Super Pro Street

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja panhead, 7.9.2011.

  1. Jza

    Jza Gearhead

    Wtf?

    Eli sitten meillä olisi 10.9, 9.9, 8.9, 8.5, 7.5, 6,9 ja brackettiryhmät, mutta headsuppia ei yhtikäs missään? :rotfl:
     
  2. ari j

    ari j 3rd gear

    Puuttuu tosta vielä 7,0 8)
     
  3. Putte

    Putte 1st gear

    Onhan meillä kaksi heads up ryhmää olemassa, S/SS ja comp. Niissä on oikein säännöissä määrätty heads up.
     
  4. Jza

    Jza Gearhead

    Stockerit lajitteluissa juu, mutta eikös nekin indeksejä tikkaa pudotuksissa? No comppi on vielä juu. Siitä puuttuu vaan osallistujat :odroll:
     
  5. Jza

    Jza Gearhead

    Sisällytin sen siihen brackettiryhmiin ;-)
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    S/SS ajetaan heads up lähtö, kun kaksi saman luokan autoa on kaaviossa vastakkain eli kun kaksi vaikkapa B/SA:ta osuu samaan kaavioöähtöön niin silloin ei ole mitään dial inejä vaan heads up lähtö, joka lähetetään heads up kuusella.
     
  7. Jza

    Jza Gearhead

    Suattaapi olla, Compissa ainakin, mutta enpä äkkiseltään S/SS:ssä moista löytänyt vaikka niin muistelen joskus säännöistä lukeneeni.

    Ei se silti minusta tee koko ryhmästä heads-uppia, jos yksi lähtö sadasta ajetaan ilman indeksejä. ;-) Poislukien ne lajittelut. Mikähän vitsi tossa muuten on, että samaa systeemiä ei käytetä pudotuksissa?
     
  8. Putte

    Putte 1st gear

    Jos näissä teidän puhumissanne Heads up ryhmissä käytettäisiin myös heads up kuusta, niin ne olisivat silloin heads upia, mutta niissä ei käytetä sitä vaan pro kuusta.
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joku joka on ajanut kilpa- ja katuautolla vois ehkä laittaa omia kommenttejaan aiheesta, et miltä tuntuis vaihtaa vaikak se OL-kikkare tollaseen 7 sekan Striittivehkeeseen noin niinku kilpialullisessa mielessä, houkuttaisko vaikka OL500:sta lähtee vetää OL:lää teholtaan jalostetulla '67 camarolla? Kyl mä oisin vähän taipuvainen väittämään et noi autot huolimatta siitä mikä lukema on aikalapussa ei ole millään muotoa yhteismitallisia. Mut tottahan spekuleerata ja tehdäkin voi, ite en kutienkaan pidä tollasia automaattisia luokkasiirtymiä milläänmuotoa järkevinä. Ainakin meidän kohdalla moiset todennäkööisesti aiheuttais sen et ei sit enää Suomessa ajeltais.
     
  10. Ck

    Ck Gearhead

    Höpöhöpö ei mitään tommosia aikarajoja. Täähän menee ihan spetteilyks.
     
  11. maverick

    maverick Gearhead

    Yks lysti mulle onko 8.5s raja tai ei, kiva vaan välillä kuulla mitä muutkin on mieltä asioista. Jos kansa haluu jatkaa samoilla säännöillä yms niin antaa mennä. Omista ens kauden ajamisesta en tiedä mitään, tänään kun ei ollu muuta tekemistä niin tuli kuiteski nostettua motti pois ja pistettyä lihoiks. Lisää voimaa pitää saadaa...

    J-uho
     
  12. Jukka Kivineva

    Jukka Kivineva 1st gear

    Täähän menee ihan spetteilyks.

    No mutta mutta, ei tänä kesänä voinu nostaa ku ekas kisas...silti SM-Timo tuli maaliin mun peräs joka kerta ku pudotuksis oltiin...Missä meni pieleen?
     
  13. Impala SS

    Impala SS 1st gear

    Eikö heads up ryhmät aja PRO kuusella. Ja bracket ja indeksi -ryhmät ajat Sportsman kuusella
     
  14. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllä heads up kuusi on oikeasti pitkä kuusi ja alkujaan prokuusta käytettiin ainoastaan pro ja pro-sportsman ryhmissä, mutta nykyisellään se on levinnyt jo vähän joka ryhmään.
     
  15. OL500

    OL500 1st gear

    Morjens !
    Niin tuohon C-Bargen Kysymykseen voisin muutaman sanan kommentoida.
    Eli totta kai 7-sekunnin Striittivehje houkuttais kilpailullisessa mielessä paljonki,ja mikä tietää vaikka joskus vielä OL:llää tai streettiä ajaisinkin.
    Molemmat tyylisuunnat omalla tavallaan mielenkiintoisia ja asettavat erilaisia lähestymistapoja lajiin. Vertaan tässä nyt siis Entistä-67 Camaroa nykyiseen hieman muovisempaan serkkuun :oops:
    Nyt SPS tietysti kiinnostaa ,jos ei auto nyt sitten mene Suomen ulkopuolelle.

