Slant six virranjakajat?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja masa5, 6.4.2011.

  1. masa5

    masa5 1st gear

    Missä vaiheessa 225 koneisiin muuttui tuo virranjakaja? Minun käsityksen mukaan vanhemmissa on kapea kaula, hammaspyörä veto ja uudemmissa paksumpi kaula ja akselin päässä latta josta veto otetaan.. Itsellä on vanhempi kone johon pitäisi jakaja hankkia.

    Onko tuota hammaspyörä vetoista kärjettömänä ollenkaan tai saako siihen laitettua kärjettömän osat? "latta" jakajia olisi useampi, mutta pitäis saada tuo pyörä vetoinen..
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tallikaverille taisin moisen lahjoittaa syksyllä, kärjetön ja hammaspyörä oli alapäässä... Vuosimallista en tiedä.
     
  3. MJF

    MJF Double Gearhead

    Sulla taitaa olla kasikoneen jakajia siellä?

    Kärjettömät tuli -73 vuonna ja ainakin kaikissa koneissa vuoteen -81 on sama jakaja. Uudemmista hydraulinokkakoneista en uskalla sanoa mitään varmaa, kun en oo koskaan sellaista edes nähnyt.
     
  4. masa5

    masa5 1st gear

    Kasi koneen jakajiahan nuo oli, kun laski anturin väkäset. Enpä tullut ajatelleeksi :oops: Hyvä tietää, että slanteissa on vaan rulla jakajia.. thanks
     
  5. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Meillä oli -72 mallinen Dartti (käyttöönotettu -73) jossa oli kärjetön sytytys...
     
  6. Kuutoshullu

    Kuutoshullu 2nd gear

    Morjes! Mitäs tota kun kiinnostaisi rakentaa tuollainen kärjetön sytytys dodge lanceriin, onko mahdollista? Muuta tarkoitusta tällä en hae muuta kuin että olis ehkä luotettavampi?


    Vaiko pystyykö siihen ostamaan vaikka us-partsista uudet hilavitkut?


    Mitäs mieltä arvonraati on?
     
  7. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Onnistuu helpostikkin. Tilaat vaikka Us-partsilta slantin kärjettömän sytkän, yksipiirisen etuvastuksen ja sytkäboksin johtoineen ja asennat. Siihen vielä tehopuola päälle niin kyllä käy nätisti. 8)
     
  8. Kuutoshullu

    Kuutoshullu 2nd gear

    Ainoahan asia mulla tässä takana on että se olis toiminta varmempi....


    No mää käyn sielt us part kyselemäs niitä systeemejä...
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ja elektroninen sytkä kaipaa vielä elektronisen lataussäätimen kumppanikseen. Noita sytytyksen muunnoksia sai joskus ennen vanhaan Mopar Performance sarjoina, mut ei taida olla enää saatavilla. Mut osat voi esim kannibalisoida purku-Aspenista tms. Kytkentähän ei ole kovin monimutkainen.
     
  10. Kuutoshullu

    Kuutoshullu 2nd gear

    Mutta ei nykyään enää taida saada noita himmeleitä us partsista?


    tartten siis kärjetön sytkä, ykspiirisen etuvastuksen,sytkäpoksin,elekstroninen latausäädin. Ja työhaluja. Vaiko onko tämä sitten niin vaikea tehdä taikka ihan vaan turha? Taikka saako tuosta kärjellisestä eli alkuperäisestä tehty ns toimintavarman?


    Meinaan pistää vituttaan jos lähen vaikka nyt Vorssan pick nicciin ja se hajoaa matkalla, tietenkin kaikkea nyt aina sattuu mutta ei olis sitten tuosta sytkästä kiinne....
     
  11. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Ihan varmasti saa kaiken Us-partsista ja jos ei muka saa niin voivat suksia... Mutta sehän selviää kysymällä sitä heiltä eikä meiltä.

    Rockautossa löytyy varaosanumerotkin esim Cardonen valmistamille sytkille.

    Kärjellinenhän on ihan hyvä jos vaan jaksaa säätää 1000km välein ne kärjet. Toinen vaihtoehto on hankkia Petronixin valmistama modauskitti ,jolla kärjellinen sytkä saadaan muutettua kärjettömäksi. Tosin ns. järkevintä on tehdä systeemistä elektroninen moparin omilla osilla jos auto ei tule tai ole museokäytössä.

    Ja tosiaan elektroninen lataussäädin on kanssa tarpeellinen ettei mekaanisen säätimen virtapiikki hajota sytkäboksia.
     
  12. Kuutoshullu

    Kuutoshullu 2nd gear

    Mites se sitten tämä sytytys kun joskus ehkä jos vaikka haluan sen museoon niin onko se sitten jo liikaa laittettu jos siel on kärjetön sytkä tehty? niin herra museotarkastaja ei hyväksy tätä systeemiä? Meinasin kysellä ensviikolla uspartsista niitä osia. niin vois talven aikana laitella.
     
  13. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Luulen että museotarkastaja ei kyllä tykkää tuosta boksimuunnoksesta, mutta jos hankit vain petronixin niin sitähän ei katsataja näe mistään, koska petronix menee täysin jakajan kannen alle piiloon.
     
  14. leksa

    leksa Gearhead

    Kiinnitykseltään ovat samoja. Mutta minäkään en tiedä siitä hydraulikutosesta. Jakajan ratas on ollut jossain vanhemmissa messinkiä ja myöhemmin muuttui muoviseksi.

    Mutta korjaamokäsikirjojen mukaan jakajien ennakkokäyrissä sekä alipainekelloissa on eroja. En nyt menisi sanomaan siltikään, ettei käy keskenään.
     

Kerro tästä muillekin!