Spet 2019

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja supo, 24.10.2018.

  1. Kyllä Artsi sää oot kovettu äijä. Huh huh.

    Sun kohdalla tähän käy vanha pohjalainen sanonta:

    Kyllä näkee kuka pärjää!!!! hahaaa

    Aulis

    Ps. Sauvakävely metässä tekee hyvää harteille ja hiilikuitufillarilla päästely mettäpoluilla tekee hyvää vaikka perseelle. Kannattas kokeilla pikkulohkojen työntötankojen sovittelun lomassa.
     
    Muokattu: 22.3.2019
  2. supo

    supo Gearhead

    Loistavaa huomenta kaikille,käyty Malmilla SFI tilaisuudessa jossa sai uudet tarrat usea osa että saa vetää isoa kovaa tulevana kesänä ja näyttää siltä että ainakin Spet ryhmässä on SFI asiat kunnossa sillä esim.laatikon kuoria oli tarkastuksessa ja uudet tarrat tuli kaikkiin!Eli nyt talleilla vermeet kuntoon ja kasaan niin saadaan taas hienot kapinat radalle!Terv:Spet 1691 Tallipiällikkö
     
  3. Kivinummen Antin kanssa tutkailtiin Hämeenkyrön "essolla" mun Novaa kun olin hakemassa PE Hämeenlinnasta. Mr. Simunaglide Sanoi että oli aivan perkeleesti kamaa tarkastettavana. Siellä SFI Hyväksyjät ja SFI firmat vetää ikivanhoilla kamoilla vielä uusia 100% tuottoja. Ei ole tuotantokuluja eikä muutakaan, tulee puhtaana rahaa..... Onhan se vähän rankkaa, varsinkin jos paljon leimattavaa, mutta taitaa nuo isot pojat olleet jo tottuneet tuohon rahastukseen SFI jutuissa.
     
  4. supo

    supo Gearhead

    Ei ole mitään rankkaa ja nyt on jos ei aja 7.5s kovempaa niin 8 vuotta laatikon kuorilla jne.Eli kokonaiskustannuksiin ei mitään vaikutusta sportman ryhmille.Nämä hommat vaan kuuluu lajin hommiin eli kyllä turvallisuus on hyvä asia lajissa.
     
    ET1121 ja Araldite73 tykkäävät tästä.
  5. exchevelle

    exchevelle 3rd gear

    Vai olisiko tuossa kyse SFI salaliiittoteorista :rolleyes:
     
    supo tykkää tästä.
  6. En misä supo kuule kuole vaikka olisi viisinkertainen summa SFI kamat tai ne pitäs ostaa joka vuosi uudet. Enkä meinaa maksaa firmoille siitä että saan pitää niiden tarroja kyljessä, eli ihan omilla rahoilla ostan varusteet ja voin sanoa että mun pukukin on simpsonin 3.2A/15 eikä ihan tuommosella romulla ajamiseen semmosta tarvis.

    Tiedän että on paljon kisaajia, joilla on pieni palkka, kakarat huutaa ruokaa ja harrastusvehkeitä ja PG:n kuorilla hikisesti ajettu parina kolmena kesänä ja nyt pitää sitten leimata. Mulle ei ole selvinnyt että miten se SFI hyväksytyn PG kuoren räjähdyskestävyys huononee jos laatikko ei ole räjähtänyt ja nykyään niissä taitaa olla inlinerit.

    On kaksi eri asiaa Turvallisuus ja lähes uusien kuorien tai kilpien SFI päivittäminen.
    Miten se Vetolevyn suoja tai Planeetan suoja huononee siinä kun on paikoillaan. Toki kaikki mikä tulee amerikasta on paskaa paitsi kusi. Se me tiedetään, joten niiden alumiini varmaan hiekkenee ajan kanssa ja sitten yhtäkkiä taas tulee hyvälaatuiseksi kun joku engelsmanni käy sitä vahtaamassa pikku krapulassa. Siinäkään ei voi luottaa siihen että paikaallinen drag race katsastusmies totetaa suojan olevan OK kunnossa, ei muunneltu versio. Pitää olla se engelsmanni tai jenkki katsomassa, koska ei metsäläiset osaa katsoa suojien tai kuorien kuntoa.

    Perseestä, mutta minä maksan, do not worry.
    Tuskin näissä pienemmissä kisoissa (Ei FHRA) kukaan edes välittää onko SFI tarrat voimassa tai ei.
     
  7. rodhot

    rodhot 3rd gear

    Mitäs tälläinen tarran päivitys nyt sitten maksaa?
     
  8. supo

    supo Gearhead

    160e/tarra ja nyt esim.pg:n kuorten päivitys kestää 5v jos alle 7.5s ja 8v yli 7.5s kulkee kilpuri!Nyt meillä on samat säännöt näissä turvaasioissa Ruotsin kanssa eli nyt ajetaan näissä asioissa samoilla säännöillä.
     
  9. -31

    -31 3rd gear

    "Menettää" siis 3 vuotta jos vetäsee kerran vaikkappa 7.499?
     
