Suomalaiset Latolöydöt / Metsäautot / Tallien aarteet...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 6.3.2003.

  1. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Meni herne nenään ja projekti lepikköön maatumaan, eikä myydä edes... tuolta ostin kyllä yhden metsäauton...
     
  2. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Tosta Juhan kommentista sen verran että jos kerran tietää ettei omistaja HALUA myydä mutta kuvan saa julkistaa niin asian on omistajan hallussa. Mitä minä olen linkittänyt tänne niin yhteystiedot ovat pysyneet mulla ja tarvittaessa omistajan luvalla olen antanut yhteystietoja eteenpäin. Ne viherrys häiriköt kun oikeesti kyttää noita meidän harrastajien aarteita niin niille ei saa antaa mitään vinkkejä kaluston säilytyspaikoista. Ja ompa tiedossa yksi "aarreaitta" jossa kävi varkaita heti kun paikka tuli yleiseen tietoon.
     
  3. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Niinpä ei kaikki "harrastajat" ole rehellisellä mielellä liikenteessä ja hyvä pitää ne sijaintitiedot piillossa koska tuostakin kuvan autosta joku ripeä noutaa äkkiä pisteosat myyntiin , haaskat kiinnostaa aina jotain henkilöä ja tämä on totta.
     
  4. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

  5. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Ihan asiallinen viihdyttävä kirjoitushan tuo, kyllähän kelpo mutkatie on parasta antia moottoritien sijaan.
    Kommenteissa sen sijaan huokui paljon enemmän asenteellisuutta kuin runollisessa blogissa.
     
  6. 528

    528 Gearhead

    Pohjois Pohjanmaalla. Metsässä lojuneet iät ajat joten mahtavat olla joutilaita, näin luulisin.
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead



    Kukaan rivi pena ei revi maskia rikkoen pelti merkkiä thamesin maskista
     
  8. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Toi väite ei muuten pidä paikkaansa :soosoo: On ihan omakohtaisia kokemuksia kun muutaman kuukauden välein on raato nähty niin jopa joku terroristi oli käynyt vääntämässä osia autosta irti ja ommistajalla ei ollut mitään tietoa kuka oli ollut asialla :mad: ja työn jälki ei ollut sielä siistimmästä päästä :mad: (Auto ei ollut toki Thames)
     
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Vaan eiköhän ne käyttöön ole mennyt sama kuin toyota mies varastaisi chevyn keulasta kultareunaisen merkin huviksi, kyllä se mahtaa jossain hilemaalatussa chevyssä keulalla vastaan jotain tulla tai sit se on jossain tallilla koristeena
     
  10. ip

    ip 3rd gear

    Joo toi oli mulla 90 luvun vaihteessa useeman vuoden täällä Hyvinkäällä 400sbc ja350 laatikolla ja ei ollut perse nostettuna!
     
  11. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Vihroonkin oon saanu ittiäni niskasta kiinni ja siirtänyt RAF-977 talliin työstettäväksi. Taitaa siitä tulla melkoinen urakka :eek: :odroll: No tehdään auto kun on kerran aloitettu....Tuolta voi seurata mitä tallissa tapahtuu http://www.kanadanvani.fi/RAF-977/RAF-977.htm
    [​IMG]

    Toivottavasti joku/jotkut saavat voimaa omiin projekteihinsa kun seuraa/kattelee tätä juttua :wink: :wink: On olemassa helppoja projektia ja sitten on olemassa RAF-977 :rotfl:
     
  12. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Sua pikkuusen tuntien oot varmaan keväällä Lahdes ton kans...
     
  13. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Höh mähän oon kerran jo käyny Lahdes. Mitä sitä ny joka vuosi sinne :rotfl: :rotfl: . Joo kyllä olis tarkootus saada liikenteeseen kevääksi kun ei oo ton pahempi :odroll:
     
  14. ZAU

    ZAU 3rd gear

    Oot sä melkonen velho noiden peltihommien kans,tsemppiä projektiin jatka samaan malliin.
     
