Super Pro Street

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja panhead, 7.9.2011.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    Syy miks täällä noita oviautoja näkyy vähempi SC:ssä lienee siinä et ku noi alteredit ja peräpuikot on kevyempii, ni niillä ajaminen on selkeesti halvempaa tekniikkavatimustensa puolesta kun tyypillisillä oviautoilla. Ja vissiin ne on muutenkin "helpompia" ku liikkuvia osia on vähemmän. Paitsi taitaa niissäkin nykyään olla jo jousituksia joissain hifivehkeissä.

    Mut joo, ite näen ton lähinnä "oikeudenmukaisuuskysmyksenä" siinä tapauksessa et tuo uus ryhmä toteutuessaan tapppais nykyisen OL:n. Säännöt on olleet kaikkien tiedossa ja satsaukset on monilla tehty niiden sääntöjen mukaiseen autoon ja sillä oletuksella et niillä säännöillä ajetaan. Sit tulee ikäänku "ulkopuolelta" hemmoja jotka tekee/hankkii autoja joiden potentiaali on kirkkaasti alle tuon rajan. Sit nää rupee valittaa et tää ei oo kivaa, perustaa pitkälti omiin tarpeisiinsa sopivan ryhmän ja pahimmassa tapauksessa tappaa ton vanhan ryhmänsä ja jättää ryhmää vaille autoja joilla ei saa alle 7.5 sekuntia ajaa.

    Mut se siitä, jos tää ryhmä tulee ni se on sit niin, mielenkiinnolla sitten odottelen niitä mainostettuja OL:lää tiukermpia taisteluja. Ja mielenkiinnolla odotan et kauan ne ajavat tuossa ryhmässä jolle se 7.5:nkin alittaminen ehkä tulee olemaan utopiaa. Mielellään sitte näkisin et mikäli tuo ryhmä syntyy,m niin myös OL harkitisi siirtymistä Ruotsin Pro Street sääntöihin 7.60 indeksillä, saatais sinne sitte vastaavat oletetut synergiaedut kun tohon superprostreettiin.

    t, asianosainen OL547 :rotfl:
     
  2. maverick

    maverick Gearhead

    Ensimmäiseen kommenttiin, huomaan.

    Itse ainakin siirryn siinä vaiheessa outlawiin ajamaan kun vehkeet rupee kulkemaan pikkasen lujempaa kuin nyt, voisin jopa siirtyä vaikka heti jos osallistumis maksut olis samat kuin streetissä.
    Mun ei oo pakko väkisin roikkua streetissä, kuin ehkä joittenkin muitten.
    Ihan sama onko auto street vai outlaw tai mikä lie? Kunhan on meno näyttävää!
     
  3. Putte

    Putte 1st gear

    Jotain muistaa ja jotain pystyy nopeasti tarkastamaan. Usein tossa muistelossakin muuten auttaa, kun on useampi muistelija, niin tulee toisen sanomisista taas jotain mieleen.
     
  4. Putte

    Putte 1st gear

    Tossa olisi sinänsä järkeä, mutta paljonko OL:n ja Ruotsin pro streetin säännöt erovat toisistaan. Mikäli eivät eroa, niin tuossa voisi olla myös saumoja kahteen kansäinväliseen ryhmään. Voisi mahdollisesti tulla molempiin ryhmiin muutama kilpailija myös Ruotsista, mutta kuten on nähty, ei sieltä Suomeen ole ollut suurta ryntäystä NDRS ryhmissäkään.
     
  5. enzo

    enzo Gearhead

    Kunhan ny ei tuu enää jarruluokkia lissää. Comppi jo teurastettu cic touhuilla ja politiikalla jarruluokaksi ja sit kuoli pois.

    Sitten teurastettiin katuautot päättömillä ohjauslaite- ja moottorikokojutuilla.

    Dragracingin idea on kyllä vaan ja ainoostaan "Torvi auki ja silmät kiinni".

