Suomalaiset Latolöydöt / Metsäautot / Tallien aarteet...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 6.3.2003.

  1. mercman

    mercman Gearhead

    Katselin Mercuryn kuvia, mutta luulen etteivät ole samat autot. Rahkosen autossa ei ollut tollasia putkia takapuskurin edessä ja ruosteläntit ovat vähä eripaikoissa...parempi kuva saattaisi auttaa. Muistelen että Morriseauton jälkeen uusiomistaja (lökäpöksy antti?) olisi tehnyt jarruremontin ko.rahkosen mercuryyn vaikka peltitöitä siinäkin oli paljon....takaluukun yläreunassa on sinistä maalia rahkosen autossa joten voi myös olla samakin...sääli jos on mennyt tohon jamaan....oli vielä 10 vuotta sitten tehtävissä...
     
  2. M.K.

    M.K. Gearhead

    Mäki muistelen, että se Morriseautossa ollut ois ollu paljon paremmassa kunnossa, joten ei oo varmaan tää yksilö?
     
  3. GM60

    GM60 Gearhead

    Kuvassa oleva Mercury-52:nen ei ole ollut Rahkosen laanilla.Vaikkuttanut Pohjois-Suomessa taksissa.Sen vuoksi on polkupyöräteline putket puskurissa.
     
  4. aric-z

    aric-z Gearhead

    hieman homma seivinnyt, kulkeutunut kalajoelta siilinjärvelle ja sieltä sippolaan. nyt majailee porissa.
     
  5. GM60

    GM60 Gearhead

    Mercury oli Oulussa 70-luvulla eräällä laanilla pitkään sitä ennen Poijoisempana Oulua.80-luvulla myyty edelleen Ouluun(samassa kaupassa 54:nen Mercury henkilömalli).Ja 2000-luvulla myyty Kalajoelle(molemmat).
     
  6. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Onko tuota siis haaveiltu elvyttää 70-luvulta saakka? Onneksi ei ole purettu muttereiksi..
     
  7. GM60

    GM60 Gearhead

    Se oli ollut niin sanottuna varaosa-autona.Suhteellisen kokonaisena säilytetty.Moottori/loota oli mennyt kaatopaikalle pihan siivouksen yhteydessä.
     
  8. mercman

    mercman Gearhead

    Niin, Oulunläänin kilvissähän toi Rahkosen auto oli, ja oli toiminut nimenomaan taksina ,taksamittari kulki auton mukana.Siihen aikaan kun minulle tuli oli moottori osina kontissa. Voihan se olla että niitä on ollu siellä parikin...
     
  9. mercman

    mercman Gearhead

    2002 Rahkonen kertoi hakeneensa vihdoin tämän yksilön, ´melkeen Lapista´.oli kuulemma ostanut sen ainakin 10 vuotta aikaisemmin tutultaaan. Tämä autoilija oli aikanaan kuskannut Rahkosta pohjoisen keikoilla ja Rahkonen kertoi olleensa juuri tämän saman Mercuryn kyydissä.
     
  10. mercman

    mercman Gearhead

    tämä ainakin oli Lahdessa 2002 Rahkosella ja papereitten mukaan Oulun läänistä ja vanha taxi......omituista mutta tässäkin on tota sinistä maalia jokapuolella.......[​IMG]
     
  11. mercman

    mercman Gearhead

    tässä ohjaamo kuvaa Rahkoselta, siis ennen morrise autoa..[​IMG]
     
  12. mercman

    mercman Gearhead

    Re:

    re:kuva
     
  13. mercman

    mercman Gearhead

    .En muuten ollut yksin paikalla kun Rahkonen kertoi tätä tarinaa ´orkesteriautosta´jona tämä Mercury oli 50-60 luvun taitteessa useasti ollut.. harmi ettei ole enään maisemissa kertomassa lisää...
     
  14. aric-z

    aric-z Gearhead

    lieneekö samasta autosta kyse? tuossa mun aihiossa takapuskuri ei ole ruosteessa kuten tuossa mercmanin kuvassa, tuosta puuttu fillariteline. lisäksi mulla oli tuulilasin ympärillä listat, joita ei näy ylläolevassa kuvassa.
    tällä hetkellä tuosta minulla olevasta puuttuu kaikki ikkunat, paitsi takaluukun lasi, sisältä pekit ja oviverhoilut, paitsi kolmannen rivin penkki ja tekniikka on myös hukassa.
    pellit, jotka mun kuvasta puuttu on pakun kyydissä. toinen etuloksu ja ovi vaihtuneet huonompiin siilinjärvellä.
     
  15. mercman

    mercman Gearhead

    kuvassa näkyvä puskuri ei ollut auton oma puskuri vaan joku irrallaan ollut varapuskuri.Tuulilsissa oli 2 isoa reikää jotka teipattuna kuvassa.
     
  16. mercman

    mercman Gearhead

    onko tämä siis se toinen? http://www.nettivaraosa.com/kunnostetta ... ot/1835106 jos on niin väittäisin varmasti ettei ole sama auto..mm kyljissä näkyi selvät tumman ruskeat värit ja kylkilistojen paikat.Listat olivat autossa mukana.Luulen että Lahdessa/Rahkosella ollut auto löytyy vielä jostain..oli se sen verran ehjempi ja paperit oli tallessa ja historia tiedossa...
     
  17. aric-z

    aric-z Gearhead

    tuo ilmoituksen auto on nyt minulla.
    kyllä toi mun vois olla vanha taksi, kun katossa on reikä, missä on saattanut olla taksikyltti.
     
  18. GM60

    GM60 Gearhead

    Voin kertoa että kyseinen kuvassa trailerin päällä oleva Mercury.On vaikuttanut taksina Oulunläänin Pohjoispuolella.
     
  19. mercman

    mercman Gearhead

    Ton ikä luokan takseissa ei ollut vielä taksikylttejä, tossakin autossa on ollut ensin taksamittarissa oleva vapaa/varattu kilpi ja myöhemmin imukupeilla kiinni oleva vapaa valo joka näkyy kuvissa. 60-luvulle tultaessa yleistyneeet taksi kyltit olivat yleensä kiinni kattoteline putkessa ei kattopellissä. Sen sijaan palo-autoissa ja ambulansseissa hälytys valot pultattiin kattopeltiin....
     
  20. Gottlieb

    Gottlieb 3rd gear

Kerro tästä muillekin!