Suomen nopeimmat katuautot 1/4-maililla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja JariV, 15.8.2013.

  1. vode131

    vode131 1st gear

    Katsastuksesta sen verran et kaveri kävi pari viikkoa sitten ostamassa Lahdesta rättärin. Samana päivänä leimattu mutta valot ja vilkut ei toiminu kotimatkalla ja lattiassa pään mentävä reikä ja renkaat paskana. Ei olis läpässy fhra:n street katsastusta! Sopivalla setelillä / kossupullolla / kiristyksellä katsastaa näköjään mitä vaan... :poff:
     
  2. JariV

    JariV 2nd gear

    Voi voi, jos sä luulet mun viettävän elämääni netissä tekemättä mitään konkreettista niin siitä vaan luulet niin.
    Tollanen pillittäminen ja itku on vaan säälittävää, älä tee itsestäsi enempää idioottia. Tuu mielummin sanoo asias naamatusten. Taidan tulla sinne teidän Finaaleihin katsojaks kun on kutsuttu. Tuunko morjestaa?

    Sua ketuttaa kun mä kysyin sun autostasi ja luulet et tein sen jonain provoamisena. En tosiaankaan. Mä oon nähnyt sen Starletin kuvissa ja tollasella vähän viritetyllä ajoin 5 vuotta käyttiksen muodossa nuorempana ja olin siis siitä oikeesti kiinnostunut. Se sit oli vaan liian kilpuri kuitenkin mutta jota kuitenkin jäin miettimään että mitäs jos. Mutta kun kerran tolleen lähet rynnimään päälle ni ei se ainakaan autosi myyntiä edistä mitenkään.

    Mäkin vähän ihmettelen tätä, että miks tää aihe on näin kuuma. En ihan arvannu että tästä tällänen sota tulis.
     
  3. Slow66

    Slow66 1st gear

    Tohon Trafin valvomiseen omakohtainen kokemus: Kuutisen vuotta sitten sain yhden "katulaillisen kilpa-auton" valmiiksi ja kävin muutoskatsastamassa auton onnistuneesti. Moottorin koko ei ollut ihan sitä mitä otteeseen ilmoitin mutta muuten auto oli ihan aikuisten oikeesti aika lailla katulaillinen, ja ihan katukelpoinenkin. Menin sitten testaamaan autoa Fyyran kadunmiehen tapahtumaan, kilvet kiinni tietysti kuten kadunmiehen tapahtumassa pitää olla. Auto meni matalan kympin slikseillä mutta muuten katukunnossa (putket kiinni ym.). Siitä oli sitten kuvia netissä ja pääsipä auto Veekasinkin kuviin tapahtumaraportissa. Joku pari kuukautta myöhemmin oli Trafin tarkastaja käynyt muutoskatsastuksen tehneellä konttorilla ja suoraan rekkarilla kysynyt ko. auton muutoskatsastuspapereita. Että kyllä se isoveli vaan valvoo...
     
  4. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Aikoinaan menin kanssa hakemaan siirtokilpiä ex cossuuni konttorilta. tyttö selaili konetta ja alko ihmettelemään kun autossa on " vireäillä olo " päällä että saako kilpiä antaa. no ihmeteltiin sitä hetki ja siellä koneella oli maininta että auto tarkistettava seuraavassa vuosikatsastuksessa mm moottori ja teho sekä mahdollinen vaihdettujen osien määrä.
     
  5. pile

    pile Gearhead


    näitä juttuja on matkanvarrella tullut muitakin vastaan.suomi kun on kateita täynnä oleva maa niin kannattaa oikeesti pitää vaan omana tietona jos autos on hiukka enemmän muutoksia ja kulkuhaluja kuin tuo typerä laki sallii.
    Oon tuos miettiny ku jonkun kriteerinä sreet luokan auton pitää olla katsastettu ja ajaa kilpailupaikalle eikä tuora trailerilla.

    Jos asiaa ajatteloo järjellä niin tuo rengasjumppa on jo täysin järjetön asia ei nimittäin esin. "lyylille" vaihreta takapyöriä vain heittämällä kuin kuin normi katu vessaan.
    Toinen asia ajetaan kisoihin eikä tulla trailerilla. Käsittääkö tälläistä haluava kuinka paljon bensaa kuluisi esim. täältä seinäjoelta alastaroon montako tankkausta tarviis tehdä välillä tankki kun on vaan 20 litran.Noilla kriteereillä olis kilpakalusto tosi vähäistä.
    Voin valaista tuota kulutusta hiukan:Rullilla ajettaessa kevyttä ajelua huom. perusasioiden kohdillen katsomista konetta ei kierrätetä yli 3000rpm yllättäen alkaa röpöttää kone ja sammuu,kas vain 20 L tankki tyhjä rullilla ajoa 15.7 km tämä E85 käyttäen.
    ojalan laskuoppia käyttäen tulis hintaa pelkästään kisapaikalle ajo ja takaisin yli 600€ jotain käsittämätöntä.bensalla kun ajelee niin kulutus on mittausten mukaan (rullilla) n. 3 kertaa vähemmän.ei ole sekään mitään taloudellisuus ajoa .
     
