Street CEE+DEE 2012

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja DS 325, 19.9.2011.

  1. Ck

    Ck Gearhead

    Taisi olla toissa vuonna kun extra lineup kortin sai ostaa. Olisko ollu joitakin kymppejä, ehkä 40e?. Ei siitä kai niin suurta vaivaa ollut että ei niitä enää voisi myydä. En sano nyt että tarttis olla 2 tai 5 henkeä lineupissa mutta tuosta yhdesta extra lipusta ei suurempaa haittaa liene.
     
  2. mafo

    mafo 3rd gear

    onhan tommonen 2 tonninen raskaampi työntääkin :rotfl:
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Jeps, tääkin oli asia jota kysyttiin, luvattiin selvittää jne. mut ainakaan ite en ole tulosta nähnyt. Terävänä kaverina voisin kuitenkin päätellä, ettei siis lisälineuppikortit olleet striitissä mahdollisia. Toivottavasti homma pätee sit myös muissa ryhmissä. Junnuillekin näyttää riittävän vain kolme avustajaa. Arvostus ei oo kiinni noista korttien määrästä vaan muista asioista, mut toki toi on rikkana rokassa.
     
  4. maverick

    maverick Gearhead

    Putte, arvostus kommenttini ei liittynyt suoraan line up kortteihin, se oli vaan yks epäkohta lisää kaiken edellisen päälle. Mutta turhahan meidän on asiasta vänkää, sähän oot vaan Parkki Pirkko ja mä street kuski, eli meillä ei ole osaa eikä arpaa tässä sirkuksessa!
     
  5. papiska

    papiska 1st gear

    Vituttaa kyllä tämä jatkuva streettien sorsiminen tuon helvetin hyväveli kattojärjestön toimesta. Motoparkissa taas streetit sijoitettu mahdollisimman kauas, no tuleepahan edes liikuntaa kun jatkuvasti ravaa lineuppi-streettivarikko väliä, mutta kaikki (liikuntarajoitteiset yms.) ei välttämättä jaksa tuota varmaan 800 metriä suuntaansa väliä ravata, vaikka (NYT KATTOJÄRJESTÖ HUOMIO!) todella monien mielestä kaikkein kiinnostavin luokka onkin.

    Ja tuskin menis hyväveli järjestö konkkaan jos streetille sallittaisiin esim. yksi lineuppi kortti lisää, sen verran leväperäistä tuntuu tuo rahankäyttö siellä olevan.

    Ja suhteellisen uskomatonta että esim viimevuoden em-fiaskosta ei ole otettu opikseen jos kerta tämäkin vuosi mennään vanhoilla ajanottolaitteilla, vaikka vielä kokouksessa on toisin sovittu.
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Papiskalla jos on noista ajanotto-asioista parempaa tietoa niin viitsit varmaan laittaa faktaa?


    Mikäs luokka sun mielestäs pitäisi sit laittaa sinne taaimmaiseen nurkkaan?
     
  7. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Niin, käsittääkseni, tässä oli alunperin kyse siitä, että SAISI OSTAA lisäkortteja, jos katsoo niitä tarvitsevansa.
    Jos olen tuon ymmärtänyt väärin, niin olen pahoillani.
     
  8. Looski

    Looski 3rd gear

    Jostakin syystä musta tuntuu että nyt tehdään SE härkäsestä kärpänen. meidän tiimillä ei ollu mitäään ongelmaa kummallakaan vaikka oltiinkin perimmäinen street tiimi. Eikä myöskään ongelmaa tuottaneet hanssit tai kypärät tahi ikkunaverkot, saatiin ne paikalleen jopa sen yhden avustajan voimin. Toki mun auto ei oo se nopein mut on sekin se streettiläinen. Jostakin syyst'ä kun katelitliin ns- line-up aluetta niin kyllähän niissä avustajia piisas. kyl jos ei ajaminen streetissä onnistu ilman enempää määrää avustajia niin ollaan väärässä luokassa. Säännöt muuttuu huomattvan paljon ku vaihtaa ryhmää, ei toki varmaan ihan samalla tavalla pärjää....
    Ja perimmäinen nurkka oli oikeestaan paras ku sai lämmitellä sen vajaan kilsan ennen vetoo. T:peikkojoki racing
     
  9. maverick

    maverick Gearhead

    Näinhän se on....
    En oo kyllä pärjänny vielä streetissäkään.
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Näinpä.



