Super Pro Street

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja panhead, 7.9.2011.

  1. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Komppaan täysin 8)

    Tonne pitää joku päivä päästä ajamaan 8)
     
  2. SG440

    SG440 3rd gear

    No ei minustakaan ole mitään järkeä dragstereita ottaa mukaan moiseen ryhmään. Montakos SC:n voitettua lähtöä tai mestaruutta muistat ajetun oviautolla? Spetissä veikkaan että nykysäännöillä räkstereiden määrä sielläkin kasvaa räjähdysmäisesti...

    Mä muistan montakin...
     
  3. SG 448

    SG 448 Gearhead

    SC:n NDRS mestaruuden ja ISOT Ruotsin kisat on voittanut tänävuonna oviauto ja vieläpä Dodge Demon eiks se ole vähän sama kuin Duster,mä kun en noista mopareista niin tiiä.
    Tota pitkän kuusen turinaa mitä DS325 toistaa ei oikeen aukee mulle.
     
  4. Harri Sassi

    Harri Sassi Gearhead

     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    No ei aukee mullekaan, mutta antaa sen meuhkaa rauhassa, jos siitä jotain kiksejä saa. :odroll:

    Mutta tilastojen valossa dragsterien, alteredien ja funnycarien sijoitukset keskimäärin ovat aika jäätäviä verrattuna noihin koppimopoihin. Joku syy siihen lienee, että SC:ssä suomessakin on kovin vähän oviautoja... tänä vuonna taisi olla puhdas nolla. Sulla oletettavasti lienee joku visio aiheeseen? ;-)
     
  6. Jza

    Jza Double Gearhead

    No ei kiinnosta kyllä minuakaan, mutta aika vähissä on vaihtoehdot jos suomessa mielii ajella ilman kaluston vaihtoa.
     
  7. bYmi

    bYmi 1st gear

    Ihan vaan mielenkiinnosta: toi että OoÄllän rinnalle perustettaisiin samanlainen luokka mutta asteen nopeempi, miksi se nostaa niin hirveen bolemiikin? Ainakin tossa nopeesti muistelin että SG ja SC on sama luokka, eri indeksillä vaan? Ja kyllä olen tietonen siitä ettei gaassissa saa ajaa putkella. Mutta eikö kyse ole periaatteessa sama?

    Siihen kun esimerkiksi lyödään vielä peltikori pakolliseks ooällään ni saadaan sieltä ne ylinopeet muovipulkat ihmisten hermoja raastamasta..

    Tai vaihtoehtoisesti perustetaan se luokka missä saa ajaa millä vehkeellä vaan miten haluaa ja että kaikki jotka ajaa voittaa....
     
  8. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Hyvä, ettei teille aukee.... Noh kerron silti. Yhdeksi perusteluksi siihen, ettei nää sankarit kykene ajamaan COMPissa on pitkä kuusi. Mua monen selittely naurattaa....

    Kestäkää se kuin miehet :rotfl:
     
  9. Putte

    Putte 1st gear

    Eipä tartte miettiä syyskuuta pidemmälle. Tämän vuoden NDRS mestaruus voitettiin oviautolla. Suomen mestaruuden on oviautolla SC:ssä voittanut viimeksi Matti Suuntala 2005. Dragsterilla mestaruudet on voitettu -04, -09, -10 ja -11. Tämän pitemmälle en nyt tarkastanut. 2006 -08 Suomen mestaruudet voitettiin alteredilla. Eli dragsterilla on voitettu kolme viimeisintä mestaruutta.
     
  10. Jza

    Jza Double Gearhead

    Kuten esimerkiksi pääpiru panhead, jolla on puolen tuhatta lähtöä pitkällä kuusella? :odroll:

    Josko sun pitäisi kuitenkin oppia kestämään se, että tuo jengi suhaa puolta lujempaa kuin sinä ja aikoo tehdä sen vielä järkevin kustannuksin.
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead

    Juu, onhan noita. Mutta tuossa listassa suhde 1:7 oviautolla vs. muulla vehkeellä. En mä sano, että se mahdotonta on. Tilastojen valossa vaan harvinaista.
     