  6. 440

    440 Gearhead

    8) Onhan sulla näköjään muutakin elämää...nimimerkistä JariV päätellen ja kohdalla 1.52 :poff: http://www.youtube.com/watch?v=YfycoyPJf-o :wc:
     
  7. Mutku

    Mutku Gearhead

    Tunteita herättävä topikki. Topikin aloittaja sohaisi muurhaispesään. Meinaan, että yhtä vähän saa kavereita, kun menee esim. kyselemään kustomi- ja rodimiehiltä prosenteista tai vaikka hiihtäjiltä "lääkityksestä". Siinä klubiin kuulumaton utelija saa äkkiä kuulla olevansa pienivehkeinen saamaton weppitumputtaja. Heh.

    Veikkaan, että tämänkin aiheen ympärillä yv:t singahtelee ja verenpaineet kohoaa.
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Kyllä tästä tulee vielä yhtä hauska ja suosittu mitä nyt jo (onneks vihdoin :rotfl: ) unholaan painunu topikki siitä kumpi on nopeempi, auto vaiko moottoripyörä.
    Eiku popcornia kehiin ja ootteleen miten jutut täällä jatkuu :lol:
     
  9. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Öö...tuota pitäisköhän tota matkaa pidentää.Mahtuukohan kaikki suomen nopeimmat katuautot 1/4 mailin matkalle yhtäaikaa?!? :eek:
     
  10. moparson

    moparson 1st gear

    itsestäkin tämä on kiinnostava aihe ja en ymmärrä miksi suurin osa onvetänyt palstalla herneen nenään, taitaa vaan olla että overdriven palstan taso on mennyt surkeammaksi, esim jos vertaa corvette foorumiin eli finnsharkkiin niin siellä on ihan asiallinen lista veteistä ja niiden varttimailiajoista ja varsinkin mailin loppunopeuksista, sekä auton malli ja missä on ajettu. no toki jos ei tällä palstalla ole porukkaa joka pärjäisi noille vettemiehille. häviäjäthän ei halua itseään mainostaa netissä. vette harrastajille respectiä, kun uskaltavat sentään julkasta tuloksia
     
  11. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Taitaa olla jo hurjat kaks aikaa listalla,toinen on mun.
     
  12. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mitä ihmettä noissa on varttimailiajoissa on salattavaa?

    Käyhän jengi riemumielin katuautokisoissa vaikka Hyvinkäällä ja Kiikalassa, ja siellä kaikki näkevät auton ja kuinka kovaa se kulkee. Jopa omistajan naama ja nimi tulee esille.
     
  13. Kauhee Sairaus

    Kauhee Sairaus 1st gear

    3. HENKILÖTIETOLAIN SOVELTAMISALA

    Henkilötietolaki on siis henkilötietojen käsittelyn peruslaki (yleislaki). Sen säännökset tulee ottaa huomioon aina, kun henkilötietoja käsitellään automaattisen tietojenkäsittelyn avulla ja myös muuten tapahtuvaan henkilötietojen käsittelyyn silloin, kun henkilötiedot muodostavat tai niiden on tarkoitus muodostaa henkilörekisteri tai sen osa.


    http://www.tietosuoja.fi/
     
  14. Mutku

    Mutku Gearhead

    Jepjep. Kovasti on porukkaa kiinnostava aihe. Totta turiset.

    Vaan etkö oikeasti ymmärrä, miksi jotkut hermostuvat? No kun kovin kovaan suorituskykyyn pystyvät kikottimet ovat helposti hieman tai enemmän laittomia. Eli eivät rekisteriotteen mukaisia. Harmittaahan se nyt pientä autonrakentajaa, jos ne hiellä ja verellä hankitut rekisterikilvet otetaan pois. Eli jos täällä retostellaan, että Senjasen auto rekisterinumeroltaan ABC-123 on mennyt tuon ja tän verran varttimaililla, se auto on katuauto kun on kilvissä joskaan ei kyllä ole otteessa mainitulla tekniikalla, koneen kokokin heittää jne.... Eli porukka ei halua semmoisille autoilleen hankaluuksia seuraavassa vuosikatsastuksessa jne.tms.



    Taitaa tai ei taida. Kuka tietää? Olen antanut itselleni kertoa, että internetin julkisten keskustelupalstojen kirjoitusten taso laskee ajan eli ko. keskustelupalstan tunnettuuden ja kirjoittajamäärän mukana. OD lienee suurempi ja vanhempi kuin mainitsemasi Vette-foorumi(?) Tuon päättelyn mukaan olisi siis mahdollista, että OD:n palstan taso on mennyt huonompaan suuntaan.

