Super Sportti

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja max, 8.10.2015.

  1. max

    max Gearhead

    Näitä 454 SS Pick-Uppeja tuli kadehtien katsottua kun ne tulivat 90-luvun alkupuolela liikenteeseen.Olis ollut silloin halu hankkia moinen,mutta olivat silloin rahamiesten vehkeitä omasta vinkkelistä katsoen.

    Tämä minkä hiljan ostin on rullaava.Sillä on hyvin vähän ajettu.Mikä näkyy siinä että kaikki siinä on kunnossa ja siisti.Siis kumma kyllä vaikka 25 v. auto niin mitään ei ole tärvelty.

    Ompahan hienoa kerrankin lähteä tekemään laitetta,mikä ei tarvitse maalausta,peltihommia , sisustaa,jousitusta yms..

    Ohessa kuvia trailerireissulta minkä mun Fiat Doblo selvitti tosi hyvin.

    Tekniikasta en vielä tiedä minkä sinne sisään viskaan,mutta tämä 350 mikä kuvissakin näkyy on yksi vaihtoehto(juuri valmistunut).

    P.S Uskomaton vaikutus painepesurilla auton yleisilmeeseen.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen 3rd gear

    Tää taitaa olla se mikä oli oodeellakin myynnis? Haaveilin itselle mutta haaveeksi jäi :)
     
  3. max

    max Gearhead

    Juuri sama auto,mikä roikkui pitkään myynnissä täällä OD:lla.Loman alussa mitä pidän parhaillaan olin reteällä tuulella ja päätin sitten ostaa tämän pikkiksen,minkä kanssa olin pitkään jahkaillut.
     
  4. dart -66

    dart -66 Gearhead

    No, tulisi mieleen, että 454 sinne kuuluisi ja tuon kuntoisen kohdalla olisi MR 5 vuoden jälkeen ajankohtainen... Noita ei taida montaa räpeltämätöntä enään löytyä... Toisaalta tuo 350+TH400 nokalle ja ajoon, kunhan ei pilaa mitään.

    No, hieno peli ja omasi, teet mitä tykkäät.
     
  5. max

    max Gearhead

    Joo,mullahan olis rankanpuoleinen 454 ja sen jatkeeksi on manuaalikoneistoinen PG käännetyllä kaaviolla,manuaalikoneistolla,TH-Akselilla sun muilla hienouksilla,joten "helvetin koneen" tekeminen on toinen vaihtoehto.
     
  6. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Se isolohkomörkömoottori haluaa kyllä sun camaron keulalle, tähän sitten jotain muuta pöhköä.
     
  7. Bowtie

    Bowtie Gearhead

    Jaahas, selvisi minne sekin pickuppi päätyi... Jo myynti-ilmoitusta katellessa mulla heräsi kysymys mikä on auton tarina? Miksi on purettu? Noi on kuitenkin tänä päivänäkin ehjänä aika hinnoissaan...

    Ja kyllä se muuten tarvii jousitushommia, nimittäin noin puolen metrin madallusta. Ja toivottavasti nakkaat noi takavalojen kuoret kauas...

    Mukavan näköinen 350, vaikkakin vähän erikoisen värinen... Itsellä varmaan tämmösen kanssa tekis mieli vähän jatkaa siitä mihin tehdas on jäänyt, 3-vaihteinen automaatti 90-luvun autossa? Olis aika makee paketti LS-moottorilla ja vaikkapa 4L80 jatkona?
     
  8. Kalu

    Kalu Gearhead

    Yks tuttavani osti tämmösen uutena ja alko pitää sitä kuin kipeetä tuhveroa. Oisko mittarissa nyt jotain 50 000mailia. Vuosien saatossa jotain bolt on osia laitteli, kuten pakosarjaa, vanteita ja muistaakseni madalluspalikkaakin. On ajannu viimeks joskus viime vuosikymmenellä, seissyt peruslämpösessä tallissa. Puhui tuossa keväällä, et jos ottas kesällä pitkästäaikaa ajoon, mut eipä sitten kuitenkaa saanu aikaseks, jarruja vissiin joutuis ainakin vähän ihmettelemään.
    Eipä meikäläinen silloin nuorena rakkarina tuollasta pitäny juuri minää, kun ei sillä ajettu ja tehoakin oli vaan jotai 250hp? Mut onha se nyt tänäpäivänä aika jees et tommoi vähän ajettu paalinkuljetinkin vielä on pilaamattomana olemassa.......
     
  9. max

    max Gearhead

    Kiitos repliikeistä,toi 350 alakerta ei ole sitten niin hempeän värinen,kuin kuvasta voisi olettaa.Päätin värjätä tällä kertaa ihan jollain muulla kuin mustalla,punaisella tahi oranssilla.
    On muuten sitten ensimmäinen moottorini kautta aikojen,jossa kaikki osat ovat uusia.Lohko Mexicosta ja liikkuvat osat Kiinasta;näin se maailma muuttuu Eskoseni.
    Ajattelin tuon kanssa kunnioittaa sitä stuukkia,millaisena se on joskus tehtaalta lähtenyt.Eli se jää tuollaiseksi vinttikoiraksi ja alle tulevat ihan vaan Chevyn omat 15" Rallye vanteet,joko hopeisina tai mustina.

