Super Pro ET

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja triniemi, 16.11.2006.

  1. HM

    HM Gearhead

    Eikös SPET ole Street ryhmä ainakin kilpailukutsun mukaan ja ajaa to-pe.
     
  2. triniemi

    triniemi Gearhead

    No tossa viime sivulla sitä spekuloitiin. Se SPET mitä telkkarissa näytettiin ei näyttäny ainakaan mun silmään kovin streetiltä, en sitten tiedä mistä toi rinnastus on siihen tullu. Kilpailukutsu muuten sanoo, että ET-ryhmät on Cup-muotoisia kilpailuryhmiä.

    Kilpailijakokouksessa siitä oli juttua, että ET-ryhmät ajais koko viikonlopun. Perusteina oli ainakin se, että säännöt on kansainväliset ja ulkoimailta saattaa tulla kilpailijoita.
     
  3. DS 325

    DS 325 Gearhead

    Aika kummallista muuten jos vaan yksi ryhmä eli REE ajatettaisiin To-Pe ja muut Cup ryhmät saa tahkota koko viikonlopun ajan :eek:

    Täytynee varmaan tehdä jonkinmoinen Reklamaatio tonne FHRAn toimiston suuntaan, jos näin on käymässä, sillä tota ei kyllä useimmat tule sulattamaan, vai tuleeko. Laittakaa nyt tänne ja muuallekin kommenttejanne, jotta kaikki ryhmät olisivat tasavertaisia ilman eri arvoista kohtelua kisoissa :soosoo:
     
  4. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ei toi REEltä oo silti pois vaikka ET-ryhmät ajaa la ja su. Mun puolesta vois olla kyllä reelläkin sama kohtelu. On tilanne tietysti siltä osin parempi, että Street-ryhmät pääsee ylipäätänsä ajaan Nitrokisoissa, niihän ei ollut tilanne tossa kevättalvella vielä.

    Lauantaina tuskin mitkään ei-pro ryhmät kovin montaa kierrosta aja kun ammattilaiset alkaa ottaan voimaa moottoreista irti. Jos kaks kertaa pääsis vetään lauantaina niin olisin tyytyväinen.
     
  5. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    Toi on vähän kumma juttu jos se menee noin mut kai ne on kattonu että parhaat ajaa ensin 8)
    Ja pääseehän siitä sit hyvissä ajoin rentoutumaan ja keskittymään grillaamiseen :rotfl:
    Kysäsin tuolla toisaallakin mut kun ei oo tullu selkoa niin tietääks täällä kukaan miks finaalit on tänä vuonna 3 päiväset? Eli silloinkin ajetaan jo lajittelua niin perjantaina kuin lauantainakin ja finaalit on sunnuntaina. Onkohan tohon joku isompikin perustelu vai johtuukohan toi vaan ennakoidusta valtavasta osallistujamäärästä REE ryhmään :poff:
     
  6. Petri K

    Petri K 1st gear

    Toi on valitettevan tosi, Ei muuten aja ammattilaisetkaan montaa kierrosta jos ja kun nitroluokat alkaa paukuttelemaan koneitaan...
     
  7. SC 285

    SC 285 1st gear

    Johtunee varmaan kun on samalla NDRS-finaali...
     
  8. SG480

    SG480 1st gear

    Wagonilla tehdään just lähtöä Piteåån. Takaovissa on nyt extrapitkät lukkotapit ja onhan uusi runkokin varmaan hieman vähemmän flexible kuin wanhoina aikoina eli toivottavasti ovet pysyy nyt kiinni.

    [/quote]

    Reissu tehty. Saldona hämmentäviä ajokokemuksia, kunnon keulat ja 2000/6000 rpm -rajoittajilla ajettu 10.34 aika.

    Ps. Kurikkaan terveisiä: En ottanut yhtään punavaloa.
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Samahan se onjoka kisassa, että silloin ajetaan kun rata on vapaa. On tuolla EM:ssä ajeltu 3-4 kierrostakin katuautoilla "hyvänä" päivänä. Muistaakseni.
     