    Kuinka monta line-up lippua on streeteillä käytössä per tiimi?
     
  11. maverick

    maverick Gearhead

    Yksi+kuski. Jos sais olla 2+kuski niin olis se sitten kiva juttu.
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ok.

    Mä varmaan oon vähän outo ku mun mielestä ns. streeteille tollanen 1+1 riittää, siis mun mielestä.



    Jos sen asiansa perustelis oikein kunnolla, niin miksi ei sinne vois saada yhtä lisä tyyppiä?

    Laittaa ihan paperille pyynnöt ja sen teidän luokka-pomon mukana toimistolle, se kait ois se järkevin vaihtoehto...
     
  13. maverick

    maverick Gearhead

    Saahan sitä erimieltä olla. Mun mielestä vaan jos joku tarvii 2 avustajaa niin sen pitäis onnistua, Ei ole keneltäkään pois. Street luokan autot voivat olla sääntöjen sallimana nykypäivänä semmoisia että olisi tarvis lineupis yhdelle lisä kaverille, puuhaa piisaa..
    Tänä päivänä street autonhan ei tarvi olla rekisteröity/katsastettu tieliikenteeseen eli ovat kaukana oikeista katuautoista. Sehän ei ole meidän vika, säännöthän vaan sallii tehdä vaikka 6s auton (vai salliiko?)
    Jos vaan osaa ja löytyy massii. Eli musta avustajien määrä ei niinkään ole luokasta kiinni vaan siitä kuinka nopea auto on ja tarviiko lineupissa enempi huomiota turvavarusteiden yms takia. Tänä päivänähän esim. outlaw on ihan muuta kuin oli alkujaan, nykyään iso osa autoista on ns.pro stockkeja vaikka alkujaan oli tarkoitettu koville katuautoille.
    Eikä mua haittaa, systeemit vaan muuttuu ajan myötä. Voi olla että ajamme myös itsekin ensi kaudella outlawissa ja silloin line upissa/burniksessa on koko suku mukana vaikka ajettaisiinkin yhtä kovaa kuin nyttenki. Nää asiat pitäis tosiaan laittaa menee virallista tietä, musta niin pitäis olla tehtykin, mutta vastausta ei kuulu. Luigi otti asian esille kilpailija edustaja miitinkissä, Masi pisti kyselyn muille johtislaisille ymmärrykseni mukaan, mutta vastausta ei ole tullut. Mitä pitäis tehdä? Jatkaa huutelua täällä ja tehdä ittensä pelleksi?(sitähän olen jo nytkin, eli ei pitäis haittaa)

    T. Juho
     
  14. Looski

    Looski 3rd gear

    Mun lukemisen ymmärtämisellä se kokonainen 1 kpl
    NO edelleenkin mä oon sitä mieltä että jos ja kun näitä luokkia jollain tapaa erotellaan niin mun mielestä yks avustaja streeteille piisaa. Jos auto on kertakaikkiaan niin nopea että yhdellä ei pärjää niin luokka on väärä. En mäkään varsinaisesti näe siinä mitään hyötyä mutta streetti on streetti eikä siinä avustajia pitäisi tarvitsevan kun viivalle menee, muuten menee jo yli.. Mut tää on taas vain mun mielipide
     
  15. pile

    pile Gearhead

    mä kun olin tavallaan ekaa kertaa mukana kun ajoin lisenssin,ja takuttiin oikeesti tuolla .kaikki oli sillalailla uutta niin kuskille kuin vielä enemmän avustajalle. niin mielestäni me pärjättiin siellä ihan hyvin.sitten kun itse valoihin piti mennä ja lähteä ajamaan niin jopas vanhaakin jänskätti ja kaikki jutut mitä elämäsä aikana on muka tehnyt tuhansia kertoja tuntui uusilta.no siinä tilanteessa ei enää olisi avustajat auttanu vaikka niitä olis ollu koko rymentti.
    periaatteessa en pistä vastaan jos 1 avustaja saadaan lisää mutta mielestäni katuautolla pitäisi pärjätä tuolla yhdelläkin.
    T peikkojoen racing
     
  16. Fastback

    Fastback Gearhead

    mitäs säännöt sanois, jos olis kaksi kuskia ja yksi avustaja...???