    10.5" radiaalia alle.. -Ja torvi auki. Joku 83v ukkikin ajeli jo kuuspuolikkaan ja 385 lopparia jollain ihme turbomustangilla.

    Pro Comp shootout taikka jotain hauskaa oikeesti, niin saattaisi käydä vaikka lippukopilla kuhina.
    -Näyttää pahasti siltä, että varttimailia ajellaan kohta pelkästään jonkun turvarajojen kanssa, yäk.
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kaikkihan ne on jarruluokkia, TF:ssäkin jarrutetaan vauhtia monilla säännöillä. Veikkaan et ei tossa kauaa mee mikäli ryhmä syntyy kun toi 6.9 rajakin on joillekin turhan tiukka, ainakin alkuun on tietty sitä jarruttelumarginaalia enempi kun kovin moni tuskin tohon 6.9:n vetää. Ja tietty marginaaliset suorituspaikat ei muutu vähemmän marginaalisiks sillä et vauhti kasvaa. Mitä taas noihin lippuluukun kolahteluihin tulee, ni jotenkin sellanen tunne et markkinointi ei oo ollut kovinkaan tehokasta. EM kisa pitkälti myynee ittensä ihan elämyksenä, mut kyl olettaisin lajissa olevan katsojapotentiaalia moottoripäiden keskuudessa muutenkin enempi kun mitä katsomoissa on näkynyt. Pikkasen skeptinen sen suhteen et yks uus ryhmä johon autot tulee vanhoista ryhmistä tota tilannetta muuttais oleellisesti vaan sitä muutosta kaivattais muualla. Toivottavasti oon väärässä tässäkin.
     
  7. maverick

    maverick Gearhead

    Tänäänkö se varmistuu? :D
     
  8. panhead

    panhead 1st gear

    Tänään.Peukut pystyyn!
     
  9. maverick

    maverick Gearhead

    Mukana hengessä ollaan!
     
  10. triniemi

    triniemi Gearhead

  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    En ny oo ihan varma et mtien noi asiat kulkee, mut lienee sääntövaliokunta kutienkin se joka lopullisen sanan sanoo? Veikkaan et noi kahen rivin ruottisäännöt ei sellasenaan kelpaa.
     
  12. triniemi

    triniemi Gearhead

  13. OL500

    OL500 1st gear

    Todella hienoa,kevättä odotellessa.. 8)
     
  14. maverick

    maverick Gearhead

    Mahtava homma! 8)
     
  15. Rellu8

    Rellu8 Gearhead

    YES!


    Ville Haga.
     
  16. Putte

    Putte 1st gear

    Onnittelut puuhamiehille. Vielä taipaa säännöt olla hakusessa, kun menee sääntövalikunnan käsittelyyn. Toivottavasti kevällä myös on niitä autoja mukana riittävä määrä.
     
  17. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    8) 8)
     
  18. panhead

    panhead 1st gear

    Tosi hienoa! Kyllä nyt tosiaan kelpaa kevättä odotella.
    Sääntövaliokunta kääntää ruotsin säännöt suomeksi,sen takia asia menee
    valiokunnalle.
    Ei muuta kuin kilpailukutsuja odottamaan,et päästään ilmoittautumaan
    sankoin joukoin kesän SPS kisoihin :)
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    Onnee vaan ku tavote saavutettu. Vähän tietty harmi toi yhteistyön puute/valmistelun hitaus, nyt olis kyl mun mielest näin äkkisältään järkee muuttaa OL samalla Pro Streetiks ja myös samoilla säännöillä kun ruottissa.
     
  20. panhead

    panhead 1st gear

    Samaa mieltä Jykän kans,ruotsista vaan pro street säännöt OL tilalle.
    Helpoittaa kanssakäymistä kumpaankin suuntaan.

    Itse olen todella tyytyväinen,että SPS saatiin näin nopeasti sovittua.Nyt pystyy valmistautumaan ensi kauteen hyvin.
    FHRA: lle iso kiitos avara katseudesta!
     

Kerro tästä muillekin!