Street Week 2022

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Bomber#1, 30.6.2022.

Tags:
  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Jälkiviisaus, on lajeista parhain. Tollases kisas ei oikeen voi luvata mitään. Vaikka olis kuinka varustautunut ja olis yritystä niin aina on asia mihin ei ole, ja se voi katkaista etenemisen. Jos on vastuussa vain itselleen ni voi heittää pyyhkeen kehään ku vaan silt sattuu tuntuu eikä siihen oo kellään sanomista. Jos tuol ois ollu tsempparipalkinto ni ois kyl menny Nurmisen tiimille kotimaisista, muiden selviytymisestä ku ei tiedä. Siin oli sissitouhuu! Mut toivottavasti tuli Buickillekin oppii tulevaisuudelle.

     
    Muokattu: 21.7.2022
    username tykkää tästä.
  2. Vermilion

    Vermilion 3rd gear

    Itseä harmittaa kun ei kukaan koskaan esittele mitä hajonnut ja tarkempia kuvia ja yms. Olisi aina hyvä oppia mitä voi parantaa ja missä vika. Mitä pitäisi välttää ja mikä on oikeasti hyvää ja mikä ei ole. Ei se ole häpeä jos hajoaa joku osa, ja siitä oppii, ja parantaa aikaisemmasta. Mutta jos sama vika jatkaa olemista niin se on sitten eri asia.
     
  3. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mitä sä oppisit esimerkiks siitä jos venttiili katkee? No tietty siit voi oppii sen verran et ei lähde kokeilee käytetyillä venttiileillä, about 300€ kappale, eli n.7 tonnii setti. Mut mitä jos se silti katkee, mitä sit opitaan? Mitä siitä oppii jos uus veivi katkee? Mitä varaosia ja paljonko pitäis olla mukana? Paljonko ne painaa? Mitä se tekee esimerkiks lootalle siirtymällä?

    En tie, tos on vähän spekuleerattu ton oman projektin kanssa jota olis tarkotus syksyllä alkaa pajottaa. Jos se saadaan aikataulussa kasaan, eli kevääks valmiiks, ni ens kesänä vain testataan. Se ei ole mikään itsestäänselvyys, osien saaminen edelleen kestää. Kestääkö se viikon, vuoden vai kaks, sitä ei customosia tilatessa tiedä. Sekä katuajoa että ratoja on tarkotus koeponnistaa. Sit seuraavana talvena jos kaikki sujuu ok on tarkotus valmistaa auto tuleviin koitoksiin, mitä ne sitten ovatkaan.

    Tietty voi esittää myös kysymyksen et miks pitää ajaa ja yrittää eksoottisemmilla kombinaatioilla? Todistetusti sitä kyl pääsee ihan kilpailukykyisestikin vähemmänkin eksoottisemmilla ja kalliilla. En tie, kai täs kaikessa on useimmilla kyse lähinnä itsensä haastamisesta, omin resurssein. Mut fakta on se et näppiksen takaa kaikki näyttä aina selkeeltä, suoraviivaselta ja helpolta.
     
    Seevu, Herje, Väpsy ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. JarmoY

    JarmoY 3rd gear

    Kai tuossa oli korkea öljynlämpö yksi syy mutta jos laatikko on tehty kestämään 3500 hv niin ei saisi käydä noin 5.5-6.0 sek. 1/8 mailin lähdöissä.
     
    Vermilion tykkää tästä.
  5. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Ja ei välttämättä ole noissa tilanteissa, kun jotakin särkyy, niin ensimmäisenä mielessä että kaivampa kännykän esiin ja alan kuvaamaan. Tai ainakaan itellä se on noin, tosin eipä tuota tule muutenkaan paljon someteltua. Kun se on vähän eri homma kun menee esim vena poikki vs siihen että tuulettajan hihna katkeaa.
     
    Seevu tykkää tästä.
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Jos on sisällöntuottaja, niin silloin kaivetaan känny esiin kun tapahtuu jotain jännää. Siitähän niitä katselukertoja tulee ja sitä kautta myös fyrkkaa.
     
    Blower Camino tykkää tästä.
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mekaaninen tehonkesto vissiin eriasia kuin lämmön kesto. Transbrakella näyttää saavan aika paljon lämpöä aikaan kun niitä ahtoja keräillään valoissa. Turbojulleilla lienee eniten noita lootaongelmia.
     
  8. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Se on varmaan haastellista jos sisällöntuottaja ja esim kuljettaja / mekaanikko on sama hennkilö niin mikä rooli milloinkin vie voiton.
     
