Super Pro Street

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja panhead, 7.9.2011.

  1. triniemi

    triniemi Gearhead

    EM:ssä pitäis pudottaa kaikki sportsman luokat 8 kaavioon sunnuntaiksi. Jos se vaatii, et lauantaiksi on 16 kaavio, niin sitä isommat luokat pitää pudottaa jo perjantaina siihen.

    Ajoin Pro ET ja SPET luokissa Nitrokisoissa alkuaikoina pari vuotta niin, että koko eliminaattori oli perjantaina ja joskus tais olla jopa eka rundi torstaina. Paaljon parempi kuin myöhempien vuosien koko viikonlopun kyttäys et pääsiskö vai ei ja sit ajaa lineupista takasin varikolle parikin kertaa pro ryhmien tieltä.
     
  2. -31

    -31 Gearhead

    Oon täysin samaa mieltä.
    Aatelkaapas. Jatkoon päässeillä on illalla kivat voittajafiilikset ja tappion kärsineet voi aloitella rentoutumisen. Kaupanpäälle olis hyvät mahdollisuudet saaha ajettua kaikki luokat loppuun asti.
     
  3. Putte

    Putte 1st gear

    Saas nähdä miten tuossa käy. Yleeensähän ryhmän on ensin todistettava elinvoimaisuutensa olemalla pari kautta cupryhmänä ja vasta sen jälkeen se voi nousta SM-ryhmäksi.
     
  4. Putte

    Putte 1st gear

    Muutaman kerranhan osa ryhmistä ajettiin jo perjantaian loppuun, silloin kyseessä olivat katu- cupryhmät. Silloinkin SM-ryhmät ajettiin normaalisti. Myöhemminhän nämä katu- ja cupryhmät on pudotettu kokonaan pois EM:stä.
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    Eikös spetti ollut 2008 jo SM -ryhmä...
     
  6. panhead

    panhead 1st gear

    Tätä olen itsekin miettinyt.Ei ole vielä tietoa onko SM ryhmä ja sen seurauksena ei ole tietoa ilmoittautumis hinnasta sarjaan.On jonkun verran avoimia asioita vielä,mutta sehän on oikeastaan selvä kun ryhmä on vielä niin uusi.Toki asiat olis hyvä selvitä nopeasti.
     
  7. Hate

    Hate 3rd gear

    Vasta 2009 saatiin SM-arvo.
    2008 Nitronatikois pudoteltiin 8-kaavioon torstaina ja finaalit perjantaina.
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mulle tavallaan ihan sama mitä ryhmää sitä ajaa, mut toki auto on tehty nimenomaan striittisääntöjen mukaan eikä OL- tai SPS- sääntöjen mukaan. Täysin harrastupohjalta tota kuitenkin itekin vedetään minkä voinee päätellä vaikka runsaista sponssitarroista auton kyljissä, ja siinä vaiheessa ihan suht merkittävää roolia luokkavalinnassa näyttelee osallistumismaksut jotka jossain muussa ryhmässä olis kaksinkertaiset. Mut ens kesänä kenttä lienee siltä osin vapaa, et yks "ylinopee" striittiauto tuskin koko sarjaa ajaa.
     
  9. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Miten tää liittyy SPS keskusteluun :eek: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    Vielä kerran Nysselle tiedoksi, että se mitä mä kirjoitan CEE+DEEn osalta kuvastaa niiden aktiivikuljettajien tahtotilaa joiden mukana itsekkin paikalla FHRA Finals kisoissa notkuit. Eiks vaan menny perille vai tuliko itkupotkuraivarivaihde vasta asian asennuttua tajuntaan päälle :rotfl:
     