    Triniemi, eli mies kuka ei edes kuulu tähän keskusteluun, oli avustamassa meikäläistä Ford Nationalssien kiihdytyspäivänä. Kyllä siinä puuhaa riitti kahdelle äijälle ja ei ole edes noita gynttereitä tai hansseja riesana. Tulee vaan mieleen, että kuinka tahansa tulenpalavasti lajia rakastaisi, niin ennemmin tai myöhemmin alkaa maistua työltä ja sitten alkaa harrastaminen rakoilla. Minä näkin asian, niin että kahden avustajan kanssa jäisi aina toiselle hieman aikaa tutkia muita autoja tai vaan katsoa mitä radalla tapahtuu. Eipä noita ylimääräisiä käsipareja ole ikinä liikaa.

    Kiitos ja anteeksi.
     
  17. studio57

    studio57 Gearhead

    juu , pistin sillon heti kyselyn ja toistaiseksi on aiheesta ollu radiohiljaisuus. jos ensjohtikseen saatais vihdoin kunnolla toimiva skype yhteys kysyn asiaa uudestaan.
     
  18. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

    Suora yhteys ei toimi johtiksen välillä?
    No kohta ei tarvitse kenenkään vaivautua paikalle,kun kisatkin ajetaan vaan netissä
    :wc:
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kertonee aika paljon justa vaikkapa siitä arvostuksesta ilman lineup korttejakin. Mä tavallaan ymmärrän fyyran tänastisen kannan, et ei oo tarkotus et joku ökyprotiimi ostaa vaikka 500 line up korttia ja tuo revohkansa kattomaan kisaa sinne. Mut jos joku tarvii kohtuullisen määrän avustajia, niin maalaisjärjellä ja rahalla ton ei pitäis olla mahotonota olla järjestettävissä? Kyl siellä nytkin jengiä notkuu vaikkei korttia olekaan, mut taas on kyse tasapuolisesta kohtelusta jne. Itellä kai on toi streettien tän hetken nopein aika hallussa, ja siinä kisassa olin kyl ihan miimaiself and ai, ja se on ollut muutenkin enempi käyätntö meillä et aika omin voimin edetään. Mut silti ymmärrän jos joku toinen kokee sellaista tarvitsevansa, ja sen hänelle soisin.
     
  20. Ck

    Ck Gearhead

    Ei se avustajien määrä varmaan aina kiinni oo tosta nopeudestakaan. Jos tarjolla olis lisäkortti niin ottasin sen varmaan sen takia että pääsee toinen työntämään ja lopuksi ottamaan videoo lähdöstä kun muutenkin tuo tiedonkeruu on olematon (penkin ja ratin välissä). Siitä videolta näkee ja kuulee monenlaista kuitenkin joka voi auttaa taas säädöissä. Ei burnismontussa tosiaan kahta tarvi, ainakaan meidän autolla.
    Toisaalta jos jossain pro teamissa on 5 tyyppiä vääntämässä autoa viivalle niin tuskin tuosta kahdesta ainakaan määrällisesti on haittaa lineupissa.

    Off topic: Ei muakaan toi streettien sijainti haitannu motoparkissa, kone lämpes mukavasti kun sai cruisailla lineuppiin pidemmän matkan.
    Ehkä tiimiläisten ja katsojien kannalta hankala kun joutuu käveleen pitkän matkaa katsomaan ajoa mutta itse kun pääsee autolla niin ei se haittaa. :poff:
     

Kerro tästä muillekin!