    Sen verran tiedän tuon pikkiksen historiasta,että siinä on ollut joskus joku viritetty isolohko,mutta on sitten kuulemma rikkoutunut.Viimeksi leimattu 2001 ja poistettu tieliikenteestä 2008.

    P.S valapatto mulla sitten siihen 400:seen kartio männänasennus työkalu kiinteällä asetuksella,joka just passaa sun 0.030 mottiin.Pitää heittää se sulle joskus,ja sunhan se on.
     
  10. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Ok,kiitos jo etukäteen ja palataan asiaan Kimmo.

    Rankka ootee loppuun:Ollaankos me bowtie naapureita?

    Terveisin Mika ja 72' Nova..
     
  11. Bowtie

    Bowtie Gearhead

    Ootee jatkukoon, taidetaan olla...!

    Maxin suunnitelmat kuulostaa ihan hyvältä, onhan toi rally wheelseillä ja kunnon rengastuksella sitten jo ihan eri näkönen kun noilla ruosteisilla peltivanteilla...
     
  12. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen 3rd gear

    Mitä enemmän tätä autoo kattoo, niin tulee mieleen että olisi pitänyt ostaa tää ite!
     
  13. Bowtie

    Bowtie Gearhead

    Sanos muuta! Sääli vaan että jatkuva likviditeettikapeikko estää tämmösten herkkujen haalimisen :rotfl:
     
  14. max

    max Gearhead

    Älä sure pas(i)kiainen.Pannaas sut sitten paalupaikalle,kun sen joskus pois myyn.
     
  15. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen 3rd gear

  16. palontie

    palontie Gearhead

    Ihan kiva kikotin.
     
  17. Rusty

    Rusty Gearhead

    Keulan korkeuden ymmärtää kun tekniikka puuttuu, mutta onhan tuo perä nyt paljon korkeammalla kuin uutena. Kromivanteet taisi tehdas näihin asentaa? Muistelen ammattikouluaikaa Salossa 99-01 kun siellä yhdellä porvarin pojalla oli tällainen ja kumia sillä poltteli. Itellä oli tuohon aikaan '80 diesel Scottsdale.. (ja on yhä.)
     
  18. max

    max Gearhead

    Asiaa puhutte äijät,ja lisää voi hyvin kommentoida.
    Nythän tossa on alla "jotkut" nastarenkaat ja ovat paljon pienemmät kuin 275/60/15 mikä on ensiasennuskoko.Auto on myös epätasaisessa paikassa kuvattu,joten ei ole välttämättä koko totuus.Katsotaan tilanne kun tekniikka on paikallaan ja oikeat renkaat myös.

    Tossa korkeudessa on muuten hyvääkin,sillä mun 454:ssa on syvä Moroson öljypohja.Samoin olis joskus mukava ajaa korokkeiden ja yms. esteiden yli reilusti,eikä tarttis aina varoa peltisarjojen liiskautumista.

    Takapuskuri puuttuu,mutta kaupassa tuli mukana lokasuojien muotoja mukaileva pelti,joka tulee puskurin tilalle.funtsin jos vetäis pakarit tästä pellistä läpi mukaellen jotain lentokone tyyppistä ratkaisua(Siis mahdollisimman tyylikkäästi).Mulla olis varastossa punaiseksi eloksoitua lentokonealumiinia,minkä sävy on aika lähellä lavan reunojen punaisia 454 SS logoja.Lisäksi olis Airbus A320 moottoreiden pultteja,joilla niiden moottorit on pantu läjään.Näistä kamppeista vois saada jotain asiallista tehtyä"pakopuolelle".

    Konepelti on jälkituotanto Cowl Induction tyyppinen osa,ja istuu muuten aika hyvin,ja menee myös lukkoon.Kaikista näistähän ei voi sanoa samaa.
     
  19. maxvo2

    maxvo2 Gearhead


    Mä taas olen täysin eri mieltä. Suomessa lienee noita isolohko "komeroita" paaljon enemmän kuin tuollaisia SS pick uppeja (täysin mutua ja mielipide). Jotta mörkömoottori vaniin! 8)
     
  20. max

    max Gearhead

    mutta sehän on nyt ainaskin mun tapauksessa(potilaassa) hyvä,että erilaisia moottori/vaihteisto comboja on nyt hallussa.
    Just tänään kävin hakemassa Espoosta tutulta kaverilta erittäin laadukkaan 3" tuplapakoputkiston Flowmaster vaimentajilta,ja sehän maksoi kokonaista 100€.Hooker 2,25 primääri Super Compit mulla olikin jo tuohon valmiina varattuna,Jaffulta 200€
    No,tuli sit puhuttua moottoreista,sen mitä ymmärrän.Vähän on arveluttanut oma 454:sen nokka,joka on 270/275 0.050 ja 0,66/0,66 ja näin aika rehvakas street koneeseen.No hänellä taisi olla 280/296 0.050 ja nostoa 0.80/0.80.
    Tosin mottikin on hiukka isompi.

    No,ei se mitään ,noi Letukan nokat on halpoja,joten jos arviot menee reisille,niin vaihdetaanpas toisenlaiseen.
     

Kerro tästä muillekin!