  10. Tuo on hyvä asia että on samat säännöt kuin Ruottisa. Muuten en ymmärrä miten virheetön tuote yhtäkkiä on virheellinen ja kun joku pisamanaamainen engelmanni katsoo sitä 2min, se onkin yhtäkkiä hieno ja virheetön, kuin uusi. Nooh, antaa olla. Säännöt on ja niiden mukaan tepastellaan.

    Minä ostin CSR:ltä suoraan kevlar kopan päälle. Korvaa molemmat vetolevyn ja planeetan suojat. 400usd + rahtia 50usd + tulli ja ALV. 5v leima ja rouva johtaja CSR:llä lupasi 5kk lisää ja semmoset lätkät siinä oli kun tuli. Ois pitänyt kuitenkin laittaa suojat, alumiiniset ei mahdu korin ja laatikon väliin, joten tämä oli hyvä vaihtoehto ja ei aiheuttanut uusimista tms. koska suojat puuttuivat kokonaan. Ajattelin enemmän niitä joilla vähän ajetut ja käytetyt suojat tai kuoret ja turhaa kulua tulee, kun niitä ei voi suomen katsastusmiehet katsoa.

    a
     
  11. supo

    supo Gearhead

    tosiaan normiaika 5 v SFI mutta antaa ns.kansalliset luokat 7.5s ja hittaammat 3v lisää ja säännöt menee tietysti SFI tarran mukaan ja missä autossa se kiinni katsastus hetkellä.
     
  12. supo

    supo Gearhead

    Tosiaan ollut käytäntö aikaisemmin että katsottu että riittää kun hyväksyntä mutta nyt menee SFI taulukon mukaan eli 7.5s ja nopeemmat 5v ja 7.5s ja hitaammat 8v.
     
  13. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mulle jäi vähän epäselväks et jos mä vien lootakuoren tarkistettavaks, maksan siit 120€ ja siihen liimataan uus tarra, ni mis kohtaa se turvallisuus parani siihen verrattuna et ei ois vienyt?
     
  14. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Ainoa selitys on, että pisamanaamaisella englantisella on parempi näkö kuin puusilmä -suomalaisella.
     
    chevy 2 tykkää tästä.
  15. Niin se turvallisuus paranee yhdellä tarralla ja totta puhut Pepe, me oomma metsäläisiä ja "entinen kehittynyt teollisuusmaa" englanti on osaavaa porukkaa täynnä. On Suomeen kysytty SFI tarkastusoikeutta, mutta eivät anna sitä. Engelsmannit ei anna muiden tarkistaa ja pitävät jenkkeihin päin homman omissa näpeissään. Menee muuten hyvä tulonlähde ulkomaille ja sen jälkeen joutuu vain kotomaassa katselemaan anglioiden ja ford thamesien räjähdyssuojia.

    Meillä on huippumiehiä (karttunen e. , kujala, kivinummi, Haassin tapsa,,,,+ monta muuta) jotka vois tuon homman tehdä.....

    https://www.csr-performance.com/shop/department.da/flexplate-shields
    Itse ostin tuon Chevy -400 suojan. 5v leima + direhtöörimuija CSR:llä antoi muutaman kuukauden extraa kaupantekiäisiksi, kun sanoin että meillä on vielä hiihtokelit täällä.

    ah
     
    Muokattu: 25.3.2019
  16. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    "Pisiness is Pisiness" sanoi Uunokin jo aikoinaan.
     
  17. supo

    supo Gearhead

    Anteeksi väärä sanavalinta eli kyseessä säännöt ja jos sattuu se ns. iso vahinko ja ei löydykkään sääntöjen mukaiset turvavermeet niin vastuu kysymykset luulen että astuu voimaan eli vakuutuksien korvausten kanssa jne.Eli kysymys pelkästään sääntöjen mukaiset vermeet oltava jos haluaa ajaa.Ps.5tonnin laatikon kylkeen muutaman satasen tarrat aiheuttaa näköjään paljon pahaa mieltä jne.Kaikille hyvvee kessee missä sitten ajattakin helevtin kovvoo!
     
    josu tykkää tästä.
  18. Ei helkkari, onko jollakin 5tonnin laatikko?
    Ei se ihme kun ei oo koskaan pärjännyt, kun tonnin toista powerglidellä on yrittänyt kihinuuttaa eteenpäin.... Nytkin katsoin että ei ole kyllä kahta tonnia tuo th-400 maksanut kaikilla hörhöttimillä, mutta se ei ookkaan roo miesten aski.

    Kyllä nämä kulut on aika kovat ja kuten edellä kirjoitin, voi olla monelle ylivoimainen este, jos joka paikkaan pitää kylvää 200-300e.. laskee asioita paperille ja tekee päätöksen että olkoot auto tallissa.
     
    josu tykkää tästä.
  19. josu

    josu Gearhead

    Moro Aulis,Mikä on aikaikkuna johonka tähtäät tulevana suvena?
     
  20. jule69

    jule69 3rd gear

    muutama kappale tarroja oli viä halpaa,juhlittihin läpimenoa kaks vuorokautta kännäten
     
    tukkijulli ja supo tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!