  12. Harri Sassi

    Harri Sassi Gearhead

    Miten toi COMP tähän liittyy..... ai, niin sieltähän löytyy indeksi sunkin autolle ( jos sulla sellaista enään on ) ja kaikille muillekkin, joten eihän me tarvita kuin yksi ryhmä Suomeen, nimittäin COMP :rotfl:
     
  13. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ihan vaan vihjeeksi, ettei mua häiritse mikään, paitsi tietysti tyhmät oletukset, jota tossa edelläkin viljelet :rotfl:

    Enkä oo keteellinen kellekään, vaikka eräät tahot niin tyhmiin oletuksiinsa perustaen kuvittelevat. Mulle pääasia ion, että kaikki saa ajaa ja kaikilla on kivaa. Jopa siis näillä tyypeillä, joille ei valmiit ryhmät kelpaa, vaan pitää keksiä omalle kalustolleen sopiva ryhmä, vaikka niitä valmiita olisikin tarjolla. Harri Sassille vinkiksi: Se COMP on yksi niistä ryhmistä, joihin nää tyypit voi ottaa osaa :rotfl:
     
  14. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Jos vielä palattas alkuperäiseen aiheeseen,ku pakkaa nää jutut rönsyilemään näissä viestiketjuissa.
    Toivottavasti SPS-ryhmä toteutuu kun noinpaljon on kuskeja tulossa ajamaan ja ihmettelen miksei FHRA ajattaisi ,mut pieni varotuksen sana on SÄÄNNÖT käyttäkää jo olemassa olevia esim.Sweduista ja pysytte niissä ettei käy kuten Spetissä jossa samoilla säännöillä ei ole kahtavuotta ajettu peräjälkeen vaan aina on jotain tarvinnut muutella syystä tai toisesta.
     
  15. maverick

    maverick Gearhead

    Voi helvetti mitä sontaa täällä jauhetaan, oikeen oksettaa kun lukee tätä paskaa! Miten tää toivottavasti tuleva sps luokka nyt ottaa näin koville? Täähän on hieno asia jos saadaan suomi drag race uudelle tasolle ja sitä se kaipaakin.
     
  16. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    ^ Totta tuokin. Tällanen ryhmä on toki tervetullut, jos se ei tapa muita elinvoimaisia ryhmiä. Ilmeisesti tääle kuitenkin on tilausta kun jopa 17 kuskia on ilmoittautunut mukaan.
     
  17. Putte

    Putte 1st gear

    Jostain syystä noi oviautot on useimmiten olleet super gasissä ja nopeammat compissa ja viime vuosina myös spetissä. Syitä miksi näin on, on vaikea sanoa. Ja kyllähän toi NDRS:n tämän kauden voittajakin osoitti, että oviautolla voi pärjätä super compissa siinä kuin muillakin.
     
  18. Harri Sassi

    Harri Sassi Gearhead

    Tottakai tää SPS on hieno asia, ei näitä juttuja kannata aina kovin vakavasti ottaa ja hyvän ystäväni Juhan kanssa on samaa mieltä, että kaikki pääsee ajamaan ja on kivaa ja paljon kisaajia joka ryhmässä
     
  19. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Niinpä,mutta huomaatkos juho,ketkä vastarintaa tekevät?

    Toiset kuskit toisista ryhmistä.

    Tää on sitä Drag Racingin hienointa yhteishenkeä.

    Eniwei,
    Mutta onko samaa vastarintaa näkynyt kun keskustellaan Streeetin mahdollisesta luokkajaosta ahdetut ja ahtamattomat?Eipä ole tainnut näkyä?
    Tääkin huvittaa.
    Joten voishan sen sanoa niinkin että ahdetut Outlawiin vaan,siellähän on niille valmis luokka.VIP(Varmasti Illalla Paddokkiin) on siellä käynyt,se voi kertoa lisää kokemuksistaan.
    Kun ei niillä kadullakaan ajella ja yhtään ei taida olla leimattu sen kummoisemmin.Tää siis ilman kettuilua sanottuna,paitsi tuo VIP osa :rotfl:
    Eikä ollut Juhollekkaan suunnattu vaikka vihjaisin toisessa keskustelussa myös tämän OL vaihtoehdon.


    Putte:Mistä ihmeestä sä muistat nuo kaikki jutut?Aivan hiljaiseksi vetää tuo historia tieto.
     
  20. supo

    supo Double Gearhead

    Toivottavasti SPS toteutuu niin päästään katsomaan kun esim.Räikkönen/Kalliomäki/Pekka/Haga vetää kumit soikeena loppuun asti!!!Toivottavasti nähdään myös noita Promodeja viivalla joissakin kisoissa vetämässä kumia kurttuun!!Nimet on heitetty ihan hatusta ja en tiedä ketkä ajaa kyseistä luokkaan!!Terv:Spet 1937
     

Kerro tästä muillekin!