Street D???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja B.B.Chevy, 28.1.2004.

  1. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    No en nyt oikein usko että nykyinen suomidragracekaan olis kuitenkaan tarkoitus olla jotain eliittipuppelipoikien touhua eikä kyse olis siitä etteikö sitä normaalijärkinen ymmärtäis, mut jos kyse on todellisesta moottoriurheilusta niin eihän siinäkään olis mitään mieltä että esim. ratakisoissa ei sais ajaa jonkun tietyn kierrosajan alle (vaikka pystyiskin) vaan siinä tapauksessa hylättäis. Tai jossain rallissa määriteltäis minimiaika jota pätkällä ei sais alittaa.
    Eli todellinen moottoriurheilu urheiluna ja kaikenlaiset suunnistus- ja muut tarkkuusajokisat on sitten erikseen.
    Mut oleellisintahan hommissa on aina että touhu sääntöineen on semmoista että se kerää sekä osallistujia että katsojia ja kun noita osallistujia on näyttänyt olevan viime aikoina niin olemattomasti että isot streetluokat on olleet käytännössä kuolleita niin siitäpä syystä tätäkin aihetta tuli heräteltyä. Ja lähinnä kyse oli siitä mitkä on nykyiset määräykset esim. rekisteröintikelpoisuudesta eikä siitä saako kisassa ajaa tosissaan vai voittaako paras himmailija.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Big Bad Chevy 2004-01-29 15:59 ]</font>
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Säännöillä, mä luulen, on ainakin kauheen vaikee vaikuttaa tohon osallistujamäärään. Ellei sitten säännöissä lue, että jokaisen jolla on luokkaan sopiva auto täytyy osallistua. Eli tällä hetkelläkin niitä autoja joilla vois tuolla ajaa on pilvin pimein, mutta ei kuitenkaan tuolla kisoissa. Se on semmonen juttu, että on niitä autoja kolme tai tuhat, niin yks vaan voittaa per kisa. Eli se sattuu aika harvan kohdalle. On ne säännöt mitkä hyvänsä, niin eka kisa ehkä menis sillee, että ihmiset tulee sinne autolla, ajaa ja lähtee himaan. Jo seuraavaan mennessä viimeistään ruvetaan kattelee, josko ottais vähän ikkunakoneistoo pois, peilit ja lasinpyykimetkin painaa ja lisää ilmanvastusta, mitä nyt lämppärillä tekee jne. Ja viimeistään yhden kauden jälkeen on taas kaikki vartavasten siihen luokkaan sopivia ja tehtyjä katuautoja joiden joukkoon ei cruising pelillä oo menestymismielessä mitään asiaa, ihan riippumatta siitä millaset ne säännöt on.

    Oikeestaan ainoo vaikutus joka edellisellä sääntömuutoksellakin oli oli se, että ne joiden autot ei mahtuneet uusiin sääntöihin lopetti eikä uusia just tullut tilalle. Se täytyis aina pitää vähinttänkin mielessä, että ain kun jotain rukataan löytyy myös oikeudenmukainen paikka niille jotka on joko kalustoa rakentamassa tai omaa jo valmiin kaluston. Tollanen nahdollinen muutos on aina sellanen sokee sohasu suohon; sen vaikutuksesta ei etukäteen voi olla mitään takeita.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    ei paljo kannata präkettiä paljo arvostella jos ei oo itte edes kokeillu kisata siinä. voittaja selviää myös heads-upilla, mutta yleensä jo lineupissa.
     
  4. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Aina törmää katsojan ja kuljettajan mielipiteet lajissa kuin lajissa.
    Omasta mielestäni toi rääketti on mielekkäämpää varmaan katsojille ja kisaajille.Siinä on mahdollisuus saavuttaa kunnon fiilareira hitaammallakin autolla koska toi ihanne-aika ja lähtö ratkaisee paljon.
    TUNTEITA viime kesältä.
    Testattiin vain jo tuhoon tuomittua Demonii räketissä.
    Lajittelut sujui mukavasti ajat ei olleet tarkeitä ei lähtövalot.
    Itse pudotus päivään kuinkahan täs käy koska kyllä joka jannulla tulee toi voittamisen tahto esiin.Noniin eka lähtö soolo ei pitäis laittaa seviä mopariin,Dusteri sortui murheisiin,no alku aina hankalaa.Toinen neppi soolo,JEEE tää on helppoo mua ei pysäytä kukaan s,,,ana.Sitten tulee vastustaja (Kaisla kympin auto)toi on varmaan kova hemmo MUTTA mua se ei voita koska Demoni ravaa varmoja aikoja ja ihanne-aikakin(12,30)on kohdallaan.V/O näyttää lähtö alueelle auto käyntiin helvetti tätä metelii no pykälä silmään ja lähtöalueelle burnis ok MUTTA alkaako hermot rojahtaa kun MIKÄ VAIHDE eikun räikkää repimään kräk,kräk,kräk,vapaa ja kräk ykkönen rauhoitu ny sa,,ana ukko jo.Asettuminen valoihin otetaan ny nappi lähtö,lähettäjä pudottaa(käynistää) kuusen ja LÄHTÖ etupyörät ilmaan kakkonen 7200 varvii kolmonen helevetti mikä tärinä ja meteli ei näy peilistä Darttii nyt näkyy EI SAA KIINNI HÄÄÄÄ MÄ VOITAN nostan kaasun ylös ennen maalii SAATANA ELÄMÄNI ENSIMMÄINEN VOITTO,mikä tunne HUH,HUH.Paluu varikolle päästän vastustajan edelle paluutiellä,voittajan on helppo hymyillä.Saapuminen varikkopilttuuseen,ikävät"uutiset"olen hävinnyt syy ajoin liian lujaa(alitin ihanne ajan)EI HELVETTI tää näin pitänyt mennä mun piti olla paras surua,surua,kyyneleitä pää polviin(no mulla se ei onnistu)katse autoon kumman vika pitikö sun nyt ruveta kulkemaan p,,kele.Lohdutusta porukoilta kui sa,,anan lujaa sä ajoit kun loppunopeus oli 27km/h hitaampi kuin normaalisti koska päästin kaasun melkein kaikkien jalkojen ajat oli kovia.
    ps toi tunne jää mieleen se pitää kokea uudestaan.
     
