Street Altered -säännöt?

Ketju osiossa 'FNRA Nostalgia Racing', aloittaja mazeos, 28.11.2015.

  1. mazeos

    mazeos 1st gear

    en oikein tiiä että mihkä osioon tämä kyssäri kuuluu mutta laitetaan ny tähän...
    eli mulla on työn alla muutama pienoismalli, joista oisi tarkoitus tulla Street Altered -suomikiihdyttimet 80-luvun alun tyyliin.
    mutta millaiset säännöt SA:ssa oli? käsittääkseni aika vapaat mutta tarkemmin?
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    En tohon aikaan kyllä sääntökirjaa tainnu ikinä lukea, mut karkeesti kait ne oli seuraavanlaiset. Auton kori, jousitus ja jarrut kaikissa pyörissä. Auton moottori, viritys vapaa. Vaihteistona Lenco kielletty. "katsastusvarusteet", toimivat valot jne. Siinä kai ne olennaisimmat, joku muu täydentänee.
     
  3. raggare

    raggare Gearhead

    Muistaakseni ahtimet oli kielletty SA-luokassa...
     
  4. fmila

    fmila Gearhead

    Joo, doorslammereitähän ne eli flippikori kielletty. Moottori alkuperäisellä paikalla, mutta 10%n siirto maksimissaan sallittu (paikka laskettiin ensimmäisen sytytystulpan sijainnin mukaan) ja kampiakselin korkeus max 50 cm maasta. Niin sit oli vielä se "tuulta halkaisevan lasin pakollisuus", kuljettajan edessä. Sen kokoa ja materiaalia ei sit ollukkaan erikseen mainittu. Siitä säännöstä sitten välillä väiteltiinkin (Eskon (Pekan) -28 Roadsterissa ainakin). Jatkakoon jos kuka muistaa lisää...

    t. AM
     
  5. lordC

    lordC Gearhead

    Lainaus Jarmo Markkasen Hot Rod kirjasta: Ryhmään kuuluvat paljon muutetut tai erikoisrakenteiset autot,jotka tulee edelleen voida tunnistaa aikaisemmin valmistettujen mukaan. Jarrut ja jouset kaikissa pyörissä. Tieliikenneasetuksen mukaisia eli valojen vilkkujen ja pyyhkijöiden tulee olla toimintakuntoisia. Luokkajako A/SA 100-129kg/iskutilavuuslitra B 130-159 jne.Moottori autotyyppiä enintään 1kpl. Korissa oltava lokasuojat kaikissa pyörissä. Kaksi istumapaikkaa.Näin vähän lyhennettynä säännöt..
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Toi moottorin taaksepäin siirtosääntö tais olla niin että ensimmäinen tulppa sai olla etuakselin takana korkeintaan 10% akselivälistä.
     
  7. lordC

    lordC Gearhead

    Näin taisi olla ja kampuran korkeus maasta 60cm, nykyään vissiin sen 50..?
     

Kerro tästä muillekin!