ei kyllä vuoda ollenkaan.

    Ja eikös tuo vastapaino oo puristesovitteella kiinni akselissa? Välillä pyörii paino akselilla ja akseli ei liiku.

    Olis ihan kiva saaha tuo mekanismi toimimaan kunnolla mutta pirullinen jos temppuilee...moni ei älyä huoltaa tota niin männöö rikki.:odconfused:

    Tämmöstä.
     
    Muokattu: 17.8.2017
  2. KajS

    KajS Gearhead

    Aiheesta löytyy armotonta keskustelua:

    http://www.slantsix.org/forum/viewtopic.php?t=12454&sid=321ffd43a9aa70b7c2069609d9198a37

    Itse olen aina "renkuttanut" sitä kiekkoa. Auton etupäästä katsottuna mun slantissa se kiertyy vastapäivään ja palautuu, kun päästää irti. Haynesin ohjeissa kehotetaan käyttämään MOPAR Manifold Heat Control Valve solventtia, jos läppä ei liiku. Huoltoväli on pitkä: 30000 miles tai 24 months.

    Itse, koska olen ylihuoltaja, renkutan tuota varmaan viikottain ja ruuttaan kerran kuussa jotain joutavaa sparya kuten CRC 5-56 tai Anti-Corrol.

    Tärkeintä on, että se läppä liikkuu ja palautuu. Viisaammat voi sitten väitellä aiheesta niinkuin teekkarit naisen älykkyydestä.
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jos sen eliminoi, niin jättää siihen "kuuma" asentoon, ettei ihan kaiken aikaa lämmitä imusarjaa. Tulos on hilppasen pidempään kestävä lämpeneminen parhaaseen tyhjäkäyntiin, ei muita eroja. Mä oon katkonut axelin päät ja hitsannut jämät niin, että läppä on auki eli pakokaasu ei kierrä yläosaan lainkaan. Mut toki vakiosetti kannattaa muuten vakiossa koneessa pitää kunnossa.

    Ei siinä mun setissä olis mitään lämmitettävääkään, kun pakosarjan ylin osa on:

    http://www.ebay.com/itm/Slant-6-Six...m4b082cd029:m:mOc57vpBJtTsOOwrmREAuCQ&vxp=mtr
     
    KajS tykkää tästä.
  4. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Joo tullu luettua suosituimmat foorumit kyseisestä asiasta mutta ajattelin kysästä täältä ja kuulla mielipiteitä.

    Ja itellähä se mekanismi oli jumissa mutta sain sen just tolleen pelittää et kiertyy n.90astetta vastapäivään ja sit se jous palauttaa sen ''lämmitys'' asentoon. Mutta lämmetessä se jous ei käännä sitä läppää auki eli jää lämmittää imusarjaa..noh tämähä ei oikee oo hyvä.

    Jos ei saa kuntoo niin lukita sit toi läppä ''auki'' asentoon:odroll:

    Pittää käyä kahtelee jotain hyvää litkua ton voiteluun..joskot se siitä tokenis:odsmile:
     

Kerro tästä muillekin!