  5. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kyllä kai sitä katsojan ominaisuudessa voi arvostella, millaista se on katsoa ja seurata. Mutta ajamiseen toi pätee takuuvarmasti, ihan niinkuin edes heads upin ajamiseen; aivan yhtä turha siitä on syvällä rintaäänellä runoja lausua jos ei ole ajanut. Tai koko ajamisesta ylipäätään. Muistan joskus ennekuin ite oli ajanut, mutta käynyt kyllä kisoissa kattomassa, kuinka hyvinkin tarkkaan oli selvillä kaikesta. Ekan kisan jälkeen kommentoinnista pahin terä katkes aika tylysti, ei se nyt niin selkeetä ja helppoo ollutkaan.
     
  6. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

     
  7. Fireball

    Fireball Gearhead

    Kai se pitää pitkin hampain antaa arvostelijoiden arvostella, haukunhan minäkin joka ikisen jazzclassicdiipadaapapianistin vaikken soittaa osaakkaan.

    Mutta se on aivan varma että kannattaa tulla/mennä lajiin sisään nin kummasti mielipiteet saa perspektiiviä bracketinkin mielekkyydestä tai mielettömyydestä. Kun meillä on tuo uskonnonvapaus niin sen myötä onneksi myös lajivalinnan vapaus. Omat tuntumat kahdeksan sekunnin varttimailiajoista ei olleet autosuunnistuksen omaisia, eikä yhdeksän, eikä kymmenenkään sekunnin siivut, vaan ihan koin kilpaa ajavani useimmiten kuluneina indeksivuosinani. Samoin kuin sitä aiempina headsuppeina. Hyvä etton ryhmiä kaikenkokosille resursseille, omista ei koskaan ollut ton kummempaan. Katsomosta käsin munan määrä vähenee tasasesti TF:stä alaspäin poistamatta silti yhdenkään ryhmän mielekkyyttä tai tarpeellisuutta suomidragissä. Pulinat pois ja baanalle!
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Joo, mä kirjoittelinkin asiasta lähinnä katsojan kannalta. Mä oon harrastanut autourheilua kilpailutasolla (SM ja kansallisella) useamman vuoden milloin enempi ja milloin vähempi tosissaan, mut tässä jenkkiautojen kanssa puuhailussa aion kyllä edellenkin vaan cruisailla milloin minkäkin tasoisilla ja tehoisilla autoilla kaduilla ja eri tapahtumissa, ottaa aina välillä lauluautossa kaljaa ja örveltää :grin:
    Kiihdytyskisailua oon seurannut Motoparkin avauskisoista asti eli tuolta 80-luvun puolelta (Perk... silläkin reissulla tuli sakot kun mulla oli Impalassa sakkorenkaat edessä :-x ) mut viime vuosina kiinnostus koko homman seuraamiseen on kyllä hiipunut. West Coast Cuppi vois olla edelleenkin kiinostavaa seurattavaa, mut on vaan vähän kaukana täältäpäin Suomea katsoen ja kun Utissa ja Motoparkissakin (?) on homman järjestäminen nykyisin estynyt niin vähille jäänee kisojen katselut ens kesänäkin.
     
  9. triniemi

    triniemi Gearhead

    No BBC, käy ajamassa sillä pikapilla yks bracketkisa jos motoparkissa on SM-kisoja kesällä. Turvavaatimukset ei ole tosiaankaan mitään mahdottomia jollekin 12-14 sekan autolle. Kadunmiehen testipäivä ainakin on, kai sun ainakin pitää testata miten se menee, eiks siinä ollu jo isot pallot takana kiinni ja isolohko keulalla?
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    No Porihan nyt on ehkä siedettävän eäisyyden päässä ja sielläkin west Coast Cup vierailee, ja sitten on osallistujamäärältään suurimmat katuautokisat, eli Hyvinkään Street Slide ja Salon Burnout party. Niissä ei braketti vielä oo riistäytynyt suurimmaksi luokaksi, tosin taitaa sielläkin olla siihen suuntaan menoa. Ainoo oikeestaan millä ehkä voitais noihin luokkiin saada lisää kalustoa olis streetmanissa ajon rajoitukset; jos vehjes on vähänkin "ralli" niin eiku leimaäijät laittaa kisaluokkaan streetmanin sijasta?
     
