Spet 2012

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja supo, 15.9.2011.

  1. Putte

    Putte 1st gear

    Eipä se varmasti maailmaa kaada, mutta oikeesti luulis ihmisten suunnittelevan touhujaan varsinkin kalliin kaluston kanssa pidemmälle kuin ensi viikolle. :wink:
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Useimmilla vaan se aika kallis kalusto on varas..., rahotettu velalla ja muilla epämääräsyyksillä ja elellään aikalailla kädestä suuhun. Monilla varmaan on budjetit sen verran tiukalla et homma katkee yhteen posautukseen, ja veikkan et monilla on epäselvää edellisen kisan jälkeen et tarviiks mutuenkaan seuraavaan lähtee. Puhumattakaan sitä et tekniikan suhteen mennään osilla joiden vaihtorajat olleet jo aikoja ummessa jne...
    Mut kuten sanottu, ni voihan olla et toi on vaan omakohtaista karua todellisuutta ja muiden ilmottautumisten myöhäsyys johtuu vaan siitä et ne tuhlaa kauden ylijäämärahoja huhtikuulle asti Bahamalla.
     
  3. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kyllä tässä asiassa komppaan Jykää. Vähintään 90% tämän maan kuskeista vain harrastaa lajia, käyttää omaa verotettua tuloa enemmän tai vähemmän kuluihin ja joitain muitakin velvoitteita saattaa löytyä. Tänä vuonnahan toi kahdeksan ilmoittautuneen minimi tais tuoda peräti lisää kuskeja radalle eli hyvä juttu. Toivotaan, että trendi jatkuu ensi kaudellakin. Jossakin vaiheessa vaatimusten lisäys sitten vaan romahduttaa osallistujamäärän täysin, eikä ajeta missään ryhmästä SM:stä. Vaikka ei SM-arvo oo ollu mulle ikinä mikään kynnyskysymys, aivan samalta tuntu ajaminen cupryhmässä kuin SM:ssäkin.
     
  4. -31

    -31 Gearhead



    Pitääkö SITOVA ilmoittautuminen olla sisällä jo 01.02.2012? Ei helevetti... Minen ainakaan tuossa vaiheessa pysty sanomaan juuta en jaata.
    Seuraavaks kai pitää ilmoittautua 2013 kaudelle jo Juhannuksena 2012???
     
  5. MR 340

    MR 340 1st gear

    Perseestä koko touhu. Taitaa olla parempi siirtyä Suomessa katsomoon ja ajaa Sveduissa!!!!
     
  6. triniemi

    triniemi Gearhead

    Moniko tietää tammikuussa onko esim. nitrokisojen aikaan lomalla? Ja oliko finaalit kaks vai kolmipäiväset? Kai niihin nitrokisoihin tietysti voi tulla vaikka vasta lauantaiaamuna ja toivoo, et pääsis muljauttaan itsensä kaavioon ennen eliminaattoria.
     
  7. Putte

    Putte 1st gear

    Sillähän sitä Suomen drag racingiä edistetäänkin, vai kuinka?
     
  8. Putte

    Putte 1st gear

    Eiköhän se ole aikapitkälle itsestä kiini pystyykö noiden kisojen ajalle järjestämään vapaata vai. Kyllä aika monen työnantajan kanssa pystyy asioista neuvottelemaan ja sopimaan.
     
  9. MR 340

    MR 340 1st gear

    Kyllähän toi edistäminen on viimeaikoina ollu aika kaukana monessakin asiassa....
     
  10. joopa

    joopa 1st gear

    Niin kyllähän se suomen drag racingin edistäminen on vaan teamien tehtävä,kattojärjestö kyllä huolehtii rahastuksesta ja muusta olennaisesta edistämis työssä.
     
  11. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllähän se on niin kattojärjestön kuin teamienkin tehtävä. Molemmat tarvitsevat toisiaan ja molempia tarvitaan viemään lajia eteenpäin. Puheet siirtyä kilpailemaan vain ulkomailla eivät missään nimessä vie lajia eteenpäin vaan on potku munille niin kotimaiselle kilpailujärjestäjä'lle kuin kanssa kilpailijoillekin.
     
  12. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Nojaa,mulla ainakin on sellainen työ ettei voi suunnitella muutamaa viikkoa eteenpäin viikonloppuja.Jos saahaan plymari kasaan ens kesäksi ni ensin kokeillaan west-coastia ja jos kampe pelaa ni ehkä joen sm??????ja rahat ei oo loppu :D
     
  13. Harri Sassi

    Harri Sassi Gearhead

    Kuinka moni tietää että onks toukokuussa hengissä ?
    itse olen yrittänyt painostaa johtokunnan jäseniä päättämään viimeistään marraskussa, mitkä ryhmät ajetaan seuraavana vuonna. Se vasta onkin perseestä että reilu kuukausi ennen kauden alkua tiedät mitä ryhmiä ajetaan, panosta siinä sitten mitään, oli vähän tai paljon. Ihanne tilannehan olisi, jos kilpailijoita olisi joka ryhmässä niinpaljon ettei tällaisia arpajaisia tarvis käydä. Mun mielestä pitäis kylmästi vaan päättää että, nämä ja nämä ryhmät ajetaan, tuli kilpailijoita 5 tai 15, kauden jälkeen sit katsottais jos joku jää pois, myös ilmoittaen siitä heti. Mä kyllä tiedän mitä me tehdään ens kaudella, mut se kuulu tähän.
     
