sprintterin virtalukko jumittui. KIIRE

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Elevator, 14.5.2010.

  1. Elevator

    Elevator 1st gear

    Tällänen odottamaton ja eriskummallinen vika ilmaantui ihan mitään ennestään ilmoittelematta. Sprintterin virtalukko jumittui. Tai kääntyy se avain lukossa sen verran että saa rattilukon pois mutta siihen se sitten jääkin. Ei siis saa virtoja päälle tai startatuksi. Ronklasin lukkoa sen avaimen kanssa 15min, mutta mikään ei muutu, kokeilin vara-avaimellakin, mutta tilanne ei muutu miksikään. Aamulla pitää kokeilla voidella lukkoa ja puhaltaa mahdolliset paskat pois paineilmalla, mutta mutta siihen ne omat konstit sitten loppuukin. Auto on vanhakoppainen 310d sprintteri. Kilsoja vajaa 380tkm. Onko tuttu ongelma ja mikä ratkaisuksi?

    Kyselen samalla tuolta mese.fi foorumiltakin, mutta jospa täältä löytyisi joku mersutietäjäkin.
     
  2. hlappis

    hlappis Gearhead

    w201,w124 oli toi vika kanssa ja ei auttanu kuin uusi virtalukko ja avain..ränkkäämällä ja öljyä sumuttamalla sain aina toimimaan kun ränkkäs sormet vesirakkuloilla sitä avainta virtalukossa(ylös alas liike samalla avitti jostain syystä tuota virta avaimen liikkumista) ...ei mikään mukava vika kun tekee tuon johonkin keskustan parkkipaikkaan..tais olla että sen virtalukon sai irti noista kun tai jos sai käännettyä virta avaimen eka asentoon niin sitten niistä reijistä virtalukossa painoi rautalangalla tai jollain..olettaen että sprintterissä samanlainen systeemi..en kyllä ole ihan varma kun en muista enää,aikaa noista rempoista on jo n.6vuotta... :-? ja kannattaa mersufoorum.net kysellä..siellä enemmän noita MB-valopäitä..
     
  3. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Työkaverilla jumahti myös coupe mersun virta-avain, tilas lukkosepän paikalle ja se sai sen fiksattua. Tunnin teki töitä kerrostalon parkkiksella ja 50e velotti ja vieläkin pelittää.
     
  4. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Mersuun EI saa laittaa öljyä virtalukkoon se menee jumiin siitä öljystä.
     
  5. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Näin on,kymmeniä ollaan vaihdettu öljyämisen takia.
     
  6. hlappis

    hlappis Gearhead

    jaa..en tiiä jatkuvasta öljyämisestä...mutta silloin laitoin kun se teki tuon jumituksen ja se auttoi..lukko öljyä ja senkun paskaa valu virtalukosta öljyn mukana...sama tuo mitä sille tekee kun se rupee jumittaa niin vaihtaa uuden tilalle ni ei tarvii hermojaan menettää...
     
  7. mie

    mie Gearhead

    Jos on vahänkään samantyylinen lukko kuin W124 koppasissa, niin heti koko laitos vaihtoon, kun vähänkin alkaa jumimista tulla. Lukko pitää saada kiertymään tiettyyn pykälään, en nyt muista asentoa, että patruuna lähtee vielä irti. Mutta jos niin pitkään käyttää, että lukko ei kierry enää minnekään niin sitten menee särkemiseksi. Eli ajoissa vaihtoon.
     
  8. Elevator

    Elevator 1st gear

    Hommasin joo kaikessa kiireessä eilen vaihto-osan, koko lukon. Kunhan nyt saa sarjoitetuksi vaan vanhalle avaimelle. Ei tässä kohtaa mikään muu tuntunut auttavan. Kokeilin paineilmaa, wd-40 ja muita vippaskonsteja mitä kuuin yhdeltä lukkosepältä. Vaihtoon se sitten vaan meni. Ovat kuulemma tosiaan mersuissa olleet aina aika tavallisia ongelmia, saattaa ilmetä sattumalta tai sitten ei ilmene ikinä. Eli uutta putkeen. Kiitos kaikille!
     

Kerro tästä muillekin!