Suomalainen autoteollisuus ja sen tulevaisuus.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Mondeo, 18.9.2008.

  1. merccari

    merccari 1st gear

    kotimainen auto

    Kautta-aikojen kilpureiden valmistus on perustunut kopiointiin ja"lainauksiin".Varmaankin helpoin tapa edetä on vanha konsti.http://www.race-cars.com/carsales/other ... 4292ss.htm tekijä liennee tuttu joillekkin ja hinta ei ole paha? Runko näyttää kuvissa helpommiin toteutettavalta kuin monissa muissa putkihärvilöissä. Tuotekehittely on suoritettu jo ja laite lienee suht toimiva. Pieni ravistus pussille ja Simsalabim ihmemodifikaatio/uudelleensyntyminen on tapahtunut ilman aivan mahdottomia kustannuksia tai tuotekehittelyn aiheuttamaa kaljuuntumista tai menetettyjä yöunia... OIKOTIETÄ ONNEEN VAI MIHIN SE VEIKÄÄN.. :odroll:
     
  2. mke77

    mke77 Gearhead

    joo.....ja omistus suhteet käntyy tonne ameeeerrikan puolelle!! ajatelkaas se olis jo kolmas(ainakin?) suomessa kootu "ameerikkalainen" auto merkki.... ensin oli talbot, sit opel, ja nyt "öööö"hypriidi :rotfl:
     
  3. yoko1

    yoko1 1st gear

  4. MadMike

    MadMike Gearhead

    +1 :rotfl:
     
  5. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Joopa joo, pullamössösukupolven touhuja...
     
  6. RB-440

    RB-440 1st gear

    Re: kotimainen auto

    Tuota noin, en jaksanut tilanteen kehittymistä seurata koko matkaa, mutta jos tuo aloitusviestin tarkoitus kotimaisen automobiilin valmistamisesta ja markkinoinnista on vielä jollain relevantti, niin mun mielestä kannattaa heti alkuunsa pitää huoli siitä, että mahdollisesti lainattavat ratkaisut ei ole jonkun kehittäjänsä patentoimia tms. suojaamia, ettei tule perästäpäin ikäviä ylläreitä.

    Tosin mulla on semmonen käsitys, että ihan vaan omaksi ilokseen sais puuhailla vähän mitä vaan, mutta tuotteistamisen ja eteenpäin myymisen kanssa pitäis sitten olla tarkempi.
     
  7. Tässä mukavan vanha ketju, jota voi jatkaa Ylen uutisilla:

    Tämä auto näyttää tavalliselta autolta – mutta se on erikoisteräksestä tehty ralliauto, jossa ei ole edes turvakaaria

    Oulussa rakennetussa ralliauton prototyypissä testataan uudenlaista turvakorirakennetta. Oulun ammattikorkeakoulun konetekniikan opiskelijoiden rakentamassa autossa on käytetty Oulun yliopistossa kehitettyä laserhitsaustekniikkaa.

    Se on mahdollistanut vaikeasti työstettävän ultralujan teräksen muokkaamiseen ja käyttämisen auton rakennusaineena. Kennomaiseksi hitsatun teräslevyn ansiosta runko on tavallista selvästi lujempi eikä auton ohjaamoa ei ole tarvinnut vahvistaa erillisillä ralliautojen turvakaarilla.

    [​IMG]


    Teollisuusalueen keskellä kehitellään huippuluokan ralliautoa – Erikoisautolle kelpaavat viitaksi pikkuauton kuoret


    [​IMG]
    [​IMG]
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ois kiva nähä miten toi rallipeltilaatikko kestäis esim samanlaisessa rylläyksessä kun se ott tänäkin kaato viimeks.
     

Kerro tästä muillekin!