  15. Leuchtorange

    Leuchtorange 1st gear

    No huh, ainakin tekemistä piisaa, saako tuohon miten hyvin varaosia enää? On melkoinen kulttuuriteko jos (kun) saat tuon takaisin liikenteeseen.
    Samanlainen esillä entisöitynä Riian moottorimuseossa:

    http://www.motormuzejs.lv/pub/index.php?lang=eng&id=323

    siellä pitää ehdottomasti käydä joku kerta. Olen käynyt Riiassa useita kertoja mutta en tiennytkään tuollaisesta museosta, siellä on varmasti muutakin mielenkiintoista. RAF:in tehdashan on nykyään autioitunut, tässä siitä juttua:

    http://www.rawcar.com/2012_raf/2012_raf.htm
     
  16. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    RAF tekniikka perustuu Volgaan ja Volgan osia löytyy naapurimaasta asialliseen hintaan. Onneksi on yks tuttu tuolla Vähässäkyrössä joka tuo osia Venäjältä. (Terveisiä vaan sinne Kyrööhin kotia päästiin ja kiitokset vara moottorista).
    Tosta mun RAF:ista ei tuu mitään museoautoa joten luovaa hulluutta ja auto asiallisesti kuntoon. Ajatuksissa hieman päivittää auton mallia luxus versioon jossa on ollut kattoluukku ja yläsivulasit. 2014 aikana noita RAF-977 autoja on löytynyt 4kpl Suomesta. Huonommassa ja vielä huonommassa kunnossa olevia raatoja. Tää mun taitaa olla se huonoin :rotfl: . Tiedossa myös se yksi joka on myity pois Suomesta Latviaan. Autoja on aikoinaan tuotu 20kpl Suomeen ja sittenhän löytyy se uudempi RAF Latvija ja ainakin yks sellainen on mulla tiedossa.
    Noista kulttuuriteoista tiedä mutta kun sattuu harrastamaan pakuja niin pakkohan tää on pelastaa liikenteeseen ja ostotarjous kahdesta muusta on tehty. Toinen niistä on jumissa mutta tää viimeisin toivottavasti natsaa 8)
    Se Riikan museo on muuten nyt remontissa että jos sinnepäin on asiaa nii kannattaa tarkastaa koska se aukeaa uudelleen. Ittellä tarkoitus ajella jos ei nyt 2015 niin sitten 2016 museolle omalla RAF-977:lla. Oon kirjoitellut museolle mutta takaisinpäin ei oo postia tullut :eek:
     
  17. ZAU

    ZAU 3rd gear

    Joskus kun kerkeet niin kato siitä koneesta millanen tiivistys siellä sylinteriputken alapäässä on.On 3 eri tyyppiä meinaan niitäkin.
     
  18. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Tossa jo kerkesin kattella venäläisiä sivuja koneest mutta kun toi Venättä ei oikeen taivu ja Google käännös on sellaanen suuntaa antava :eek: niin "jotain" jäi ymmärtämättä.
    Ens viikko on päivystysviikko :mad: ja se sotkee tallihommat tyystin mutta jossain vaiheessa pitää kattella mitä siihen koneeseen oikeesti tarttee. Oli se lohko hieman erilainen näin yhtäkkiä kattottuna. Mutta tutkitaan ennenkuin hutkitaan. Kyllä toi "varakone" laitetaan nippuun eli osatilaus tulee kunhan saan tutkailtua puutteet/tarpeet.
     
  19. TwistOla

    TwistOla Gearhead

    Taisi viime talven Thames-projekti olla sopiva "harjoitustyö" tätä RAFfia varten :eek:
     
  20. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Meinasin just heittää sulle YV:tä :wink: Teidän Thames oli helppo projekti tähän verrattuna mutta toisaalta Thames on vielä kesken vaikka kesän aikana tuli noin 800km mittariin. Siinä on vielä monta kohtaa jotka pitää tehdä paremmin mutta sen vaan sanon että upee auto se on "hyvä" ajaa ja kulkee nätisti. Kiitos vielä kerran enollesi että myi auton mulle. Toivottavasti jossain vaiheessa löytyy aikaa lähteä fiilistelemään sinne teidän nurkille.
     

Kerro tästä muillekin!