SS Impala

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kuutio440, 11.9.2005.

  1. kuutio440

    kuutio440 1st gear

    Juuh näin tossa Mobile.de(ssä) myynnissä olevan Impalan SS , rupes heti kiinnostamaan onkohan noita SS malleja suomen kaduilla?

    Kovasti on kiinnostavan oloinen auto toi..
    http://www.mobile.de/SIDBuz7twRPEj.6iEi ... 159845488&

    Helvetin pitkä url, ku ei osaa vielä lyhentää :\

    ja vähän aikaa sitten oli myös nettiautossa Buick Regal T type myynnissä, vaihtokohan omistajaa? :)
     
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Onhan noita Suomessa jonkun verran,melkein kaikki Metron tuomia (lue pilaamia)...tuo -96 oli viimeinen ja paras malli SS Impalasta,käsittäen mm parhaan mittariston.

    Tuo kyseinen yksilö on käsittäkseni loppuvuotinen -96 (12/96) eli eipä taida onnistua rekisteröinti Suomeen...harmi... :(

    Joku muistanee tai omaa henkilökohtaisia karvaita kokemuksia näistä -96 vuonna käyttöön otetuista autoista.
    Oliko se raja ennen 6/96 joka vielä onnistuu ja uudemmissa pitää olla kamala määrä todistuksia pakokaasupäästöistä yms. byrokratiaa.

    Elämme EUvostoliiton osavaltiossa nimeltä Suomi,onneksi olkoon,hukkukaamme byrokratiaan !!! :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
     
  3. kuutio440

    kuutio440 1st gear

    ja myös vaihteisto on siirretty ratin takanta kuskin oikealle puolelle..
    eli konsoliin. Suomessa näitä ei ole myynnissä tullut vastaan ikänä.

    Mikä näissä nyt sit on kun ei loppu -96 vuoden jenkkejä tahdo suomessa saada kilpiin? :/ päästöt niiku yllä mainittiin?!
     
  4. L-Janne

    L-Janne 1st gear

    Jos tuota on uutena Suomeen tuotu niin saahan sen rekisteriin. 1996 oli ensimmäinen vuosi jolloin uusilta automalleilta vaadittiin eurooppalainen tyyppihyväksyntä, vuoteen 1998 mennessä tämä laajeni takautuvasti myös jo ennen 1996 tuotannossa olleisiin malleihin.
    Olipa vaikeasti selitetty. Joka tapauksessa, jos noita on aikoinaan maahantuojan kautta tullut, niin sellaisen saa kotimaassa liikenteeseen, jos ei muuten niin muuttamalla sen vastaamaan maahantuojan versioita, eli enimmilläänkin puhutaan lähinnä mahdollisista valojen ja pakoputkiston muutoksista. Jos laite on alkujaan mennyt Saksaan, sen saanee suoraan täällä leimaan.
     
  5. sampop

    sampop 1st gear

    Onko SS Impalaa tehty lattiashifterillä?

    http://www.usabil.nu/databas/Detalj.asp?ID=55896

    Näyttäs olevan vähän halvempia tuolla Ruottin puolella. Kävin joskus jopa yhtä katsomassa. 100 000 kruunun pintaan oli hintaa ja kunto oli todella hyvä. Hitto että ei ollut silloinkaan rahaa riittävästi maahantuontia varten.
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

  7. sampop

    sampop 1st gear

    Mä olen kyllä jopa ajanut 1996 autoa jossa oli rattikarahka.
     
  8. kuutio440

    kuutio440 1st gear

    vaikeeta on :p

    onkohan kenelläkään henk koht ajokokemuksia kyseisestä autosta?
     
  9. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Viimisten tietojen mukaan 97 ja vanhempien henkilöautojen rekisteröinti ei ole mitenkään ylivoimaista, tarvii vaan pakokaasutodistuksen.
     
  10. kuutio440

    kuutio440 1st gear

    mistä tämä tieto peräisin?
     
  11. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Katsastusmieheltä.
     
  12. kuutio440

    kuutio440 1st gear

    No sehän on selvä sitten.. :)
    eli vuoden 96- Impalaki pitäis saada suomen kilpiin ilman kummempia säätämisiä sitten..
     
  13. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Kokemusta on kahdenkin -96 Impala SS:n omistamisesta ja ajamisesta. -96 on aina lattiashifterillä, eli jos on ollut rattikarahkalla, on ollut -94-95.
    Jos ei oo tullu vastaan suomessa myynnissä, niin et oo seurannu kovin tarkkaan. Viimeisen neljän vuoden aikana on ollut ainakin viisi -96 Impala SS:ää myynnissä suomessa, jotkut useastikin.
    Asiallinen, mutta hieman vanhahtava, kömpelö, muttei niin kömpelö, kuin luulis, jokapaikan käyttö/ harrasteauto.
    Hinnat suomessa, jos tulee myyntiin, 22-30ke. Perustuu tietoon valtaosasta tehdyistä Impala SS kaupoista.
     
  14. sampop

    sampop 1st gear

    Saatan kyllä olla väärässäkin. Saattoiko se olla -96 käyttöönotettu -95 malli? Kunhan pääsen töihin, yritän etsiä sen quoten.

    Ennen loppuvuoden -96 auton tuontia tarkastaisin vielä tuon muutosasian konttorilta. Ei tossa taida ainakaan ajovalojen automaattista valonsäätöä olla. Vai olenko vallan hakoteillä?

    Minusta se oli varsin hieno auto. Ehkä vähän karu jos tykkäää näistä nykyaikaisista videopeleistä, joissa on miljuuna nappia ja näyttöä. Mut eiks sportin ja erikseen vielä super sportin semmonen vähän kuulukin olla?
     
  15. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Korkeudensäätöä ei ole, vaan se korvattiin uutena kompressorikäyttöisillä ilmaiskareilla takana.
     
  16. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ei ole eikä tarvi olla, tuo automaatti vaaditaan vain ksenon-valojen kanssa. Muuten riittää napista käännettävä tai perän korkeuden säätö. Konttorista riippuu pitääkö olla kompura vai riittääkö huoltoaseman letkusta säätettävät.
     
  17. sampop

    sampop 1st gear

    Myönnän siis olevani hakoteillä.
     
  18. kuutio440

    kuutio440 1st gear

  19. Fastback

    Fastback Gearhead

    Toi Camaro on melko selkeä mustanmiehen kusetusyritys. Ei tuollaista Camaroa saa Saksasta tuolla hinnalla. Todennäköisesti, pyytää etukäteen paritonnia autosta ja sen koommin et kuule myyjästä tai autosta.
     
  20. kuutio440

    kuutio440 1st gear

    Joo kieltämättä enemmän kuin mahdollista..
     

Kerro tästä muillekin!