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Monenlaisii tapoja duunaa juttui. Toiset menee some edellä, toiset toisin. Osittain ne liittynee myös noihin rahoituskuvioihin.

    Ite en lootistakaan mitään ymmärrä, mut ihan normikeinoilla on tollasen tavallisen askin kanssa selvitty ilman ylilämpöongelmia. Siin on pari vaihtoehtoo mis se pääsee lämpii, toinen on matka-ajo ku mennään stallin alapuolella mahdollisesti kärry perässä. Ja toinen sit lähtöviival breikkiä vasten paineita nostaessa.

    Ainakaan meillä ei ollut kuumassa lootan lämpöongelmia matkalla, vaikka stalli oli 6000+ ja ajokierrokset 2500 luokkaa, perässä ehkä 700 kilonen kärry. Matkasiirtymän jälkeen lootan kuori oli luokkaa 85 astetta. Eikä ahtojen nousun kanssa joutunut kikkailemaan. Ylipäätään jos niit paineita joutuu pitkään nostamaan ni se johtuu siit ettei ole voimaa korottaa kierroksia alueelle mis alettais tuottaa ahtoa. Ja jos ei oo voimaa, ni ei se kyl tuota lämpöäkään...
     
    Herje, Swinger71 ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kuten aikasemmin sanoin sometus ottaa aikaa. Varsinkin jos se ei ole tuttua puuhaa ja et ole extrovertti että höpinää tulee vaikka ois metrinen kyrpä otassa kun vehkeet palasina.
    Mutta eiköhän tiimi ole oppinut uutta ja homma kehittyy, vain tekemällä ja ajamalla oppii ja löytää heikot paikat autossa ja tekniikassa.
    Ei noita somehenkilöitä jenkeissäkään ole tungokseksi saakka. Itse tykkään katsella Steve Morrisin videoita, vaikka ikinä tule tarvitsemaan tuon tehotason tietotaitoa missään.
     
  11. max

    max Double Gearhead

    Tämä hieman ohi mutta kertokaas looratietäjät mikä siellä askissa alkaa luistaa kun se kuumenee?
    Onko se turbiini vai mikä?
     
  12. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Lootaöljy menettää ominaisuutensa kun se kuumenee tarpeeks, sellanen reilu 120 astetta, sit alkaa luistaa levyt ja pannat, kumit kärsii ja se on sit siinä. Turbiini ei sinänsä siit lämmöstä oo niin herkkä. Noihin purettaviin en oo tutustunut, niishän on kyl kai tiivistettä sun muuta jotka voi ottaa nokkiinsa.
     
  13. max

    max Double Gearhead

    Jassoo,varmaan näin.Minä kun taas epäilen TCI bulkkiturbiinia kun kaikki muut mahdolliset temput on jo tehty.Sorry OT.
     
  14. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Vain turbiini voi luistaa ilman että öljyt palaa ja öljypohjasta löytyy mujua hetken kuluttua.
     
  15. max

    max Double Gearhead

    Kiitos,tämä olikin hyvä tieto.
    TCI kokee nyt kiivaan lähdön ja kiekonheitto harjoituksen pitkälle vesakkoon.
     
  16. 383

    383 Gearhead

    Tilaa täältä https://tsirace.com/
     
  17. max

    max Double Gearhead

    Sain Tofferin Ernolta teetetyn limpun joka sopii mun rakennelmaan.
     
  18. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Joo, tosiaan turbiini voi myös luistaa, mut mun mielestä se ei sikkoin ole laatikko joka luistaa. Turbiiniin kannattaa panostaa, se on automaattilaitteen tärkeimpiä osia. Siin vaihees ku valmistaja ilmottaa jonkun stallikierrosluvun kertomatta millasella momemntilla, painolla ja vältykselläse tulee, kannattaa jo ottaa pikkasen taka-askelia.
     
  19. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Tuota.....

    Onkohan se nyt sitten noinkaan.

    Kiinnileikkautumisen jäljet on aivan selviä. Ja sekin on tyypillistä, että männänrenkaiden ollessa liian pienillä välyksillä "ringland" eli männänrenkaiden välissä oleva männän osa hajoaa.

    Kukas muu kuin Holdener on tästäkin videon tehhnyt jo kauan sitten nimellä "Big bang theory"...

    https://www.motortrend.com/how-to/hrdp-1109-stock-gm-ls-engine-big-bang-theory/
     
    Fuselage tykkää tästä.
  20. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kukahan kloonaisi Holdenerin, että saataisiin vielä enemmän testivideoita :)
     

Kerro tästä muillekin!