Sportside aluslaskun jälkeiset vanteet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Bätmobiili, 6.2.2010.

  1. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Suunnitelmissa 2/4 sarjan asentaminen alustaan. Alkuperäiset vanteet ottaa kuulemma (S&R 3/93) edessä kiinni tän jälkeen? +10 offsetin muutos +0 offsettiin takaa kääntymisen. Kyseessä 7" vanne ja 235 rengas.

    Kääntyykö / tuleeko renkaan sisäpinta enemmän ulos jos on 8" vanne -12 offset ja 235 kumit päällä? Onko 8" vanne parempi 235 kumille kuin 7" vanne? Vaikuttanee vai ulkonäköön positiivisesti?
     
  2. G20

    G20 Gearhead

    Street&Race artikkelissa varmaan haettu sitä jos etu madallus toteutettu -2" droppi spindeleillä ei mahdu orkkis alut kääntymään. Raapii alatukivarteen alapallon lähettyviltä. Tostakin selviää kun viistoaa siististi pienet siivut pois alatukivarresta. Yhdessä menneessä kulkineessa mahtui hyvin pyörimään Cragarin 8X15" Rally Wheelsit -6 et:llä 255/60-15 kumeilla edessä ja peli oli laskettu 5" edestä ja 7"takaa. Nykyistä laskettu saman verran ja alla pyörii näin talvella orkkis 7X15" peltivanteet ja 235/75-15 Hakkapeliitta vitoset.. 8)
     
  3. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Joo siinä oli droppi spindelit ja sellaset tulee itsellekkin. Eli alle uskaltaa hommata cragarin daytonat 8x15 -12mm offsetilla ja päälle 235/75R15 kumit. Ei ota mihinkään muualle kiinni laskun jälkeen?

    Ilmeisesti pelkät droppi spindelit riittää ja loput osat olemassa olevista? Eli muuta ei eteen tarvita ja taakse flip kitti riittää???
     
  4. janiluo

    janiluo Gearhead

    Beltechin 2" madallusjouset maksoi US-partsissa €98/pari alennuksilla joten jos et meinaa enempää madaltaa niin miksi vaihtaa spindlejä? Kokeilin itse ensin 1" madallusjousia mutta ne oli 1cm pidemmät kuin kuoleentuneet orkkisjouset.

    Flip kit madaltaa takana 6" ja jos haluat madaltaa vain 4" niin joudut vaihtamaan lehtijousen etukiinnikkeet ja hangerit.

    Tutustu noihin linkkeihin ensiksi:
    http://www.lmctruck.com/icatalog/cd/t.aspx?Page=38
    http://www.belltech.com/trucks.php

    - Jani -
     
  5. G20

    G20 Gearhead

    Juu saattaa 2" keulan laskemisella ja flip kitillä olla pikkusen nenä pystyssä.. Flip kit = akseli siirretään pakkojen yläpuolelle ja tipahtaa noilla 6" ja vaatii rungon loveamisen että mahtuu joustamaan..

    Toinen vaihtoehto perän 4" madaltamiseen on Bell Tech takalehdet.. kokeile vaikka liimata us-partsin hintahakuun BELLTECH5950 :wink:

    Renkaiden sopivuudesta paha mennä sanomaan melkein kokeilemalla selviää mikä mahtuu pyörimään. Aika reilusti kasi tuumanen tulee ulos jo -12 et:llä. Vielä keulapainossa eroja onko kutosella vai kasilla.. Omista oon kaventanu lokasuojan kantin pienemmäksi edestä. Eikä kannata ottaa liikaa pois kerralla..
     
  6. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Mun mielestä jossain oli että flip kit laskis vaan 4" no mut jos sit eteen 2 tuumaa laskevat jouset ja taakse 3 tai 4 tuumaa laskevat jouset -> ehkä 3 olis hyvä, vai mitä? Niin luulis että uudet vanteet 0-offsetilla ja koossa 7x15 ja 235 kumeilla sopis alle ilman muita muutoksia, vai mitä? Eihän siinä siirry kuin ton 10mm rengas ulommas niin ei luulis vielä vaativan lokarien leikkaamista????

    Ei tässä haeta nyt kaupungin matalimman pikkiksen titteliä vaan käyttöhotrod ilmettä...
     
  7. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Jos jollakulla olis heittää kokemusperästä tietoa millä vanteen leveydellä ja offsetilla 235/75 rengas tulee mahdollisimman ulos, mutta ei ota vielä kiinni mihinkään niin olisin tiedosta kiitollinen.

    Yhtälailla käyttökelponen tieto on millä offsetilla, renkaan leveydellä ja vanteen leveydellä pitää jo muutoksia alkaa tehdä.
     
  8. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    92-93 vuodenvaihteen Street & race lehdissä oli projektina tämmönen sportside. Eteen laitettiin 245/60 ja taakse 275/60 kumit. Etu vanteet 7" 0-offsetilla. Mutta tietääkö kukaan takana olleiden 8" vanteiden offsettia??? TIETO OLIS TÄRKEÄ

    Multa puuttuu tosta sarjasta 2 lehteä. Onko jollain koko sarja? Olisin kopiostakin kiinnostunut.... Saa tarjota vaikka YV:llä, kiitos.

    Toinen vaihtoehto mielessä olis 235/75R15 8" vanteilla -12mm offsetilla. Sopinee alle joka kulmaan ja kääntyy ottamatta mihinkään kiinni, myös lievästi lasketussa autossa?
     

Kerro tästä muillekin!