Sleeper...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Fe, 15.1.2003.

  1. Fe

    Fe 1st gear

    En tiedä onko nyt ihan oikea osasto, mutta kumminkin... Mitäs ootte sleepereistä mieltä? Tommonen mummoankka auto hiljasilla äänillä kapeilla renkailla, mut voimaa ja ajo-ominaisuuksia kuitenkin tarpeeksi...? :evil: Kommenteja.
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Kapeilla gummeilla ei taida oikein pelittää, kun sutii ja sutii.... mut voihan leveämmätkin fillarit piilottaa kaventamalla taka-akselia (etuvetosta sleeperiä en jaksa edes alkaa kuvitella, ei iske :grin: )
    Kivojahan sleeperit on, omat vehkeet tahtoo kyllä vähän räyhätä.
     
  3. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Ihan mahtavia vehkeitä, kiva ajella kaupungilla, kun ohikulkijat ei huomaa, kuin että onpas hyväkuntoinen vanha auto. Eikä ne kapeet kumit oikeesti niin huonosti pidä kun luullaan. Kyllä niilläkin voi yllätyksiä tuottaa.
     
  4. herrakani

    herrakani 1st gear

    Musta se paxtonahdettu granada on yks hienoimista :smile:
     
  5. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Söeepperit on OK. Paras puoli niissä on, ettei niiden tarvitse olla edes mitenkään ällöttävän nopeita, vaan ainoastaan nopeita ulkonäköönsä nähden, eli omaa jonkinlaisen yllätysmomentin. Mun mielestäni sleeperin kuuluu olla suht alkuperäinen koriltaan ja ulkoasultaan ja hiljainen ääniltään. Ja mitä enempi ovia, sitä parempi. Ei se renkaan leveys ole pidon kannalta tavallisissa katurenkaissa mikään autuaaksi tekevä asia, itseasiassa monet "tiiliskivet" suddaavat reilusti herkemmin kun kapeammat siviilinakit. Jos vaan aika riittää, niin meinaan tehdä ens kesäksi jossain määrin sleeperhenkisen laitteen ja tavoittteena olis ajaa kympin puolelle tavallisilla 205 renkailla.
     
  6. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Ehdottomasti kaikein mielenkiintoisimpia!! vaatii usein aika lailla rohkeutta viedä pitkälle jostain vähemmän halutusta mallista jos ajattelee jälleenmyynti arvoa tai bussupysäkki statusta .Mutta tarjoaa varmaan satakertaa enemmän hauskoja tilanteita liikenteessä . Parhaiten jäänyt mieleen se 4d 66-67 viininpunainen valiantti orgis kapseleilla ,katuslikseillä ja sohvapenkillä. varmaan erehtyi aika moni..
    Itse on tullut kompastuttua turbotaunukseen josta vielä toinen kaveri roikkui ikkunasta ja huitoi kädellä että tuu nyt sieltä... Jonkun verran söi uskottavuutta 455 moottoristani! Joka päiväistä iloa tuottaa kaverinin subaru farmari "matkalehmä" lasten turvatuolit takana+ muut perhevarusteet kiinni ja 13,5 varttimaili aikoja! Nelivedolla niin sairaan hauska varsin talvellä. Joka päivä kuulemma joku tulee kokeilemaan. ja takana 1,8 Gl merkki!
     
  7. 383

    383 Gearhead

    eikös se ollut 67 dart 440 meni 12.03 hangossa joskus kun oli kunnon katuautoja
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Oli se dartti, joo.
     
  9. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Just se . tänä päivänä 12,0 ei ihmeellinen kyyti mutta toi meni varmasti saman mista tahansa liikkenne valoista ja ei paljoa eronnut vakio pappa dartista. Todetaan vielä ettei tänä(kään)päivänä ole montaa kaupan autoa mikä menee 12 sek puolelle .
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Niin, kyllähän se 12.0 kyyti on ihan yhtä ihmeellistä tänään kuin silloinkin. Ainakin sellaselle joka siinä kyydissä istuu tietämättä millaista se on. Se, että nykyään on katukisoissa laitteita jotka ovat nopeampia ei sitä mikskään muuta. Useimmilla, ja varmaan jotain 99.99%, ei sellaista nopeempaa ole. Eikä niillä ole myöskään minkäänlaista käsitystä miltä sellanenkaan aika tuntuu kyydissä. Siinä mielessä on vähän harmi, että asiantuntijat vaan tuijottaa näyttötauluja ja kattoo, että toinen meni ysin ja toinen kakstoista; eihän se mennyt mihinkään. Kyllä se menee.
     
  11. 67

    67 1st gear

    joo,ittelläkin on jonkin moinen?sliipperi.
    himmeän punainen 4d sedan.joskin sen pikakyhäystautinenkiire putkisto,paljastaa sen,jossain määrin.ja näyttääkin toistaiseksi keskeneräiseltä,mut kyllä se siitä(ehkä)hiljenee,tai sit ei?
    "kilpaahan"sillä luultavasti ajellaan vaan kadulla,valoista toiseen,et ei o mitn aikoja kertoa.
     
  12. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Mope ,en tarkoittanut sitä ettei 12 sek ole nopea vaan ettei sillä enää pärjää katuautokisoissa-ainakaan Dssä.Mutta kadulla sillä pieksee 99% kaiken.
     
  13. paxton

    paxton 1st gear

    niin kyllä 12 sek aika vaatii tänäpäivänäkin aimo määrän työtä ja/ison tukun rahaa ennen kuin se toteutuu.
     
