startti ongelma??????????????????

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja persus, 7.4.2012.

  1. persus

    persus 3rd gear

    eli mistä hitosta voi johtua???auto plymouth road runner -70 440+727 ostin uuden powermaster starti ja se teki sellasta että ei lyö aina tarpeeksi pitkälle eli ei lyö hampaille asti...palautin sen ja sain uuden ja se tekee ihan samaa...n.80 prosenttia starttauksista on susia ja loput 20 prosenttia onnistuu...muutaman kerran kun ränkkää ni menee hampaille asti ja lähtee käyntiin....voiko olla että tehtaalta tullu huono satsi noita ku pitäs kuitenki olla hyvä startti?????edellinen meni lopulta siihen kuntoon muutaman startin jälkeen että ei liikkunu ollenkaa jos ei ollu toinen kopauttamassa sitä!
     
  2. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Tästä kyseisestä asiastahan en kyllä mitään tiedä,mutta jos saa arvata niin vetolevy kiero tai startti jostain runkoerosta johtuen jättää hammasrattaan liian ahtaalle. :wink:
     
  3. palotila

    palotila Gearhead

    Tappelin itse samanlaisen ongelman kanssa. Olisko mahdollista että startti on liian lähellä hammakehää, ts. ei ole tarpeeksi välystä? Sen takia joskus menee ja joskus ei. Kokeile startti irrallaan kuinka kauas lyö rattaan. Itse makasin auton alla ja ruuvimeisselillä vedin vetopyörän ulos niin näki kuinka se osui hampaille. Itellä kans 440+727.
     
  4. persus

    persus 3rd gear


    oliks sulla kans powermasterin startti?mahtuuks sen muka näkemää sieltä alapuolelta jos meisselillä vetää sen?
    toisaalta vähän outoa ku ei tota starttia pysty oikeen asentamaan kun tohon yhteen kohtaan...ja sitte toi kyl monesti pitää vaan sellasen surauksen että se ei edes yritä osua hampaille eli tuntuu kuin sielä pyörähtäisi vaa ratas mutta solenoidi ei työntäisi sitä ollenkaan....ja sitte tuntuu myös että kun kone/startti on kuumia niin olisi toiminta varmempi!?
    alkaa vaa vituttaa ku on peltisarjat ja joutuu aina irrottaa sarjan ja pari tulppaa ennen ku saa startin irti.... :oops:
     
  5. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    mikä Powermasterin tuotenumero
    mun on pako ostaa joku Powermateri ja katellu että nro 9413nen ois hyvä
    kun nykynen mopar performanssin pikkustartti ottaakin aftermarketti kolenon lohkoon kiinni ja on oikkarissa :mad:
     
  6. palotila

    palotila Gearhead

     
  7. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Mielenkiintosta, ..... ku just nykäsin ahtaiden peltisarjojen takia ton isomman povermasterin 383: sen pariksi et varmasti toimisi, jos nyt sit joutuu ensikännistyksen yhteydessä vielä sen kanssa tappeleen ni tulee varmaan muutama ärräpää ulos, toisaalta oon ny ryöminy auton alla useemman tunnin ja mun mielestä muistaakseni 727:lla myös näkee sinne startin rattaalle jonki verran et varmaan vois päästä rukarilla tekeen rattaan ulosvedon, täytyy tarkistella itsekkin sama juttu heti pyhien jälkeen, testasin vaan startin irrallaan et pelas ja luotin tottakai et menee heittämällä kuten aina mopsin startit osunu paikoilleen ilman mitään shimmauksia.

    Ps .... toivottavasti toi palotilan aiheuttama ongelma johtui vaan siitä tremekin kytkinkopasta eikä orgis 727:sta ku niissä vois olla jotain milli eroja valmistuksen suhteen, saas nähdä, ....toi nyt vaan tommonen itseä lohduttava ajatus ettei tarttis ruveta repiin heti starttia irti.

    .....täytyy vissiin ruveta noitaki mittaileen etukäteen jatkossa.
     
  8. persus

    persus 3rd gear

    POWER MASTER/MASTERTORQUE: nro: POW9613 se oli tollanen malliltaan se mun startti!
     