    Kuitenkaan tämän kyseessä olevan katuautotopikin ja siinä julkaisemattoman katuautolistan perusteella en mollaisi OD:ta jostain tasonlaskusta yhtään. Lähinnä kyse on mielestäni ihan maalaisjärkisestä itsesuojelusta. Eli pölkkypäiden foorumilla olisi turhan henkilökohtaiset tiedot jo esillä?



    Hienoa. En ole tuota listaa nähnyt, mutta uskon että se on asiallinen.



    Heh. No äläs nyt. Eihän vettemiehille pärjää kukaan :poff:

    Veikkaan kuitenkin, että tämän palstan monen lukijan/kirjoittajan harrasteauto pärjää mille tahansa Suomessa olevalle Corvettelle kiihtyvyydessä. Huippunopeushommissa valtikka lienee Corvetteilla, korkea hatunnosto sinne suuntaan.




    Äläs nyt taas. Nehän ne vasta haluaakin! :rotfl:



    Jepjep. Maalaisjärki käteen, että mitä henkilökohtaisia tietoja laitetaan jakoon.
     
  15. moparson

    moparson 1st gear

    ei välttämättä tarvitse olla auton nimeä ja omistajaa, mutta merkki, malli ja vaikka nimimerkki joka auton omistaa jos on esimerkiksi rekisteröitynyt tälle foorumille
     
  16. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Vallu -64 leimatulla isolohkolla,727vakio aski,3,91 välitys,275dot renkaat,11,15 196km/h.ja voi ajaa kylillä/matkaa jos haluaa kuunnella kauhiaa meteliä.
     
  17. jknR

    jknR Gearhead

  18. JariV

    JariV 2nd gear

    Tota tota,

    onks tää tilanne nyt niin että ne nopeiden autojen omistajat hermostuu siitä, että niillä on nopee auto josta ei uskalla kertoa yhtään mitään mihinkään ja eivät täten saa kunniaa osakseen tai jotain?

    Äkkisältään muuta syytä en oikein osaa keksiä mikä pistäs tälläsen sodan päälle. Jos se joku muu syy on niin en osaa kuvitellakaan edes mikä se olis.

    Jos tälläsellä nettifoorumilla tollasten juttujen kertominen pelottaa niin miten ne nopeiden vehkeiden ajajat sitten uskaltavat mennä kiihdytyskisoihinkaan edes ajamaan? Onko kenellekään tullut mieleen että ne "trafit ja kätyrit" sun muut tulevat sinne ennemmin katsomaan anonyymisti omin silmin paikan päälle kuin lukisivat joutavaa suunpieksentää netistä missä aika murto-osaan esitetyistä faktoista voi luottaa millään tapaa josko ollenkaan. Paikan päällä se tilanne selviää parhaiten, ei tälläsellä foorumilla.

    Mun mielestä tää aihe on saanut totaalisen koomisia piirteitä ja kaduttaa että avasin koko aihetta. Jotta saisin edes jonkunsortin käsitystä pitkän tauon jälkeen näihin vimpaimiin niin eräs Street-luokan kilpailija kutsu mut Alastaron Finaaleihin vieraaks ja meen siis sinne apuvoimiks joko ruuvaamaan jos ne tarttee tai sit vaan juomaan kaljaa niiden kanssa. Tiedämpähän sit enemmän ainakin aiheesta ainakin yhden Street D-auton osalta jossen muuta.
     
  19. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Kyllähän noi nopeemmat katuautot on eri varustuksessa katsastuksessa ja kisoissa.
    Se että joissakin kilpailuluokissa vaaditaan voimassa oleva katsastus aiheuttaa sen että mikäli haluaa ajaa kilpaa, pitää nähdä vähän enemmän vaivaa katsastuksen kanssa.
    Sillä eihän mikään laki estä muuttamasta katsastettua autoa ja ajamasta sillä kilpailuissa, tieliikenteessähän sitä ei voi käyttää jos se ei täytä katsastusvaatimuksia.

    T: 16.2/138 täysin katulaillisella muutoskatsastetulla autolla. :rotfl: :rotfl:
     
  20. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Johtusko tosta vai mistä kun FHRA:n vuosikatsastusta vaatimaton Street-sarja vetää osallistujia nykysin taas ihan mukavasti kun puolestaan voimassa olevan vuotuisen katuleimankin Streetissä vaativa West Coastin kisasarja kuivuu ossnottajapuutteessa käsiin.
    Toi West Coastin sarjahan olis kuin tehty niille jotka haluaa että Streettien pitää olla leimattuja mut jostain syystä siellä ei näy siinä luokassa ajamassa juurikaan ketään.
     

Kerro tästä muillekin!