    Saa nähä.. :odroll:

    -Hape-
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    Sitä lähinnä ajoin takaa et kuinka vertailukelposena ja keskenään kilpailukykyisinä pidät mahdollisesti 7 sekan striittivehettä ja 7 sekan ex pro stockeria. Eroa olettaisin jonninverran kuskin näkökulmasta löytyvän. Et jos tarvis vaikka OL:ssä prjätä, ni näkisitkö homman helpommaks "ylinopeella" striittivehkeellä vai "ylihitaalla" porotokka laitteella?
     
  17. ere

    ere Gearhead

    k

    Mä olen vanhanaikainen mutta mun mielikuvissa....

    Nyt kun SuperProStreet sopii ExProStokkerille tavoteajan ja sääntöjen puolesta.

    OL vois olla EX-Streetti auton paikka.
    Jos sitä rakentaa lisää.......keventää....ilokaaasuttaa.... putki/palkkirungoksi jatketulla kehikolla....

    Mut ei mitään keinotekoisia pakko-siirto-aika-rajoja. säännöt erottakoon luokat painojen ja teknisten ratkasujen mukaan.
     
  18. OL500

    OL500 1st gear

    Moi!
    Ihannetapaus luonnollisesti olis mielestäni,se että auto olis juuri tuohon
    esim 7,50 rajaan pystyvä, ajamalla niin sanotusti lapa lattiassa.
    Aivan sama onko se ex pro stockeri vaiko striittivehje.

    Molemmat varmasti kilpailukykyisiä omalla tavallaan,näin uskoisin jos
    tuohon aikarajaan pystyvä striittivehe olis vaihtoehtona olemassa.(ei mikään helppo rasti)
    EX pro stock auto tietysti tehty noille nopeuksille,eli olisko siitä
    näkökulmasta helpompi..mut ei liian nopee,ei liian hidas..
    -Hape-
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    Itelläni ei noista kilpa-autoista oo juurikaan kokemusta, mut tietty ne tuppaa olee kevyempiä jolloin sit vastaavasti pitäis olla vähemmän jumppaa silloin ku niillä pääsee siihen 7.5 sekkaan. Ja sit ainakin olettaisin et tollanen vanha porotokkaraami on enempi tarkoituksenmukainen tollaseen suoraanajoon ja sitä kautta tasaisempi ja kenties jopa "helpompi" ajaa kun tollanen normiautosta rakennettu kompromissi. Mut ei asialla sinänsä niin välii, valintakysymyksiähän ne on milllä ajelee.
     
  20. DS 325

    DS 325 Gearhead

    Tässä yksi asia, mikä mua näissä ylinopeissa OL autoissa/kuskeissa on tässä keskustelussa hymyilyttänyt. En tarkoita nyt Hapea, enkä nimeä ketään muutakaan ns. SPS aktiivia, mutta kun muutama tyyppi(3-5) on pari kertaa päässyt sen 7.50 rajan alle alkaa kauhea rummutus rajan madaltamisesta 6.90 tasolle. Eiks olisi ollut helpompaa vaan laittaa vaikka semmonen 50 kg lisäpunttia autoon ja 7.50 olisi ollut aika lähellä :rotfl:

    Mutta nythän tää uusi luokka on statuksensa saanut ja ansainnut ja saapi lehtereillä oleva kansa siinä sitten ihmetellä meneekö toi muovipulkka nyt sitten 7.50 vai 6.90 aikoja. Samalta ne kumminkin jokaisen silmissä näyttää. Vauhdin lisäämää luokan mielenkiintoisuutta toki ei voi kukaan kiistää, mutta ihan samalta ne näyttää. Saas nähdä, kuinkahan moni näistä sitten palaa "takaisinpäin" OLlään kun ei pärjääkkään SPSsässä :rotfl:

    Mielestäni 1500+ kiloista "katuautoa" ja tällaista näihin OL ja SPS luokkiin rakennettua putkirunkoista muovipulkkaa ei voi mitenkään verrata toisiinsa vaikka samankaltaisia aikoja joskus tulevaisuudessa ajaisivatkin. Niillä ei ole kilpailullisesti tai rakenteellisesti mitään yhteistä.

    Finaalikisoissa katsomossa pari tyyppiä vähän ihmetteli, että miten noi OL autot liittyvät katuautoihin ja että aika kaukana Street aatteesta ollaan. Makuasioita tietysti kaikki tyynni, vaikka olenkin heidän kanssaan samaa mieltä. Mulle noi muovipulkat on "köyhien" PROSTOCKkereita niille, joilla ei oikeesti oo varaa ajaa PROSTOCKissa. Vähän saman asian tekee nää kuplan alustalle rakennetut Ferrarikopiot. Näyttävät :odroll: hyviltä, mutteivat sitä todellisuudessa ole. Eikä tää sitten ollut vit**ilua kellekään. Kunhan vaan tuli mieleen :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!