  9. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

  10. persus

    persus 3rd gear

    se oli kyl just kutakuinkin tuon sourcen startin mallinen!kurkkaappa tuolta mun kuvablogista sielä road runner kuvissa löytyy sen sratin kuva ku se on pöydällä vielä!
     
  11. persus

    persus 3rd gear

    ja ton takia ku siinä toi laatikon pään tuki on ni mun mielestä sen asentoa ei kyl hirveästi pysty muokkaamaa :odroll:
     
  12. persus

    persus 3rd gear

    kävin katselemassa tuolla auton alla sen startin elämää taskulampun kanssa ja vedin kaapelit sinne että sain itse strattailtua....näköjään solenoidi kyllä työntää vetorattaan joka kerta ihan kunnolla sinne vetolevyn/turbiinin rattaille ja starttikin pyörii mutta jostain syystä se ei välity rattaalle asti eli suurin osa starteista menee niin että startti pyörii styhjää sisällänsä!? mistä toi voi johtua???????
     
  13. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Joko boorit paskana rattaassa tai sit jos on vaan krympillä niin krymppi pettänyt.

    Mut viallinen startti se kuitenkin on.
     
  14. persus

    persus 3rd gear

    mut se toimii aina välillä!?ja sanoisin että ku kone on ihan kuuma ja sitä myöten myös startti lämmennyt ni on toimintavarmempi?????
     
  15. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Mulle tuliki se perinteinen iso alkuperäsen mallinen povermasteri ku noi pikkustarttien solenoidi murikat otti kiinni peltisarjaan mut orgis ei, harvinaista noin päin mut näin tällä kertaa.

    ...... toivottavasti se toimii.
     
  16. persus

    persus 3rd gear

    jouduin mäki pienen lommon lyömää peltisarjaa ettei ottanu solenoidi kiinni!paljo se perinteisen mallinen makso? toi tais olla jotaa 186e
     
  17. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Mulla tuli hedmannin keraamiset ohj.akselin yläkautta kulkevat sarjat ja olis joutunu tekeen oikein kunnon lommon et olis pikkustartti menny, iso povermasteri us partsista muistaakseni jotain sataneljäkymppiä.
     
  18. palotila

    palotila Gearhead

    Mulle kävi niinku Turhapurolle, muisti palaa pätkittäin. Mulla ongelma tuli ilmi kun vaihdoin 727:n Keislerin tremec-pakettiin. Eli tremecin loota ja kaikki muu tarvittava tilpehööri tuli keisleriltä. Asennus meni sinänsä helposti mutta kun käynnistin auton noin 3. tai 4. kerran kuului startista räks. Vakiostartista murtui se alumiinikuori suunnilleen siitä missä vetopyörä tulee hampaalle. Tähän syytä ettiessä tuhosin vielä 2 kuorta lisää. Ilmeisesti perimmäinen syy oli se että vetopyörä tuli liika pitkälle ja jumittui vauhtipyörään. Se korjaantui sitten kun tein 5mm:n shimmin startin ja lohkon väliin. Kuulin myöhemmin Teuvan gurulta että sinne voi myös lisätä prikkoja vetopyörän ja startin pään väliin. Jokin mitta tossa muuttui mutta en tiedä mikä. Keisleriltä tuli siis myös uusi vauhtipyörä ja en tiedä onko siinä eri mitta lohkon takapinnasta hampaalle kuin turbiinin hammaskehälle. Tuo kannattaa kuitenkin tarkistaa.
     
  19. persus

    persus 3rd gear

    siis starttihan tulee vaihteistoon kiinni ni laitoitko shimmi levyn vaihteiston ja startin väliin vai mihi? ja tarkoittiko teuvan guru että ne prikat olis käyny siihe samaa paikkaa joho laitoit shimmin?
     
  20. palotila

    palotila Gearhead

    Joo, leikkasin 5 mm:n levystä puolikuun muotoisen shimmin ja porasin reiät molemmille pulteille. Ajattelin että olis tukevampi noin. Shimmi startin ja vaihteiston väliin niin että startti siirtyi sen 5mm kauemmaksi vauhtipyörästä. Teuvan ohje oli purkaa startti niin että saa käteen akselin jossa vetopyörä liikkuu ja lisää sinne prikkoja jotta vetopyörä ei lyö niin pitkälle ulos. En kuitenkaan kokeillut sitä.
     

Kerro tästä muillekin!