  14. triniemi

    triniemi Gearhead

    On tossa Harri sun jutussa ihan puolensa ja paras aika olis tietää ajettavat ryhmät jo syksyllä, että sinänsähän suunta on oikea. Jotenkin pitäis muuttaa järjestelmää siihen suuntaan, että jos jossain ryhmässä oli kattojärjestön mielestä liian vähän kuskeja, niin siitä vois antaa johtis esim. jonku varotuksen ja jos ei seuraavanakaan kautena tuu tarpeeksi, niin ryhmä poistetaan kilpailukutsusta.

    Nythän saattaa käydä niin, että nimenomaan lajiin panostaneet kärsivät, jos mieleistä ryhmää ei ajetakaan, mikä on tietysti täysin väärin.
     
  15. BUMBA

    BUMBA Gearhead

    Valitettavasti täällä ei ainakaan kilpailijoiden olosuhteet ole yhtään parantuneet päinvastoin huonontuneet, sähköä saa miten saa, ei kunnon vessoja, maksuttomista pesumahdollisuuksista puhumattakaan. Ja lisävarikkoonkaan ei kannata satsata kun sitä ei "tarvita" kuin kerran vuodessa. Maksut kyllä nousee. Naapurimaassa on satsattu tiimien viihtyvyyteen ja palveluihin, joten mielelläni kannatan omalla osuudellani heidän panostusta.
     
  16. panhead

    panhead 1st gear

    Mä olen Harrin kanssa samoilla linjoilla,tärkeintä on nyt tietää mitä ryhmiä kesällä ajetaan.Musta on aivan sama pitääkö eka erä maksaa helmikuussa vai huhtikuussa.Siinä on taas iso ero,jos sponsseja haettaessa ei tiedetä
    missä ryhmässä tai edes missä maassa kilpaa ajetaan.

    Pikku vinkkinä FHRAn suuntaan,tiedän ryhmän missä n.20 kuljettajaa ja mielellään maksavat sitovan ilmoittautumismaksun ekan erän.Vastaus -SPS.
     
  17. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Ymmärrät Putte varmaan et jos luokkaa mihin auto parhaiten soveltuu eikä meidän kattojärjestö ajata ko.luokkaa niin eikös silloin kannata siirtyä ajamaan ulkomaille ilman kenenkään munille potkimista.
    Ei kilpailija pysty mitenkään vaikuttamaan nykysysteemillä ajetaanko luokkaa Suomessa vai ei,mut jos Sweduissa luokkaa ajetaan niin sinne sit vaan.
     
  18. SG440

    SG440 3rd gear

    Monta kautta on takana ja koskaan aiemmin ajaminen ei ole ollut kuin itsestä kiinni. Epäilystä ei ole ollut siitä ajetaanko ryhmää kun on kisapaikalle saavuttu muutakuin viime vuosina. Mielestäni kattojärjestön tekemät päätökset eivät edistä harrastusta suomessa, päinvastoin. Valtaosalle porukasta tuo kuitenkin on harrastus. Kyllä osallistumismaksulle pitää saada myös jotain vastinetta. Suorituspaikan ( lue rata ) pitää olla kunnossa joka kilpailussa. Jos lähtölaatalla on pito niin pitää voida luottaa siihen, että sitä on koko matkan. Paskahuussi on sitten mukava plussa. Aidan takana on nyt kyllä ihan oikeasti ruoho vihreämpää...
     
  19. supo

    supo Double Gearhead

    Siellä Tierpissä kun kaikki on niin hienosti niin kertokaa montako rundia esim. sportman luokat ajoivat EM-osakilpailussa?Kiinnostaa sen takia että näyttää siltä että saan rahoituksen yhteen Tierpin kisaan(EM-kisa,joko SC/SG) ja olen saanut sellaisen summan että kun Kuopiosta lähtee niin palaa n.1300-1400 ekua rahaa pakollisiin maksuihin eli menee yhteen Tierpin reissuun SM-sarjan osallistumismaksu.Eli 2012 SM-osallismaksu 6 kisaan maksaa 1400 ja kolmessa erässä 29.2,30.4 ja 30.6.Kilpailukutsu 1.1.2012 esillä eli siinä on ajettavat luokat jos tulee se 10 kilpailijaa eli helppoa kun heinänteko.Sitova 1.2.2012 ilmoittautuminen SM-sarjaan ja sen jälkeen voi ilmoittautua 30% lisämaksulla.Yksittäisiin kilpailuihin ilmoittautuminen kuukautta ennen 300 SM/400 EM.Varmasti kilpailujen järjestäjä haluaa tietää hyvissä ajoin ajaako kisoissa kuinka monta jne.Toivotaan että saadaan mahdollisemman monta luokkaa kisoihin että saadaan kaikki kynnelle kykenevät ajamaan!!!PS.toivottavasti saadaan taas avauskisaan Motoparkkiin harjoituspäivä perjantaille!!!EI muuten noussut maksut tulevalle kaudelle!!!
     
  20. BUMBA

    BUMBA Gearhead

    Lajittelulähtöjä vähintäänkin sama määrä kuin täällä em:issä, ja populaa oli tuolla kuitenkin enemmän.
     

Kerro tästä muillekin!