  11. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Pickuppi olis kyllä tarkoitus käydä huvikseen ja ihan vaan omaa uteliaisuutta tyydyttääkseen testaamassa jossain, joko alkukesästä tuolla Hyvinkäällä tai sitten elokuussa Kiikalassa, jos se nyt sitten ens kesäks valmistuu. Hommaa on hidastanut vaihteleva rahapula ja se että on tullut hommattua noita muitakin autoja ja pyöriä tässä välillä niin nekin on omalta osaltaan hidastaneet pickupin valmistumista. Mut jos se on ens keväänä kadulla niin aika hyvinhän sekin projekti olis silloin onnistunut, vain vuoden myöhässä alkuperäisestä suunnitelmasta.
    Syksyllä sitä tuli testailtua puuhakilvillä muutaman päivän ajan tuolla kylillä ja pari kertaa pääs jo keskustelemaan virkavallan kanssa eli ilmeisesti luomus on ainakin tarpeeks härski ilmestys tuonne kadulle :grin:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Big Bad Chevy 2004-01-30 17:39 ]</font>
     
  12. bbford

    bbford Gearhead

    Mun käsittääkseni WCC:ssä on ainakin ensikaudella tällainen käytössä?
     
  13. SCR

    SCR 1st gear

    eikö muka tasaista. itse hävin c-ryhmässä nnc kisoissa 0,oo6s 1-2 sijoijen ajamisesta. yleensäkin ryhmissä ajetaan hyvin tasaisia aikoja.mutta tärkeitähän on että ajajilla ja katsojilla on hauskaa.
     
  14. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Oliskohan siellä tasaista mikäli siellä olis mukana joku joka haluaa tosissaan voittaa? Vaikka joku C:n WCC:n viiden kärjestä? Hyvinkäähän on ollut siitä makee kisa, että siellä on nää kovimmat rallilaitteet loistanut poissaolollaan ja kalustoa on aika pitkälti voinut pitää oikeina katuautoina. Jopa minä oon tainnut siellä päästä palkinnoille.
     
  15. bbford

    bbford Gearhead

    Taitaa olla ainakin WCC:n nopein aika olla joku 9,7? Mikäli se valkoinen pumppu Camaro ajoi C:ssä?... Ei jaksa muistaa..Sit taitaa olla pari siinä tasan kympin pinnassa.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: bbford 2004-02-01 14:19 ]</font>
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    West Coast cupissa 2003 parhaimmatajat olivat D-ryhmä 9,23/241 Skinnars ja C-ryhmä 9,54/219 Räfsbäck muut ajat ja nopeudet löytyvät sunrise cruisers.com sivuilta
    T.Nikko
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    wcc kovimmat tais ajaa niemen kari turbo eskortilla vaasaski 9.4.dan räfsbäck ajnut 9.554/236 mutt ei wcc kisas.ite ku voitin -02 mestaruuden ajat pyöri 9.6-9.7 välillä eikä muut kaukana olleet.jos mylläri saa "comppi"pikkulohkon kasaan ja toimimaan danne saa hyvä vastuksen vaparista ens kesänä.mullaki olis ahdettu 433 ariaksen mäskimännillä jota olis tarkotus testata fyyran d-luokassa jos aika sallii.p.j
     
  18. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Sinänsä noi ei kyllä oo suoraan vertailukelposia, west coast hemmoilla ei täkäläisistä luistinradoista oo edes kalpeeta aavistusta. Mulla oli 0.5-1 sekunnin eroja ajoissa loppupäivästä vaikkapa poriin verrattuna, alkupäivästä enemmän.
     
  19. Putte

    Putte 1st gear

    mut jos kyse on todellisesta moottoriurheilusta niin eihän siinäkään olis mitään mieltä että esim. ratakisoissa ei sais ajaa jonkun tietyn kierrosajan alle (vaikka pystyiskin) vaan siinä tapauksessa hylättäis. <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Big Bad Chevy 2004-01-29 15:59 ]</font>
    [/quote]

    Kyllä vaan ympyrä ympyrä touhuissakin löytyy rajoituksia, ei vasinaisesti kierrosajoissa, mutta huippunopeudessa ja ihan EM-tasolla. Kuorma-autojen EM-kisassa on määrätty nopeusrajoitus, jonka ylitys johtaa aikasakkoon ja useampi samassa lähdössä hylkäykseen.
    Samoin jossain vaiheessa oli jokkiksessa määrätty huippunopeudeksi 80 km/h, jonka ylityksestä seurasi sanktioita. Etää kyllä sitä muuallakin rajoitetaan.
     
  20. bbford

    bbford Gearhead

    Just joo,eli noinhan lujaa siellä mennään joo.Tarkoitin siis että C luokan nopein olis ollu toi 9,7.
     

Kerro tästä muillekin!