  14. 67

    67 1st gear

    :grin: kadullahan yleensä on sama onk 12 vai 13 sekunnin laite.riittää kun sen toisen onnistuu nöyryyttämään.kun nyky kisoissa ei enää ole normaali?harrastajan mahdollist pärjätä,niin ei ole edes mieltä yrittää koitta mitä oma auto kulkee.
    mä en ainakaa jaksa lähtee koittaa,et josko siihen"ai noin hidas osastoon pääsis".
    kiihtyy se kuitenski 0-100 ja varttimailikin siin menee alle pualen tunnin,ja penssaakin se syöp.ja kaikki kerralla. :grin:
     
  15. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Jos meinaa katukisoissa pärjätä nykysäännöillä, kannattaa se "katu" unohtaa ihan ensimmäiseksi. Siellä mennään kohtuu lujaa eikä oikeen oo kompromisseille sijaa. Ahdettu peli taitais nykysäännöillä olla se "avain".
     
  16. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Just näin. Ne joiden mielestä joku type-r tai vastaava japsi/euro on kova tykki, ei ole minkäänlaista käsitystä miltä tuntuu 12 sekan auton kyyti. 14-15 sekan aika tuntuu köröttelyltä verrattuna 12 sekan aikaan, siinä on älytön ero. Oma kikotin kulkenut hikisesti 12 sekkaa, mutta kun sillä on kyydinnyt kavereita jotka eivät amerikkalaisia harrasta, niin aika hiljaisia on olleet.
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Oon samaa mieltä että 12 s on edelleen kadulla kova juttu. Luin mm. jokunen vuosi sitten saksalaisen autolehden testin, jossa mitattiin Ferrarin Testarossan lähtevän 0-400 m 12,7 s ja Testarossa olis edelleenkin Suomen teillä aika kova luu.
    Ite nähdään märkiä unia 12 s ajasta ensi kesänä, saa nähdä päästäänkö siihen. Meillä tavoitteeseen pyritään tekeillä olevalla pickupilla ja kunhan se saadaan kiekumaan kunnolla niin käydään kokeilemassa jossain kadunmiehen tapahtumassa mitä kello sanoo.
    12 s on siis tavoite ja siihen yritetään päästä n. 1700-1800 kiloisella autolla pääpiirteittäin tällsella reseptillä:
    KONE:
    - 0.030 ylikokoon porattu 402 isolohko
    - 11.5 takomännät, veivit ja kanki tasapainotettuna
    - 292 Magnum-nokka Rhoadsin nostajilla jne.
    - tuplapumppuHolley
    - kunnon imusarjat ja pakosarjat
    - kannet muokattu vakiokansista
    - isot syylärit ja flektit, tuplaketjuilla jakoäät jne. jne.
    - ja kasaillaan ARPin pinnapulteilla ja Cleviten laakereilla
    LOOTA:
    - TH400 vahvistettuna ja lisätyllä öljytilalla, stall speed 2300
    PERÄ:
    - 12 Bolt lukolla (bensapihillä :smile: )4.9 välityksellä
    Lisäks takajousitus tehdään nelilinkeillä, renkaiksi taakse ei saatane leimattua kun 12,5-13" leveät (325).

    Noilla eväillä siis yritetään ensi kesänä kadulla eli autosta tehdään ihan vaan omaks iloks katulelu. Ja tuo 12 s varttimailiaika on siis realistiseti ajateltuna haaveena saada aikaseks ihan aikakortille, huoltsikan kahvipöytäjutuissahan se varmaan menee jo kympin puolelle :grin:
     
  18. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Omaan mottiin tuli just tänään nokkakepukka ja jotain muuta pikkusälää. Nokaks tuli custom grind n. 1600 kiloselle autolle 3.23 välityksillä, asteita 284 ja nostoa 0.65". Aika rajusti on nostoa noille asteille 1.5 vipoilla.
     
  19. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    aika pahaltaa 12 sekkaselta toi big bad chevyn resepti.toi per ruvi vaa saattaa olla turhan tiuha bb-motille???meinaan taitaa huutaa jotain 7000?en muista mikä siinä oli kummikoko,,,
    eikä toi mopemanin patakaan miltää ekopannult kuullosta....
    itellä työn alla(satunnaisesti)-66 chevy 2 4d tolppa,mattapunanen,hiace perä 4,3:1,th350 3500stall,350 sbc-10.17 purist-245 cfm mikkikannet-weiand x-elerator-750db-292comp.kattotaan mihinkä liikahtaa...
    -84 scottari 2.73 perällä meni kakkosvaihteella vartin 15.6...rundeja maalis 5200,,,vaihto ykköseltä kakkoselle 4000rpm,,,punaraja olis veivien takia(vakiot) 7000rpm.ja meinasin vaihtaa 6500 mutt loppu suora kesken....
    tolla koneella ajettu 1680kg oldsilla 3.07 perällä,255-60 katukumeilla ja 10" limpulla 13,3 porissa...joten pitäis ton pikku letukan mennä 12 sek puolelle.ja kokonaiskustannukset alle 30000mk...
     
  20. 63impala

    63impala 1st gear

    Toi sun konees on melkein kopio mun koneesta, paitti mulla on rankasti portatut kannet, enemmän ruttua männän päällä, Team-G ja kasipuakki tuplapumppu seiskasatasen manuaalikoneistoisen lootan eessä. Impala painaa 1580kg ja renkaina pyörii mustakylkiset 215:set korinvärisin vantein ja pillerikapselein. **ttu, nyt se ei enää oo sliipperi!!
     

Kerro tästä muillekin!