  10. DS 325

    DS 325 Gearhead

    Kyllä muuten on :soosoo:

    Jos REE ei aja La-Su, mutta Räkettiryhmät ajaa on se suuri pyllistys ja lähes rasiminomainen kannanotto yhtä ryhmää vastaan. Nyt kun tää Katu touhu, siis Street ryhmät on taas saaneet nostetta pitäisi Kattojärjestönkin taholta tulla jonkinlaista tukea touhulle ja panostukselle. Mielummin olisin jäänyt kalustoineni kotiin, kun käyn vähän neppailemassa kilpailun ulkopuolella ihan vaan sen vuoksi, etten suostu ajamaan näitä "kansainvälisiä" ja ah. niin jännittäviä index-ryhmiä.

    Pitäisköhän järjestää sitten toksi viikonlopuksi kisat ihan siihen turku-tampere tielle FHRAn pyynnöstä :mad:
     
  11. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tutkimtatomia ovat Herran tiet. Mut näinhän siinä kävi, että toi motoparkin peruuntunut osakilpailu ikäänkuin korvattiin tällä EMtueneella. Onhan osallistumismaksukin käsittääkseni streetilta edukkaampi kun muilta, joten BBCn pointit on kyllä kohdallaan.
     
  12. ERT2

    ERT2 1st gear

    :cry: :cry: :cry: Elukka Racing joutuu lähtemään turisti reissulle Alastaroon...
    Särjettiin kone dynossa ja kovasta yrityksestä huolimatta ei saada vehkeitä kasalle kisoihin, ellei joku sitten heti äkkiä halua lahjoittaa ehjiä 454 bbc veivejä.... :cry: :cry: :cry:
    Noh EM-kisoihin sit :odroll:
     
  13. Näin siinä sitten kävi:

    http://www.elukkaracing.com/images/Dyno1/IMG_0959.jpg

    Parista veivistä pyörähti liuskat mukana, toisessa meni liuskat päällekkäin niinkun kuvassa näkyy. :cry: :cry: :cry:

    No seuraava tähtäin on EM-kisat.

    T: Elukka Racing SPET 1964
     
  14. triniemi

    triniemi Gearhead

    perkeles, eikö ne veivit ehtinykään koneistamosta takasin vielä?
     
  15. No ehti, mutta koneistus varat on käytetty loppuun. Se on tuo 7/16" pultti sen verran paksu et jos vielä koneistaa alasilmää niin pultti ottaa laakeriin kiinni.
     
  16. triniemi

    triniemi Gearhead

    Näitä sattuu, ens kerralla on taas viisaampi ja helvetin hyvä että se hajos siellä dynossa eikä 200km/h vauhdissa ja öljyt takarenkaan alla. Pääasia, että yritystä on. Sitä nääs kun on, niin joskus tulee väkisin tuloksia, siitä ei oo epäilystäkään.
     
  17. triniemi

    triniemi Gearhead

    Pientä Super Pro ET väliraporttia Alastarosta. Toyotaan tehdyt muutokset tuottivat tulosta, 8.987 @ 236.78 veti suupieliä korviin asti. Kohta jatkuu toisella kierroksella jos vaikka kuskikin olis tällä kertaa hereillä (ei ollu kovin häävi reaktio ekalla kierroksella). Korpelalla oli vähän vesipumpun kanssa ongelmia, mutta 4link säädöt osu Jaffun avustuksella nappiin. Räikkösellä pieniä starttiongelmia metanolipadan kanssa, potki sen verran takasin että katkasi vetolevystä hamphaan.
     
  18. Hate

    Hate 3rd gear

    Onneksi olkoon kasin ajasta,
    ja aikahan tuli tietysti jarruttamalla niinkuin täällä on annettu ymmärtää :rotfl:

    T:HT Spet 1666
     
  19. triniemi

    triniemi Gearhead

    Non nih, oli "pieniä" vastoinkäymisiä meilläkin :D Lähtö nro 2 ja, kaasu pohjaan ja breikki irti, 0.006 punavalo ja loota paskaksi. Kaikki muut vaihteet pelas paitsi ykkönen. Mutta ei hätiä mitiä, super pro tiimi toimi kuin kello, varaloota paikalle ja päästiin vetään vielä viimeselle kierrokselle. Kaikki toimii, etenkin tiimi! KIITOS kaikille, tää oli vielä isompi voitto kuin uusi ennätys.
     
  20. SG480

    SG480 1st gear

    Grattis Mikko. Hyvin jarruteltu!!!! Ja lamppukin näyttää kiristyneen hienosti loppua kohden.
     

Kerro tästä muillekin!