Suomessako hankalaa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 42olds, 31.8.2017.

  1. stana

    stana 3rd gear

    Liekö autonvalmistajilla edes ruostevaurion korjausohjeita, taitaa olla ohjeena että- osta uus, ei noita ruosteen vuoksi hitsata..
     
  2. T&S

    T&S Gearhead

    Myöntääkö joku autonvalmistaja että niiden autot ruostuu?
     
    rane58 tykkää tästä.
  3. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mites kolarivaurioitahan saa korjata?

    Entäs jos traktroin trukki piikki osuu silleen pikkasen siihen ruosteisen kohdan viereen, niin eikös sen silloin saa kolari korjata?

    Entäs onko se kolari jos lekalla vahingossa törmää siihen ruostereiän kohtaan?
     
  4. Turnn

    Turnn Gearhead

    Osattiin sitä -80 luvun lopullakin. katsastin -69 Commodorea. -Hylky ruostereiästä etupalkissa.Sanottiin että"saa hitsata jos maahantuojalta lupa" .Eihän siihen lupaa saanut. Hitsattiin sitten kuitenkin ja fiksattiin saumat näkymättömiksi,sitten naapurikuntaan katsastamaan.Leima tuli,ei kysellyt siellä mitään vaikka hylkylapussa merkintä ruosteisesta etupalkista.
     
    Powerstroke ja rane58 tykkäävät tästä.
  5. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Tässä on hyvä pointti, taitaa suomi olla ainoita maita maailmassa missä moista touhua harrastetaan käyttöikäisten kinnereiden kanssa
     
  6. 401

    401 2nd gear

    Oisko ne tuolla konttorilla katellu niitä huippukorjauksia sen verran että sille möhrimiselle on ajateltu laittaa piste.
     
  7. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Tuskinpa Klokkerholmit ja muut pelkästään suomalaisia varten korjauspeltejä valmistaa...
     
  8. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Eli jos kolarin kannalta tarpeellinen osa ni valmistajan mukaan vaihdettava se osa oikeasta kohdasta.
     
  9. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Joskus niihin löytyy ohjeet mistä ja miten katkaistaan/ hitsataan.
     
  10. stana

    stana 3rd gear

    Juuri näin, kolarivaurion korjaus tehtaan ohjeilla. Suurlujuus osan ruostevaurion korjaus tehtaan ohjeilla? E oo.. Tai tietysti vaihdetaan palkkia kuten kolarin jälkeen, että on tervettä. Nykykosla kun on harrasteajoneuvoksi muuttumassa, niin tervekorinen on oikeasti arvokas jos ei itse saisi korjata mätiä.
     
  11. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Suurlujuus koreista on joo kai 20 vuotta ollu tehtailta hyvin tarkkojakin ohjeita, mistä ja millä menetelmillä niitä pitää korjata.

    Onhan tukivarsiakin tosin korjailtu hitsaamalla ihan konttorin luvalla. Kerran kattelin sellaista 238 pakua, eikä olis itsestä tuntunut hyvältä ajella niitten "korjausten" jälkeen, kun ruosteinen tukivarsi oli boksattu ulkopuolelta suoraan paskan päälle.

    Ite oon nuorena hölmönä katsastanu ja ajanukin autolla, josta edellinen omistaja oli korjannut katkenneen lehtijousen norrasilmukan puikkohitsillä ja tukipalalla. Se lehtijousi löytyy vieläkin vintiltä, mutta metriäkään en enää sillä ajaisi.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Voisi aatella että möhrittyjen autojen hylkäys olisi parempi kun kaiken kielto?
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Virkamies ja järki ei taida oikeen samaan päähän sopia


    Mites se menikään, väki hurrasi innoissaan kun trafi;lta otettiin näiden pykälien päättäminen pois.
    Innoissaan hurrasivat että ny saadaan lait muuttumaan, kun sarvikuonot ei ole enää päättämässä asioista

    Tässä lopputulos sitten on ja varmasti lisää tulossa, trafi;ssa sentään oli se hyvä ettei ne lait helpottunu, mutta ei ne myöskään tiukentunut sattuman varaisesti
     
  14. 401

    401 2nd gear

    Eipään siinä tavallaan kaikkee oo kiellettykkää nyt on vaan korjattava silleen ettei niitä korjatuks huomaa.saumat hiottava ja pellit sovitettava niin että ne käy.normaali autoon kai ihan mahdollista mutta näissä 2000plus laitteissa näyttää aika kivoja rakenteita olevan niin tehdä.
     

Kerro tästä muillekin!