  10. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Samoihin sääntöihin munkin auto on tehty. Haluaakohan tää Nysseveijari, että kaikki autot, jotka ovat nopeampia kuin sillä siirretään OLlään tai nyt perustettuun SPSsään. Onks kriteerinä naamavärkki, auton väri vai valmistaja. Lakkaisti nyt jo iso mies itkemästä, ja keskittyisit olennaiseen. Mutta jos Nyssellä on edelleenkin tarve STREET asioista itkeä, niin tee se edes sillä framilla, misä asioista keskustellaan. Sitäpaitsi, miten mun autoa kukaan voi sanoa "ylinopeaksi" tai edes nopeaksi, kun sillä ei oo ajettu vielä metriäkään tollasenaan :rotfl:

    SPS tulee olamaan hieno ja näyttävä ryhmä kunhan vaan kaikki kuskit pysyy tyytyväisinä tohon niin monille luokassa ajavalle säälittävään 6.90 indexiin. Epäilen ja pelkään, että homma leviää taas käsistä kun toi 6.9 alitus on arkipäivää. Toivotaan, että olen väärässä :lol:
     
  11. triniemi

    triniemi Gearhead

    Mä toivon taas, että 6.9 indeksi todellakin osoittautuu vuosien saatossa liian pehmeäksi ja saadaan sitten vaikka Top Doorslammer (6.0 indeksi) Suomeen.
     
  12. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Asiaa. Miksei siis laitettu suoraan tota 6.0 indexiä. Sais ne kaikki muutkin vetää lappu lattiassa. Nythän se koskee vaan muutamaa kuskia autoineen.... :rotfl:
     
  13. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ei ollu vielä tarpeeks tulijoita? Tulevaisuudessa toivottavasti on.
     
  14. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tästä 100% samaa mieltä 8)
     
  15. panhead

    panhead 1st gear

    Se johtu puhtaasti siitä,että suomessa on paljon kilpureita mitkä menee
    just matalaa seiskaa ja jotkut saattaa mennä jopa allekin.Näin saadaan tasaista kilpailua.Jos taas olis TD tullut,olisi kalustossa pitänyt olla enempi
    PM autoja.Varmaan osalla porukasta tulee raja joskus vastaan,mutta
    taas ketä ajaa vapari motilla saa aika hyvin olla paketti kasassa et menee alle.
     
  16. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Saisko ihan mielenkiinnosta jotain listaa, ketkä siirtyy OLlästä SPSsään ja keitä muita tulee mukaan. Epäilin, että mukana on useampikin PROMOD kuski, jotka joutuvat sitten jarruttelemaan. Voin toki olla väärässäkin. Luulisin, että moni muukin on kiinnostunut näistä mukaan tulijoista 8)
     
  17. panhead

    panhead 1st gear

    Työvuorossa nyt ja lista kotona.Kolme PM teamiä siellä oli kuitenkin
    ketä halusi testailla ,jos PM ei ole kisassa mukana.Jossain vaiheessa ketjua luettelinkin mistä kiinnostuneet teamit siirtyy.
    Kyllä aikaraja on mukaan tulevien kuskien mielestä juuri oikea.PM autot saavat hyvää testiä 60 ft ja 1/8 mile aikoihin ja muut pääsee ajamaan
    hyvää tasaista kilpaa.Auttaa varmasti teamejä aikanaan siirtymään Pro ryhmiin.
     
  18. Putte

    Putte 1st gear

    Oli vielä cup ryhmä ja sai SM-arvon 2009.
     
  19. Putte

    Putte 1st gear

    Ton 6,9:n jälkeen on olemassa kaksi ryhmää jo valmiiksi ilman mitään aikarajoja. Kyllä sen pitäisi riittää.
     
  20. Jza

    Jza Double Gearhead

    Juu, Hatehan tuolla kerkesi vastaamaankin. Ja olishan se tieto löytynyt fyyran sivuiltakin, kun olis jaksanut katsoa. :oops:
    Tuona vuonna SM -pisteitä jaettiin ilmeisesti vain kahdelle autoryhmälle. S/SS ja SC :eek: No näin se ilmeisesti oli. ...Mutta meinaa mennä vähän sivuraitelle vaihteeksi :lol:
     

Kerro tästä muillekin!